Författare Ämne: svarta fäktbyxor (och jackor)  (läst 20754 gånger)

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
svarta fäktbyxor (och jackor)
« skrivet: 2010-01-23, 11:39:15 »

OK alla som ska köpa, skriv i den här tråden exakt vad ni ska (det finns t.ex olika maskskydd och jackor på hemsidan, så skriv med produktnummret eller nåt) ha och vilken storlek så att Conny kan beställa.


Jag och Anders vill gärna få våra grejer innan vi åker till USA så senaste anmälningsdatum är den 15 februari.





Skulle folk vara intresserade av sådana?vi har letat byxor men inte hittat tidigare och istället köpt in de vi använder nu (3/4 målvaktsbyxor), men nu verkar PBTFencing sälja svarta fäktbyxor för ca 60 euro. Det är alltså dyrare än målvaktsbyxorna men, tja mycket sexigare (hängslen och allt):


http://shop.pbtfencing.com/index.php\?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=168&Itemid=6


Det finns svarta fäktjackor också, jag vet inte hur vadderingen är men de är snygga och "officiella".


Jag skulle nog vilja ha ett par byxor och kanske en jacka till när jag tävlar eller instruerar på events, är fler intresserade så ska jag försöka övertyga GHFS materialansvarige att köpa in några stycken.





Intresserade hittils:


Axel, byxor
Rickard, jacka & byxor
Anders, byxor, vadderad jacka, maskskydd
Andreas, jacka & byxor
Conny?


Martin W, jacka + byxor


Här bärs byxorna upp av någon totalt okänd britt:


"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Robert Molin

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2151
  • Grundkurstränare långsvärd. Suppleant I styrelsen.
    • Visa profil
Re: svarta fäktbyxor (och jackor)
« Svar #1 skrivet: 2010-01-23, 13:04:21 »
Det ser ju inte ut som om de har någon "padding" överhuvudtaget.


Jackan http://shop.pbtfencing.com/fencing-equipments/fencing-coaches-gears/details-of-fencing-coach-jacket-with-leather-pbt-profi-extra-size.html du tänkte på, eller?


Har ingen vidare ekonomi just nu, men kan tänka mig en jacka i framtiden.
Se upp! Hoppas snart på en utvecklingskurva...UPPÅT!

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Re: svarta fäktbyxor (och jackor)
« Svar #2 skrivet: 2010-01-23, 14:51:31 »
nej jag menar dom från min egen länk. jag tror inte dom är särskilt vadderade heller, men dom är snygga.
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad mattias jonsson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 44
    • Visa profil
Re: svarta fäktbyxor (och jackor)
« Svar #3 skrivet: 2010-01-23, 15:06:24 »
Det är sådana jackor som används vid värj- och florettfäktning. Har ingen vaddering alls, bara tjockt tyg. Gör ont att bli träffad av en nylonwaister med en sån på, jag vet.

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Re: svarta fäktbyxor (och jackor)
« Svar #4 skrivet: 2010-01-23, 21:05:21 »
Jag är intresserad av både byxor och jacka.


Fast egentligen än mer intresserad av den outsägligt grymma messern i mönstervällt stål (signatur Owen Bush) som Dave står och nonchalant håller i.. men vad är det fär skägg han håller på att skaffa sig?Groteskt. Nåja, messern är fantastisk.. svingade runt lite med den på Fightcamp förra året när Owen höll på att göra klart den.


-Andreas
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)

Utloggad Robert Molin

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2151
  • Grundkurstränare långsvärd. Suppleant I styrelsen.
    • Visa profil
Re: svarta fäktbyxor (och jackor)
« Svar #5 skrivet: 2010-01-23, 23:08:10 »
Jag är inte intresserad av någon av artiklarna, numera.
Se upp! Hoppas snart på en utvecklingskurva...UPPÅT!

Utloggad Anders Linnard

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3434
  • Grundare, huvudinstruktör, tränare f-grupp långsv.
    • Visa profil
Re: svarta fäktbyxor (och jackor)
« Svar #6 skrivet: 2010-01-24, 14:56:51 »
Jag är intresserad, men har dåligt med pengar just nu.


/A
"He has all the virtues I dislike and none of the vices I admire." Churchill

Utloggad Rickard Abrahamsson

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 100
    • Visa profil
Re: svarta fäktbyxor (och jackor)
« Svar #7 skrivet: 2010-01-24, 17:28:31 »
Jag är klart intresserad av både jacka och byxor.
Uri Geller böjde skedar, Jag kan böja verb.

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: svarta fäktbyxor (och jackor)
« Svar #8 skrivet: 2010-01-29, 07:35:44 »
Plaggen är snygga och vi skulle behöva lite mer av enhetliga "civila kläder" när vi är ute och visar upp oss i civila sammanhang. Det skulle vara väldigt snyggt om vi kunde enas om en kläddräkt.


