Författare Ämne: metoder till ensamträning  (läst 10308 gånger)

Utloggad Scott Hellroth

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 360
    • Visa profil
metoder till ensamträning
« skrivet: 2008-05-10, 18:39:48 »
Hej alla.Nu när det blivit varmare ute har jag börjat köra mer ensamträning. Tänkte om någon hade tipps på bra övningar när man är själv så kunde ni skriva det här (utöver Matt Gallas väletablerade slang på pinne metod). Hur övar man tex på sitt distansarbete utan en träningsparter? Såna saker.Pistol/ who?s trying to create a one man army
"Erschrickstu gern, kain fechten nimmer gelern"
Ringeck

Utloggad Robert Molin

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2151
  • Grundkurstränare långsvärd. Suppleant I styrelsen.
    • Visa profil
Re: metoder till ensamträning
« Svar #1 skrivet: 2008-05-10, 23:06:06 »
Scott... för oss som är nya i gamet kanske du kunde vara underbar och skriva vad Matt Galas slang på pinne är för något. För mig som inte är initierad i denna hemliga utövningskonsten, så låter det bara perverst
Tack på förhand
/Robert
Se upp! Hoppas snart på en utvecklingskurva...UPPÅT!

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: metoder till ensamträning
« Svar #2 skrivet: 2008-05-11, 09:28:44 »
Citera
Robert wrote
Scott... för oss som är nya i gamet kanske du kunde vara underbar och skriva vad Matt Galas slang på pinne är för något. För mig som inte är initierad i denna hemliga utövningskonsten, så låter det bara perverst
Tack på förhand
/Robert


*skrattar stort*


Slang på pinne är det jag körde med grundkursarna i torsdags - du kan alltid fråga dem Robert. De flesta var nog nöjda efteråt... skulle jag tro.


// Conny

Utloggad Robert Molin

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2151
  • Grundkurstränare långsvärd. Suppleant I styrelsen.
    • Visa profil
Re: metoder till ensamträning
« Svar #3 skrivet: 2008-05-11, 13:03:10 »
Tack för att du svarade Conny, men faktum kvarstår. Vad är denna perversa lek som man gör med slang på pinne?
Det kommer väl komma nya eller gamla medlemmar som inte varit med på denna övning, så jag tycker att den skall vara en beskrivning på hur denna övning utförs här på forumet. Gissar att det är andemeningen med tråden. Det hjälper ju inte att jag skriver att man kan alltid göra Göran Perssons kända "Blandade småhugg och galon med förskärare" så skulle ni automatiskt säga:
-AHA, ja ja nu fattar jag.
Det lämnas ganska mycket till fantasin.
Beskrivning tack.
/R
Se upp! Hoppas snart på en utvecklingskurva...UPPÅT!

Utloggad Scott Hellroth

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 360
    • Visa profil
Re: metoder till ensamträning
« Svar #4 skrivet: 2008-05-11, 16:28:47 »
Ta en pinne (säg 180 cm lång). Sen klipper du en 30-40 cm från en trädgårdslang (eller liknande). Kör ner pinnen i marken och tejpa fast slangen på toppen av pinnen. Slangen ska va så lång att den hänger lite slakt. Tanken är då att man kan köra diverse kombinationer av hugg och svärdstekniker på slangen. Slangen är mjuk och skadar alltså inte svärdet när man hugger. Det är en rätt givande träningsmetod och även om grannarna kan tycka att du verkar lite konstig så är det förövrigt rätt skoj.Matt Gallas finns på foto ngn stans när han utöver denna ädla träningsform. Tror det va Engström som hade den från G.P.Mills Pistol/ som ska lära sig förklara sånt här bättre.
"Erschrickstu gern, kain fechten nimmer gelern"
Ringeck

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: metoder till ensamträning
« Svar #5 skrivet: 2008-05-11, 16:55:44 »
Jag vet mycket väl att jag inte svarade på frågan Robert, jag bara fortsatte att retas . Jag tyckte ditt inlägg var så bra att det förtjänade en kommentar tillbaka. Det Mr Pistol skrev kan verkligen tolkas på ett helt annat sätt.


Tänkte låta Mr Pistol svara vilket han också har gjort föredömligt . Men menar du verkligen att vi aldrig kört cirkelhuggsövning i grundkursen när du befann dig där? Inte omöjligt alls i o f  då vi kör det ganska sällan. Dock, i torsdags fick grundkursarna prova på att hugga på slak slang... vilket flera av dem också gjorde helt föredömligt.


// Conny

Utloggad Robert Molin

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2151
  • Grundkurstränare långsvärd. Suppleant I styrelsen.
    • Visa profil
Re: metoder till ensamträning
« Svar #6 skrivet: 2008-05-11, 17:29:58 »
Tack för svaret Scott. Detta är något som måste testas.

Och jag fattade att du retades Conny, så jag retades tillbaka.
Jo, vi gick igenom cirkelhugget med dig. Fast vi hade ju inte så fina instrument som vi använde. Det var pinnarna som står i utlåningsskåpet som jag och David slog i sönder för glatta livet. Det var oxå extremt roligt. Tyvärr var det en parövning, men annars en bra övning. Beskriver den här ändå (Sorry Scott). En person håller en pinne, ca 1m, framför sig och backar samtidigt som den andra personen gör ett cirkelhugg och träffar pinnen. Och pinnar finns det gott om.
Se upp! Hoppas snart på en utvecklingskurva...UPPÅT!

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Re: metoder till ensamträning
« Svar #7 skrivet: 2008-05-12, 11:14:53 »
Gör 50 armhävningar och 100 situps om dagen. Det är inte mycket per gång men det blir rätt många på en månad, och det kommer göra skillnad.
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Anders Linnard

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3434
  • Grundare, huvudinstruktör, tränare f-grupp långsv.
    • Visa profil
Re: metoder till ensamträning
« Svar #8 skrivet: 2008-05-12, 13:34:07 »
Fotot är fö från Dijon.
"He has all the virtues I dislike and none of the vices I admire." Churchill