Författare Ämne: Turneringsregler!  (läst 33317 gånger)

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Re: Turneringsregler!
« Svar #45 skrivet: 2009-11-24, 12:03:28 »
Omväxling förnöjer, det vore ingen dålig sak i min mening med flera olika typer av tävlingar, det breddar HEMA, olika events kan ju köra olika typer av tävlingar med (om man t.ex bara har plats med en tävling) så får varje event sin egen unika touch.





Själv vill jag se Mike Stillwells idé om HEMA capture the flag, med en fotbollsplan fylld av hinder av olika slag och två lag med varsin flagga på sin egna kortsida, och där olika lagmedlemmar har olika vapenkombinationer (och så en massa huliganer på läktaren med bengaliska eldar, ansiktsmålning och upploppsambitioner). Han postade ett upplägg på Scholas forum, Magnus vet nog mer om det där än jag.
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Magnus Hagelberg

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 698
    • Visa profil
Re: Turneringsregler!
« Svar #46 skrivet: 2009-11-24, 12:23:43 »
:)


Det testades lite olika varianter. Under fightcamp - det hela summerades med monty pythons scen om tanter som slåss i lera.


Det saknades mest bara folk som skrek på sidorna för att man skulle kunna kalla det för en rugby match. en lerig sådan.


Men, vi får se om det går att få till mera sådant här när nästa fightcamp kommer igång.


Då kanske vi kan få lite fler lag att ställa upp. Det kommer behövas lite mera organisering tror jag.


Som det spelades senast var vi aldrig mer än fem perssoner på vardera sida. OCh avstånde som spelades över var väsentligt mycket mindre än det som var tänkt att spelas över tidigare.