Författare Ämne: Jogo do Pau-träning hos GHFS 23-24/4  (läst 7943 gånger)

Utloggad Roger Norling

  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 1851
    • Visa profil
    • HROARR
Jogo do Pau-träning hos GHFS 23-24/4
« skrivet: 2011-03-07, 19:51:37 »
Hej!


Vi har fått erbjudande från Luis Preto, välkänd instruktör i portugisisk Jogo do Pau, där han kan hålla workshops under helgen 23-24 april. Han befinner sig veckan innan i Norge och kan på vägen hem ta omvägen förbi oss i Göteborg. Det här är en ypperlig chans att få tillfälle både att få träna Jogo do Pau, men också att träna dynamik i både fotarbete och kontinuerliga hugg, samt att jobba mot flera motståndare. Dagarna kommer sannolikt att inbegripa både stav och batong, precis som under de workshops som har hållits under Swordfish tidigare.


Pris är oklart, men det handlar inte om några avskräckande belopp. Det beror helt enkelt litet på hur många vi blir. Blir det ett stort intresse så kan antalet platser behöva begränsas, eller så delas workshoppen in i en dag vardera för två grupper.


Det finns heller inget arrangemang kring boende i nuläget, men det kanske kan lösas, litet beroende på vilka behov som finns.


Jag skulle därför vilja veta vilka som är intresserade av att delta här.Det är inte bindande i nuläget och det är inte begränsat till bara medlemmar i GHFS. En bindande anmälan kommer senare.


Så, skriv upp er om ni tycker att detta låter intressant. Om ni kommer från annan klubb, skriv gärna ner vilken.


Mer info om JdP: en.wikipedia.org/wiki/Jogo_do_pau

Utloggad Mikael Ögren

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 78
    • Visa profil
Re: Jogo do Pau-träning hos GHFS 23-24/4
« Svar #1 skrivet: 2011-03-08, 09:09:16 »
Är gärna med på söndag, men kan inte vara med på lördag. Observera att denna helg är känd i vissa kretsar som Påsk och i andra kretsar som GothCon.

Utloggad Roger Norling

  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 1851
    • Visa profil
    • HROARR
Re: Jogo do Pau-träning hos GHFS 23-24/4
« Svar #2 skrivet: 2011-03-08, 12:25:20 »
Asch, trams.Hädanefter kallas den Jogo doPåsk, som Per föreslog. Påsklekar. Fast med käpp. :)

Utloggad Erik Sternå

  • GHFS members
  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 177
    • Visa profil
Re: Jogo do Pau-träning hos GHFS 23-24/4
« Svar #3 skrivet: 2011-03-08, 12:43:07 »
Den helgen är jag extremt oerhört upptagen. Jag är typ kvadrupelbokad i olika länder då. Och tyvärr så ligger det här inte högst upp på min lista, så jag kan nog inte.
"Du ska få håret klippt med ett svärd, och du vill borsta det först?"

Utloggad Mattias Moberg

  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 1832
  • "Med folket, mot etablissemanget, för monarkin"
    • Visa profil
Re: Jogo do Pau-träning hos GHFS 23-24/4
« Svar #4 skrivet: 2011-03-08, 20:12:50 »
Just påsk är synnerligen olämplig här med