Författare Ämne: Björn, Martin &.co, hur hade ni det i Leksand?  (läst 8274 gånger)

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Björn, Martin &.co, hur hade ni det i Leksand?
« skrivet: 2008-05-27, 14:14:32 »
?
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Björn Kallur

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 125
    • Visa profil
Re: Björn, Martin &.co, hur hade ni det i Leksand?
« Svar #1 skrivet: 2008-05-27, 21:55:32 »
Tjena Axel.


Jo leksand var helt ok.. alldeles för lite HEMA, men mycket tid för re-enactment och showfight..   Tanken var ju att Eric från Visby, jag och Martin och ligan skulle hinna köra lite HEMA men det enda jag gjorde var typ 3 min sparring med Eric som slutade med att vi både gjorde en ansiktsstöt på varandra samtidigt. Sen togs min tid upp med uppvisningarna i ryttarspelet där också Martin och gänget blev engagerade på lördagen och söndagen. Eric tror jag hade fullt upp med att hjälpa spqr och hade även någon introkurs i historisk fäktning. Jag och min kompis janne hade i vårt avtal med arrangörerna att vi skulle mingla i full mundering och då räckte inte tiden riktigt till.


Måste dock säga att förrutom att tiden var kort var helgen helt suverän. Trevliga människor - trevlig stämning och kanonskönt väder...  Men kom ihåg att anmäla er till Aborrfish så vi kan köra lite Hema också:)


 


/Björn


ps. Kommer du till Falun i sommar?


Ds
What is the sword without the hand that wields it? ( Doom - Conan Barbaren)

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Re: Björn, Martin &.co, hur hade ni det i Leksand?
« Svar #2 skrivet: 2008-05-27, 22:34:28 »
Bara kort över min födelsedag och midsommar i juni, lite längre i augusti när jag kommer hem från tennessee. Vi funderar på att köra lita rapirpass i sommar om det finns tid.
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Martin Wallgren

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 118
    • Visa profil
Re: Björn, Martin &.co, hur hade ni det i Leksand?
« Svar #3 skrivet: 2008-05-27, 23:00:38 »
Jo då som Björn säger. Det var mycket lite HEMA och massor knalla omkring i rustning och glänsa. Det var dock hur kul som helst att snacka med Erik och hör massor av kul. Kollade en del på hans grundkursande och det mest intressanta är nog att det kanske finns en Bollnäs Historiska fäktskola inom en snar framtid.Vi showande och vissa av oss kanske till och med blev kalasfulle så det lät som om Nalle puh försökte få av sig ringbrynja i tältet vid så pass Halv fem på söndagsmorgonen. (host host Nelle host host)