Författare Ämne: ang. Moraresan  (läst 9057 gånger)

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
ang. Moraresan
« skrivet: 2008-04-10, 15:22:00 »
Nu har det tydligen visat sig att ingen av norrlänningarna kommer. Martin är som sagt sjuk, Kim ska gradera till instruktör i MMA här i göteborg och varför de andra kommer vet jag faktiskt inte, pratade precis med Björn som fått reda på det nu idag.. Det innebär att halvsvärdspassen utgår.

I allafall, vi måste bestämma oss för om vi fortfarande vill åka upp. Hans Jörnlind håller sina workshops (rapir, dolk och obeväpnat) som planerat och han är helt klart värd att få träna med, men att betala pengar för att åka till mora för att få träna med en kille från falun som vi lika gärna kunde ha bjudit ner till göteborg kan säkert kännas kymigt.

Vi pratar om det på träningen idag, kan ni inte komma så skriv här hur ni känner.

/A
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Mattias Moberg

  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 1832
  • "Med folket, mot etablissemanget, för monarkin"
    • Visa profil
Re: ang. Moraresan
« Svar #1 skrivet: 2008-04-10, 15:38:56 »
Hoppsan. För mig var det nog framför allt Talhoffer och dolk som jag anmälde mig för(och gemenskapen förståss) Kommer det att bli 'fri sparring' istället för de passen? I så fall lutar nog jag åt att stå över för den här gången. Jag kan dock fortsätta att hålla i kontakten med bilfirman.

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Re: ang. Moraresan
« Svar #2 skrivet: 2008-04-10, 16:03:10 »
Hans lovar att köra ett dolkpass medd oss också, så det blir halvsvärdspasset och umgänge med norrlänningar som utgår, umgänge med dalmasar utlovas.
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Re: ang. Moraresan
« Svar #3 skrivet: 2008-04-10, 16:37:52 »
Skarpögd som jag är så har jag inte sett att bara styrelsen, tränare och admin kan posta här..


Jag känner mig iaf inte så pepp på att åka, det blir en del pengar dom jag hellre lägger på en träff senare i år när fler kan komma.

Robert och David är fortfarande positiva.
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."