Författare Ämne: barn/ungdomsgruppen. första diskussionsfika 27/4  (läst 10570 gånger)

Utloggad Simon Torell

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 235
    • Visa profil
barn/ungdomsgruppen. första diskussionsfika 27/4
« skrivet: 2012-04-18, 21:59:36 »
Fredag 27:e april är alla som är intresserade av att vara med i barn/ungdomsgruppen (som ska undersöka möjligheten att starta en barn/ungdomsgrupp inom HEMA) välkomna hem till mig kl 6 för en första diskussionsfika! Kan man inte komma är man jättevälkommen att vara med i gruppen ändå, säg bara till :)

Jag bor på stenåldersvägen 3 i bräcke (hissingen). hållplatser: bräcke östergård eller oslogatan (kolla västtrafik för bästa förbindelse)

MVH Simon Torell (administaratör för gruppen)

Utloggad Simon Torell

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 235
    • Visa profil
Re: barn/ungdomsgruppen. första diskussionsfika 27/4
« Svar #1 skrivet: 2012-04-27, 13:12:16 »
Mötet hos mig idag ställs in! Ledsen för dålig framförhållning men det verkar som om ingen av de intresserade kunde idag. Jag får återkomma med ett nytt datum inom kort.

Utloggad Jukka Heikkinen

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 194
    • Visa profil
Re: barn/ungdomsgruppen. första diskussionsfika 27/4
« Svar #2 skrivet: 2012-04-29, 15:37:51 »
Hej simon.Vad definierar vi åldersmässigt som ungdom här,samt vilka kurser kommer att hållas?Det kan mycket väl vara så att jag är intresserad att vara med,nu när min flytt äntligen är över,bor f.ö. nästan granne med dig numer,brunnsbo.Jag kan träna i s&b och långsvärd t.e.x. Beror lite på vilka tider det hamnar i.Är det många som är intresserade av att leda ungdomsgruppen?

Utloggad Simon Torell

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 235
    • Visa profil
Re: barn/ungdomsgruppen. första diskussionsfika 27/4
« Svar #3 skrivet: 2012-05-10, 12:01:21 »
Hej!
Ledsen för sent svar! Vad gäller vilka åldrar så är det inte bestämt utan en av de saker vi ska titta på i gruppen. Jättebra att du kanske är intresserad!
Nu är det ju extremt short notice men ikväll efter träningen har vi ett första möte där vi ska diskutera hur vi vill gå till väga. kom om du kan!
Annars lovar jag att bumpa i tid om nästa möte även på forumet!

Utloggad Jukka Heikkinen

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 194
    • Visa profil
Re: barn/ungdomsgruppen. första diskussionsfika 27/4
« Svar #4 skrivet: 2012-05-10, 21:44:03 »
Ledsen att jag såg detta först nu,försent.Men gör så simon,säg gärna till minst en dag före mötet.

Utloggad jerry samuelsson

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
Re: barn/ungdomsgruppen. första diskussionsfika 27/4
« Svar #5 skrivet: 2012-05-11, 19:12:55 »
Vill ni ha tipps så hör av er... har tränat barn/ungdom i motocross o enduro i 5år. Jerry floda gruppen

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Re: barn/ungdomsgruppen. första diskussionsfika 27/4
« Svar #6 skrivet: 2012-05-12, 09:57:35 »
jag hinner nog inte vara med i gruppen tyvärr (fast det här är så grymt så jag ska nog försöka längre fram), men jag har tränat ungdomar i fotboll och längdskidor i flera år, varit ungdomsledare i andra samanhang och kört en hel del privatlektioner i fäktning så jag kanske kan konsulta lite. Jag känner också flera grupper utomlands som redan kör med barn och ungdomsgrupper om ni vill ha kontaktinfo.
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Roger Norling

  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 1851
    • Visa profil
    • HROARR
Re: barn/ungdomsgruppen. första diskussionsfika 27/4
« Svar #7 skrivet: 2012-05-12, 10:12:37 »
Kan också vara bra att prata med några av de lärare vi har klubben kring pedagogik, metodik mm. Alex, Per, jag, Annika och säkert fler har utbildning i och erfarenhet av att jobba med barn och ungdomar. Barn funkar inte riktigt som vuxna som bekant. :)