Författare Ämne: PR-ansvarige kräver att den här filmen läggs på ghfs.se's förstasida  (läst 12296 gånger)

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Det är iofs smickrande att jag är på bild där, men den bilden är tagen 2006 och både jag och Engström har blivit ännu snyggare sedan dess.


Här är en video jag gjort med klipp från mars månad, Andreas klipp från idag var de sista jag behövde. Förut tog det mycket längre tid att samla ihop bra klipp till små promo- filmer, men nu skulle jag kunna göra en nästan varje månad (och det gör jag också).





http://www.youtube.com/watch\?v=U5k2prZUwLs


"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Magnus Hagelberg

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 698
    • Visa profil
tycker du har fångat känslan bra. Glädjen i att vara med i ghfs.


fast.. tycker det skulle varit mera sabel och mindre svärd och dolk med. fast det kanske är dåligt med klipp`?

Utloggad Anders Linnard

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3434
  • Grundare, huvudinstruktör, tränare f-grupp långsv.
    • Visa profil
Den var skön, men det är trist att bildkvalitén är så vansinnigt sopig.


/A
"He has all the virtues I dislike and none of the vices I admire." Churchill

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Ja det är mycket svärd o dolk bara för att jag tog de senaste klippen. det kommer bli bättre filmkvalitet när vi fått får egen kamera.
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Groovy. Skön känsla. Håller med Anders om bildkvalitén, men det hänger ju på vad man har att jobba med.. vi måste fixa bra kamera. Ni har märkt hur mina filmer ser ut när man växlar till HQ-mode i youtube,va? Rätt fet förbättring.. och då är ändå min kamera inte så fantastisk.


Det enda jag verkligen stör mig på är att det är så lite sabel, och att det lilla som är med är så tråkigt och sopigt. Nog fanns det mer spännande sekvenser att klippa ut ur den filmen?


Toppenjobb Axel, du blir bättre och bättre på detta.


-Andreas
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
OK, det här är inga projekt man har rätt att verkligen störa sig på, bara storögt beundra och prisa. Jag kunde nog ha tagit nåt annat klipp med (fast jag tog med det här för att jag faktiskt tyckte det var bra), men som jag skrev tidigare så hade jag hade ställt in hjärnan på att använda de senaste klippen så jag tänkte väl inte på det. Du kan ju alltid göra din egen "Supersabel"-video.





Så går det att fixa så att man kan ha videos på framsidan?
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Menade inte att gnälla, det kändes bara som att just de tio sekunderna var rätt tråkiga jämfört med så många andra mer actionfyllda sekvenser ur den sparringsessionen.. som jag redan sagt, sammantaget är videon skitbra.


Jodå, det ska gå bra att lägga upp videon på förstasidan. Ska kolla på det ikväll, men det borde inte vara svårt att fixa.


-Andreas
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Det är lungt, jag skrev med glimten i ögat, jag orkar bara inte använda smileys jämt så du kan alltid utgå från att inte ta det jag skriver på allvar, om du nu inte redan gör det.





Ska ta med mer sabel nästa gång, de är jäkligt svåra att se i filmer bara, kvaliteten är väl OK nu (iaf när jag ser den i HQ) men små stålklingor försvinner gärna ändå. Mer svärd och bucklare med för den delen, det handlar bara om att det ska finnas material och att jag ska veta om det och orka titta på det. Jag tittar oftast iaf på filmer där jag är med hyfsat noggrant, men är det många filmer att gå igenom så brukar jag bara hoppa igenom dom och leta efter lite coola sekvenser, så du har säkert sett saker i ditt sabelklipp som jag missat. Tipsa gärna om roliga sekvenser i i klipp.





P.S om man kan lägga videos på framsidan går det att lägga flera, som ett youtube-fönster eller annan smart lösning? Vi har ju fler bra klipp och det vore kul om det kunde dyka upp lite olika när folk loggar in.
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Jepp, jag tror jag kan fixa så att den t.ex. slumpar ur ett litet urval av filmer, och så att man kan växla mellan dem..


Hm, svårsedda sablar.. jag har ju planer på nylon/plastsablar, jag får väl snabba på det projektet lite. Kanske göra dem i lysande neonfärger? Rött mot blått, jedi-style? :-)


Naturligtvis får jag som oftast har sparringkläder helt i svart köra med röd sabel, som anstår en Sith lord..


-Andreas
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)

Utloggad Anders Linnard

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3434
  • Grundare, huvudinstruktör, tränare f-grupp långsv.
    • Visa profil
Axel, vi tar inte det du säger på allvar :) Och anledning till gnället på bildkvalitén var enbart eftersom videon är skön, så är det förbannat synd att kameran är sopig. Men det ska det ju rådas bot på.


/A
"He has all the virtues I dislike and none of the vices I admire." Churchill

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Citera
Anders Linnard wrote


anledning till gnället på bildkvalitén var enbart eftersom videon är skön, så är det förbannat synd att kameran är sopig.


/A




Nej det är för att ni hatar mig era as, nu måste jag hem och skära mig för att se om jag fortfarande kan känna något. Är det någon som har något vasst på det här stället eller?
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Anders Linnard

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3434
  • Grundare, huvudinstruktör, tränare f-grupp långsv.
    • Visa profil
Citera
Axel Pettersson wrote




   
       
           
       
   
Anders Linnard wrote
           
anledning till gnället på bildkvalitén var enbart eftersom videon är skön, så är det förbannat synd att kameran är sopig.

           
/A

           


           




Nej det är för att ni hatar mig era as, nu måste jag hem och skära mig för att se om jag fortfarande kan känna något. Är det någon som har något vasst på det här stället eller?







Är det inte bättre om vi skär dig?


/A
"He has all the virtues I dislike and none of the vices I admire." Churchill

Utloggad Niklas Mårdby

  • GHFS tränare
  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 1013
  • Tränare brottningsgruppen, Revisor
    • Visa profil
Helt suverän film. Kanonbra att du gör såna här filmer Axel! Gillar att du har med stillbilder. Både från träning och manuskript. Riktigt snyggt gjort. Mer sånt tillsammans med lite förklarande text tror jag kan vara nyttigt om filmen vänder sig till oinvigda som inte ser alla nyanser i sparringen som vi ser.


Vore fantastiskt om den som är ansvarig för kamerainköpet kan få tummen ur så vår PR-chef kan leka loss. Den måste ju med till Dijon utöver att fånga träningspass på film.
//Niklas Mårdby
"And know that all grace and skill comes from wrestling and all fencing comes basically from the wrestling" - 86R, Codex Döbringer (MS 3227a)