Vad gäller själva inköpethar jag funderat lite kring detta. Om det är så att det finns ett intresse av att köpa in dessa kläder kan jag tänka mig att GHFS står för inköpet men att alla plagg måste vara "beställda" av någon. Dvs jag är inte för att köpa in ett lager av dessa plagg.Skälet är att de är dyra och att vi redan idag har kläder som liggersom "lagervärmare". Kläderär alltid svårt att köpa in då storleken har betydelse.


Jag kandock tänka mig att GHFS köper in till de som vill ha. Kan folk intebetala vid leverans kan en avbetalningsplan utformas - det är helt ok. Dock, varje plagg måste vara "bokad" och beställningenskall vara "bindande". Dvs att man inom en överenskommen tid köper plagget.


//Conny
GHFS - Materialansvarig

Utloggad Martin Wallgren

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 118
    • Visa profil
Re: svarta fäktbyxor (och jackor)
« Svar #9 skrivet: 2010-01-29, 10:31:43 »
Skulle man från en anna SHFS klubb kunna boka sig åsså! Vad skulle totalkostnaden för jacka och byxor bli i svea rikes valuta?





//Martin

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: svarta fäktbyxor (och jackor)
« Svar #10 skrivet: 2010-01-29, 10:47:58 »
Citera
Martin Wallgren wrote



Skulle man från en anna SHFS klubb kunna boka sig åsså! Vad skulle totalkostnaden för jacka och byxor bli i svea rikes valuta?





//Martin




Hej Martin


Självklart kan vi även beställa till andra SHFS:are också : -)
Det blir dock på samma premisser. Dvs bindande beställning samt att garantin går mot leverantören och inte mot GHFS.


Vad priset kommer att bli är svårt att säga. Förs måste folk säga vad exakt de vill ha. Tänker då närmast på typ av jacka. Man kan göra en enkel överslagsberäkning på de priser som Axel läkar till och lägga på lite frakt. Då får man i alla fall ett litet hum.


//Conny

Utloggad Robert Molin

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2151
  • Grundkurstränare långsvärd. Suppleant I styrelsen.
    • Visa profil
Re: svarta fäktbyxor (och jackor)
« Svar #11 skrivet: 2010-01-29, 10:50:28 »
Det här är vad jag fick fram om priset för jacka och byxa (exkl. frakt) 1524,24 sek, i denna stund. Ni får väl se vad Euron kommer stå i när det är dags för inhandling.
Se upp! Hoppas snart på en utvecklingskurva...UPPÅT!

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: svarta fäktbyxor (och jackor)
« Svar #12 skrivet: 2010-01-29, 15:33:31 »
Mmmm men är det dessa jackor vi vill ha? När jag tittar närmare serdet ut som om de har ett märke i form av enröd modern fäktare nere vid magen/höften eller kollar jag på fel jacka?


Vet även att Axel i en annan tråd hade förslag på andra jackor som jag gillade i alla fall. De var gråa och hade en sidoknäppning - har jag för mig.


//Conny

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Re: svarta fäktbyxor (och jackor)
« Svar #13 skrivet: 2010-01-30, 10:15:49 »
Det finns jackor här: http://www.uhlmann-fechtsport.com/modules.php\?op=modload&name=PostTep&file=index&action=product_info.php&cPath=9&products_id=57854


och här: http://www.leonpaul.com/acatalog/Coaches_Black_Jacket.html


de ser ungefär likadana ut alltså, svarta med sidoknäppning(dragkedja). De från PBT är de billigaste, speciellt om vi ska beställa byxor därifrån samtidigt. Det där märket är rätt fult men det kan man nog ta bort eller sätta ett GHFS-märke över eller nåt, och de andra jackorna i länkarna ovan har också dom märkena.
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Robert Molin

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2151
  • Grundkurstränare långsvärd. Suppleant I styrelsen.
    • Visa profil
Re: svarta fäktbyxor (och jackor)
« Svar #14 skrivet: 2010-01-30, 13:27:52 »
Citera
Conny Corneliusson wrote


Mmmm men är det dessa jackor vi vill ha? När jag tittar närmare serdet ut som om de har ett märke i form av enröd modern fäktare nere vid magen/höften eller kollar jag på fel jacka?


Vet även att Axel i en annan tråd hade förslag på andra jackor som jag gillade i alla fall. De var gråa och hade en sidoknäppning - har jag för mig.


//Conny


Jag störde mig på detta med, så jag gick in och kollade på lite andra bilder. Det visar sig att de har lagt en "watermark" över alla bilder som de har på siten för att andra inte skall kunna använda deras bilder. Det är alltså inte en röd modern fäktare över nedre delen av jacka IRL.
Se upp! Hoppas snart på en utvecklingskurva...UPPÅT!