Författare Ämne: Hanskar från Ensifer  (läst 17214 gånger)

Utloggad Mattias Ryrlén

  • Webmaster
  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 838
    • Visa profil
Re: Hanskar från Ensifer
« Svar #15 skrivet: 2010-02-14, 16:50:44 »
Kan vi inte skola om Rickard så att istället för att ta massa smällar på träningen, sitta och knåppla och bygga sådana handskar åt oss istället? :)
War does not determine who is right - only who is left.  ~Bertrand Russell

Utloggad Alexander Lundqvist

  • GHFS members
  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 391
    • Visa profil
Re: Hanskar från Ensifer
« Svar #16 skrivet: 2010-02-17, 13:10:45 »
Man kanske kunde höra med Nidingbane om han kunde bygga ihop något likande? Har för mig att han är rätt flink när det gäller att bygga saker av läder. Förresten, hur gick det med hans halsskydd? Kan inte du fråga om det Roger när du åker upp?
"-Allt kött är hö i tiden."

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: Hanskar från Ensifer
« Svar #17 skrivet: 2010-02-17, 13:33:51 »
Vad menar du för halsskydd Alexander? Menar du i läder och plåt? Sist jag pratade med Dick (typ 2 veckor sedan) så frågade han mig var vi köpte våra svart/grå som vi använder idag. Visste inte att han funderade på en annan variant.



Utloggad Roger Norling

  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 1851
    • Visa profil
    • HROARR
Re: Hanskar från Ensifer
« Svar #18 skrivet: 2010-02-17, 13:47:58 »
Det är dessa som Alex tänker på: www.nidingbane.se/pix/lederhals.jpgJag pratade nyss med Dick och han har fortfarande mest idéer kring en prototyp, men han kan ta fram på beställning.


Han är inte helt säker på hur de bör utformas och vi har diskuterat hur de ska förstärkas och även om det ska vara någon slags rullad kant som skyddar mot att stötar med stål glider upp mot hakan.

Utloggad Alexander Lundqvist

  • GHFS members
  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 391
    • Visa profil
Re: Hanskar från Ensifer
« Svar #19 skrivet: 2010-02-18, 09:27:29 »
Alldeles riktigt Roger. Den rullade kanten på lädertypern på bilden är ju redan bättre än våra hockyvarianter. Har han nån till försäljning? Jag kan tänka mig köpa en.


Kommer du på träning idag Roger? Tänkte höra om du orkar handla några nitar och snörnäbbar av Nidingbane när du åker upp. De tar nog inte alltför stor plats i alla fall.
"-Allt kött är hö i tiden."

Utloggad Roger Norling

  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 1851
    • Visa profil
    • HROARR
Re: Hanskar från Ensifer
« Svar #20 skrivet: 2010-02-18, 09:35:10 »
Det låter tungt att bära... :) Jag kan be Dick göra ett exakt sånt som på bilden, möjligen med litet tjockare läder kring halsen, men jag ska be honom sätta ett pris först.


Japp, jag kommer till träningen idag, så vi kan prata om det då....