Författare Ämne: GHFS köper in 20st syntetwasters, video här  (läst 41000 gånger)

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: GHFS köper in 20st syntetwasters, video här
« Svar #15 skrivet: 2010-04-17, 17:07:44 »
Vi har styrelsemöte i morgon söndag. Ska fråga Engström om han hört något. Själv börjar jag bli lite grining. Det var trots allt snart 4 månader sedan vi gjorde och betalade beställningen. Jag gillar inte att få det enda löftet efter det andra som sedan inte hålls. För mig är det ett tecken på oseriöshet vilket jag också tänker låta dem få veta.


//Conny

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Re: GHFS köper in 20st syntetwasters, video här
« Svar #16 skrivet: 2010-04-18, 13:08:24 »
De har fortsatt testa prototyper. Det senaste dröjsmålet var för att de vid hårdtestning i en turnering i Holland upptäckt att stålet i gängstången genom greppet var för mjukt och kunde böja sig, samt att korset inte var tillräckligt starkt.


Jag har fått löfte om att de kommer att gå i produktion i början av veckan som kommer och troligen kan skicka till oss (om inte vulkaner stoppar flyget)i slutet av den veckan eller början av nästa.


Jag är lite kluven:å ena sidan är det irriterande att det tar tid, å andra sidan är det ju bra att de inte vill skicka ut en undermålig produkt utan verkligen hårdtestar den och rättar till brister..


-Andreas
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: GHFS köper in 20st syntetwasters, video här
« Svar #17 skrivet: 2010-04-19, 07:23:05 »
Jag håller med Andreas. Jag väntar hellre 2-3 veckor längre och får en bra produkt men det jag inte gillar är att få löften som inte hålls. Så som jag ser det nu så gick de ut för tidigt med att ta upp beställningar. Deras produkt var uppenbarligen inte färdig.


Mitt problem är att jag inte accepterar sådant i mitt yrkesliv och därmed har svårt för det i mitt privatliv. Jag vet dock att de två inte riktigt kan jämföras.


//Conny

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Re: GHFS köper in 20st syntetwasters, video här
« Svar #18 skrivet: 2010-04-19, 08:49:40 »
Citera
Conny Corneliusson wrote


Jag håller med Andreas. Jag väntar hellre 2-3 veckor längre och får en bra produkt men det jag inte gillar är att få löften som inte hålls. Så som jag ser det nu så gick de ut för tidigt med att ta upp beställningar. Deras produkt var uppenbarligen inte färdig.


Mitt problem är att jag inte accepterar sådant i mitt yrkesliv och därmed har svårt för det i mitt privatliv. Jag vet dock att de två inte riktigt kan jämföras.





Tja, den dagen Knightshop blir officiell storleverantör till SUkan du ju ställa lite högre krav på dem. Fast den dagen kommer jag börja undra lite vad SU håller på med. :-)


-Andreas
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: GHFS köper in 20st syntetwasters, video här
« Svar #19 skrivet: 2010-04-19, 11:31:32 »
Citera
Andreas Engström wrote





   
       
           
       
   
Conny Corneliusson wrote
           


           
Jag håller med Andreas. Jag väntar hellre 2-3 veckor längre och får en bra produkt men det jag inte gillar är att få löften som inte hålls. Så som jag ser det nu så gick de ut för tidigt med att ta upp beställningar. Deras produkt var uppenbarligen inte färdig.

           
Mitt problem är att jag inte accepterar sådant i mitt yrkesliv och därmed har svårt för det i mitt privatliv. Jag vet dock att de två inte riktigt kan jämföras.
           


