Författare Ämne: Alias i forumet  (läst 8916 gånger)

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Alias i forumet
« skrivet: 2008-09-01, 22:37:21 »
Hej alla

På mångas begäran har jag nu gått in i databasen och ställt om allas forumalias till att bli "Förnamn Efternamn". Detta för att underlätta att veta vem som är vem eftersom rätt många varken hade sitt riktiga namn i signaturen eller som alias eller ens hade en avatar man kunde känna igen. Det gjorde det rätt förvirrande och dessutom svåradministrerat.

Var snälla och låt era forumalias vara på denna form nu. De som har lust kan förstås gå in och till exempel se till att de får stor bokstav i sitt efternamn eller liknande, mitt script har ju automatiserat tagit det ni matat in som för- och efternamn när ni registrerade er och i vissa fall var det kanske lite slarvigt skrivet.. :-)

Det är förstås lite "trist" att inte få heta Urgelflaxblork på forumet (antar jag att vissa tycker), men de flesta av oss vill hellre veta vem det är vi pratar med.

Jag har också satt restriktioner på "dösnack"-forumet så att det nu bara syns för inloggade användare. Detta för att folk inte skall behöva tycka att det är jobbigt om t.ex. sökmotorer skulle indexera deras halvseriösa inlägg under deras riktiga namn, eller så. :-)

-Andreas
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Re: Alias i forumet
« Svar #1 skrivet: 2008-09-02, 17:12:18 »
De som på något sätt är oroliga för spam eller inte vill skylta med sitt fulla efternamn får gärna byta till "Förnamn Förstabokstaviefternamn". Dvs om jag skulle göra det (vilket jag inte tänker) skulle jag byta till "Andreas E".

Huvudsaken är att alla är någorlunda identifierbara för oss som läser forumet.

-Andreas
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)