Författare Ämne: Damturnering på Swordfish?  (läst 18886 gånger)

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Re: Damturnering på Swordfish?
« Svar #15 skrivet: 2009-05-28, 08:42:50 »
Conny (Annika):





Som Anders säger (och som jag tror jag har sagt med) så är det för att få gler tjejer att tävla, ingen tjej ställde upp i tävlingarna förra året , att ha en tävling bara för tjejer kan vara ett sätt att få ändring på det (så resonerar en del av tjejerna som kommenterat förfrågan påScholas froum med). Att man har tävling öppen bara för tjejer innebär inte heller att de andra tävlingarna är stängda för tjejer (läs första inlägget).
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Malin Frandsen

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 119
    • Visa profil
Re: Damturnering på Swordfish?
« Svar #16 skrivet: 2009-05-28, 08:47:43 »
Jag tror det ändå är en bra sak att ha trots en viss segregering... :) Det kan vara ett sätt att få tjejer att prova på det och sen prova den större turneringen.
Slå han på pungen, det är där det gör ont!

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Re: Damturnering på Swordfish?
« Svar #17 skrivet: 2009-05-28, 08:52:38 »
ja som sagt jag tror också det kan finnas värde i det, så det är värt att prova.


Sen ska alla tävlingar ha samma status, som det är nu jobbar vi med att ha flera mindre tävlingar (olika vapen och/eller simulatorer), där damturneringen är en av dom, och där alla har samma status.





Edit: det jag ville säga är att man inte behöver (fast man såklart kan använda den så om man vill) se damturneringen som en introtävling till "den stora" tävlingen, dels eftersom vi nog inte kommer ha någon tävling som är störst, och dels eftersom damturneringen såklart är lika prestigefylld som de andra tävlingarna, och alltså står på helt egna ben.
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Malin Frandsen

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 119
    • Visa profil
Re: Damturnering på Swordfish?
« Svar #18 skrivet: 2009-05-28, 09:11:50 »
Låter jättebra!
Slå han på pungen, det är där det gör ont!

Utloggad Magnus Mårtensson

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 174
    • Visa profil
Re: Damturnering på Swordfish?
« Svar #19 skrivet: 2009-05-28, 11:41:32 »
Jag var först inne på Annikas tankegång, men sen när Axel lade fram namnet Walpurgis Cup, så var det liksom för bra för att rösta emot, även om Valborg faktiskt slåss mot män i manuskriptet. ;)
Talk is silver, violence is golden.

Utloggad Anders Linnard

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3434
  • Grundare, huvudinstruktör, tränare f-grupp långsv.
    • Visa profil
Re: Damturnering på Swordfish?
« Svar #20 skrivet: 2009-05-28, 13:29:09 »
Citera
Axel Pettersson wrote


Conny (Annika):





Som Anders säger (och som jag tror jag har sagt med) så är det för att få gler tjejer att tävla, ingen tjej ställde upp i tävlingarna förra året , att ha en tävling bara för tjejer kan vara ett sätt att få ändring på det (så resonerar en del av tjejerna som kommenterat förfrågan påScholas froum med). Att man har tävling öppen bara för tjejer innebär inte heller att de andra tävlingarna är stängda för tjejer (läs första inlägget).







Det var faktiskt inte det jag sa, jag sa inget om syftet. Jag sa att man skulle jämföra om det blev fler tjejer. Vilket det torde bli om deltagarantalet innan var noll :)


/A
"He has all the virtues I dislike and none of the vices I admire." Churchill

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: Damturnering på Swordfish?
« Svar #21 skrivet: 2009-05-29, 08:05:29 »
Hur många olika turneringar är det tänkt att vi skall ha på SF och hur mycket tid och resurser är det tänkt att det ska ta?


//Conny

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Re: Damturnering på Swordfish?
« Svar #22 skrivet: 2009-05-29, 10:49:44 »
det vore kul med flera mindre tävlingar det här året, men det är beroende av hur mtk resurser vi kan lägga på det (hur många funktionärer och domare vi kan få ihop). Vi kan har 2st på lördag förmiddag och 2 lördag eftermiddag, och så kan man ha vanliga pass under tiden i dom andra hallarna.
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: Damturnering på Swordfish?
« Svar #23 skrivet: 2009-05-29, 18:06:01 »
Ok, bra. Jag var lite orolig att vi skulle ha turnering istället för pass. Men så länge folk kan välja är det bra.


//Conny

Utloggad julia ström

  • GHFS members
  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 248
    • Visa profil
Re: Damturnering på Swordfish?
« Svar #24 skrivet: 2009-06-07, 00:55:19 »
lol och nu kommer jag in efter många om och men och tycker att det är en bra idé (som jag också röstat för axel), eftersom att så många märkt är det nog ett bra sätt att locka in fler tjejer i turneringarna då det kan vara aningen läskigt att kasta sig in i en stor turnering (som de 2 med shinai och nylon waister är) om man aldrig varit i en turnering innan. way to go, och om jag inte håller i damernas turnering tänker jag självklart vara med och leka ^.^