           


           




Tja, den dagen Knightshop blir officiell storleverantör till SUkan du ju ställa lite högre krav på dem. Fast den dagen kommer jag börja undra lite vad SU håller på med. :-)


-Andreas




Inga konstigheter alls Andreas. Får vi ont om kunder köper vi in mängder med svärd och "råkar" lägga dessa i närheten av en derby mellan IFK och något av Sthlm-lagen. Du vet, köerna till sjukvårdenmåste bestå annars tror folk att något väsentligt i livet är fruktansvärt fel och vi ska inte oroa folk i onödan ; - )


//Conny

Utloggad Jacob Sandström

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 208
    • Visa profil
Re: GHFS köper in 20st syntetwasters, video här
« Svar #20 skrivet: 2010-04-27, 19:57:26 »
Citera




   
       
           
       
   




Får vi ont om kunder köper vi in mängder med svärd och "råkar" lägga dessa i närheten av en derby mellan IFK och något av Sthlm-lagen.



Du menar den dagen som SU´s enheter faktiskt lyckas uppnå vårdgarantin? Börjar undra om det är satt som ett mål eller en vision


Ha det bra ni med förresten!


/Jacob

Utloggad Magnus Hagelberg

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 698
    • Visa profil
Re: GHFS köper in 20st syntetwasters, video här
« Svar #21 skrivet: 2010-04-27, 23:04:47 »
trolig lev tid var la 2 veckor nu vad?

Utloggad Per Persson

  • GHFS members
  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 521
    • Visa profil
Re: GHFS köper in 20st syntetwasters, video här
« Svar #22 skrivet: 2010-04-28, 20:00:18 »
På Scolas forum säger han att dom första exen har börjat ramla ur maskinen i förrgår eller nåt.

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Re: GHFS köper in 20st syntetwasters, video här
« Svar #23 skrivet: 2010-04-28, 22:25:48 »
Citera
Per Persson wrote


På Scolas forum säger han att dom första exen har börjat ramla ur maskinen i förrgår eller nåt.




Japp, och de skulle fylla ordrar i ordningen de kommit in. Vi var ju bland de första som la preorders, så vi borde rimligtvis få grejerna skickade i denna veckan. Vilket skulle betyda att de förmodligen kommer i början av nästa vecka, eller så.


-Andreas
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)

Utloggad Patrik Görling

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
    • KuHFS Website
Re: GHFS köper in 20st syntetwasters, video här
« Svar #24 skrivet: 2010-05-09, 10:34:40 »
Jag är en av de som ska ha i kungshamn har nylonen kommit till er än??





/Patrik Görling

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: GHFS köper in 20st syntetwasters, video här
« Svar #25 skrivet: 2010-05-09, 15:14:13 »
Hej Patrik


Svar nej. Tanken är nu att vi ska få testa de två olika varianter som finnsinnan vi får resten. Detska således vara på väg 4 st svärd till oss. Än har de dock inte kommit...


//Conny

Utloggad Patrik Görling

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
    • KuHFS Website
Re: GHFS köper in 20st syntetwasters, video här
« Svar #26 skrivet: 2010-05-09, 17:19:53 »
okej tack för svaret men när jag pratade med dennis så sa han att han trodde det bara fanns en varian vilket i sånna fall skulle göra att alla skulle komma nu





/Patrik

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: GHFS köper in 20st syntetwasters, video här
« Svar #27 skrivet: 2010-05-10, 07:03:18 »
Hej Patrik


Det var kanske tanke från början men allt är nu i en form av process. De utvecklar och testar svärden om vart annat. Därav att det tar längre tid än vad de utlovat. Det är tråkigt att det tar tid (snart 3 månader längre än utlovat) men samtidigt är det bättre att vi väntar lite längre men får bra grejer.


//Conny

Utloggad Thomas Hagaeus

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 102
    • Visa profil
Re: GHFS köper in 20st syntetwasters, video här
« Svar #28 skrivet: 2010-05-25, 22:39:28 »
Vilket år som helst nu...
Slå honom i huvudet, det är där han är dum!

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: GHFS köper in 20st syntetwasters, video här
« Svar #29 skrivet: 2010-05-26, 08:04:02 »
Nu är svärden äntligen på väg. Det blir endast en variant, den tyngre. Jag väntar mig få dem senast i början av nästa vecka. Vi får även med ett par enhandare som kompensation.


//Conny