Författare Ämne: Nya vapen och rustningar  (läst 7114 gånger)

Utloggad Dick oskarsson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 88
    • Visa profil
Nya vapen och rustningar
« skrivet: 2010-10-16, 13:53:47 »
Hej!


Nu är vi hemma från Prag, och vi har varit hos Pavel samt rest runt i hans bil som han mer eller mindre tvingade mig att låna under vistelsen, vilket var en bra ide för nu fick vi se en del platser som hade varit svåra att besöka i annat fall.


Efter att ha träffat och rest runt lite med Pavel så kan jag säga att han inte är någon vanlig smed..:).


Jag kommer att ta med mig en del saker till swordfish och det kommer tyvärr lite EFTER swordfish som jag inte hinner få hem i tid..:(.


Men en kul nyhet är att Rustninghjälm/fäktmaskerna är klara och kommer snart in, dessa kan användas vid sparring SAMT som rustningshjälm.


Svärd kommer snart hem med ungefär samma parametrar som pavels, men lägre priser, och dessa är väldigt sköna samt bra stålkvalité.


Federschwert har jag en ny modell på som jag kommer att visda på swordfish, men dessa kommer att säljas först efter swordfish, tyvärr.


De flestasvärdmodeller går även att få i Federmodell och jag kommer att förklara detta på swordfish, jag har testat vanliga långsvärd typ de jag säljer men med en speciell slipning av klingorna vilket innebär den sista flexande delen som man man finner hos de andra fedrarna.


Ny visbyhandskemodell kommer snart, och för att slippa klagomål ang. detta så är det alltså inte en äkta riktig kopia utan den bygger snarare på bilderna av fynden.


Men den är häftig i alla fall..:).


Jag lägger ut bilder på min nyhetssida så snart jag fått in dem i datorn, men på swordfish kan man se dem på riktigt.


Mvh Dick

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Re: Nya vapen och rustningar
« Svar #1 skrivet: 2010-10-16, 14:44:32 »
Tack för uppdateringen!Det låter ju som en hel hög spännande grejer.. särskilt nyfiken på hjälmar och handskar.


-Andreas
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)

Utloggad Dick oskarsson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 88
    • Visa profil
Re: Nya vapen och rustningar
« Svar #2 skrivet: 2010-10-18, 09:26:42 »
Hej!


Jag glömde att skriva att jag har även Allstars fäktmästarmasker med mig som är marknadens säkraste masker vad det gåller slag och stötar.


Såvitt jag vet...:).


Mvh dick