Författare Ämne: Billiga fäktmasker  (läst 21678 gånger)

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Re: fäktmasket för 438kr!
« Svar #15 skrivet: 2007-08-16, 11:12:42 »
Citera
Andreas Engström wrote
Jo.. men å andra sidan har vi ju också pratat om att köpa ett skåp till. Får vi en massa nya masker blir vi så illa tvungna att få tummen ur och faktiskt göra det. :-)

-Engström


Det var det jag ville insinuera, jag går alltid runt och stör mig lite på att det är så trångt i skåpen.
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: fäktmasket för 438kr!
« Svar #16 skrivet: 2007-08-16, 11:48:12 »
Citera
Axel wrote



   
       
           
       
   
Andreas Engström wrote
            Jo.. men å andra sidan har vi ju också pratat om att köpa ett skåp till. Får vi en massa nya masker blir vi så illa tvungna att få tummen ur och faktiskt göra det. :-)
           
            -Engström




Det var det jag ville insinuera, jag går alltid runt och stör mig lite på att det är så trångt i skåpen.




Vi behöver utan tvekan ett nytt skåp. Jag tror dock inte det kan bli så mycket större än det jag och Annika köpte förra gången (skåpet med en dörr). Vi betalade c:a 500 kr för skåpet med fästen och lås. Ett större skåp kostar mer samt... får det plats? Annars kan jag och Annika åta oss att fixa ett skåp till om Niklas anser att vi har råd.


// Conny

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Re: fäktmasket för 438kr!
« Svar #17 skrivet: 2007-08-16, 12:33:51 »
Finns det några andra ställen i lokalen förutom hallen som vi kan/får ställa skåp? om det är platsbrist.
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: fäktmasket för 438kr!
« Svar #18 skrivet: 2007-08-16, 15:18:06 »
Citera
Axel wrote
Finns det några andra ställen i lokalen förutom hallen som vi kan/får ställa skåp? om det är platsbrist.


Det rum jag spontat kommer tänka på är om det eventuellt får plats ett skåp inne i cykelrummet. Annars har vi rummet som finns längst bort när man kommit ned för trappan. Vet dock inte om vi får ställa skåp på dessa ställen där. Niklas som har kontakten med skolan kanske kan fråga.


// Conny

Utloggad Elin carlsson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 67
    • Visa profil
Re: fäktmasket för 438kr!
« Svar #19 skrivet: 2007-08-21, 16:52:36 »
tänkte kolla hur det går med mask beställningen? har vi gjort en lista, hur många är det som vill ha och när skickar vi iväg beställningen?  (En otålig en...)
it's good Scottish weather we´r having. The rain is fallin' straight down, well slightly to the side like.

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: fäktmasket för 438kr!
« Svar #20 skrivet: 2007-08-23, 08:38:10 »
Gällande skåp så har jag pratat med Niklas. Det är tydligen så att vi har tillåtelse för att ha 1 skåp. Vi har idag två... Då är frågan om vi ska fråga rektorn och idrottsläraren om vi får ställa dit ett tredje? Jag har inga problem med att göra det. Jag har deras mail och telefon men risken finns att vi istället för att få ett tredje skåp blir av med skåp nr 2. Argumentet att vår verksamhet växer vilket gör att vi verkligen har behov av ett tredje skåp kan leda till en hyreshöjning. Hade jag varit rektor hade det varit mitt svar i alla fall. Växer er verksamhet så sliter ni mer på lokalen och då vill jag förhandla om hyran.


Det är inte säkert att så blir fallet men frågan är om inte vi ska vara lite försiktiga med att begära mer utrymme och istället försöka utnyttja det vi har på ett bättre sätt.


// Conny

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Re: fäktmasket för 438kr!
« Svar #21 skrivet: 2007-08-23, 10:45:59 »
Citera
Conny wrote


 ... istället försöka utnyttja det vi har på ett bättre sätt.


// Conny



t.ex genom att fler tar med sig sin egen utrustning hem efter träningen.
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Magnus Hagelberg

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 698
    • Visa profil
Re: fäktmasket för 438kr!
« Svar #22 skrivet: 2007-08-24, 19:02:21 »
alternativt ändrar om inredningen i det stora tvådörrars skåpet till att passa mera för svärd och masker, mindre för handskar och armskydd, som mera lätt kan fraktas i väska fram och tillbaks.

Utloggad Robert Molin

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2151
  • Grundkurstränare långsvärd. Suppleant I styrelsen.
    • Visa profil
Re: fäktmasket för 438kr!
« Svar #23 skrivet: 2007-08-24, 21:04:58 »
Har bara en liten fråga och möjligtvis ett förslag.


Är de den beställningen som vi pratade om med Conny igår 23/8 på träningen?


Då skulle priset ligga på ca. 550kr. Gissar att priset har förändrats pga oförutsatta ändringar i valuta och annat, men mitt förslag är att, om det går, ändra trådnamnet så att den överens stämmer med detta nya cirka pris.


Kanske är allt för Messerschmitigt, jag vet inte. Det får någon moderator avgöra. /Robert
Se upp! Hoppas snart på en utvecklingskurva...UPPÅT!

Utloggad Scott Hellroth

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 360
    • Visa profil
Re: fäktmasket för 438kr!
« Svar #24 skrivet: 2007-08-25, 00:03:21 »
jag vill lagga bestallning pa en mask. Hur manga ar det som ska kopa nu? ska vi starta en bestallning trad?


Pistol/ fiore sucks
"Erschrickstu gern, kain fechten nimmer gelern"
Ringeck

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: fäktmasket för 438kr!
« Svar #25 skrivet: 2007-08-25, 09:44:53 »
Hej Scott


Jag tänker göra en beställning på ett 10-12 st hjälmar. Min tanke är att beställa dem i slutet av nästa vecka. Jag har varit i kontakt med Peter från Touche och han sa att han endast hade de vanliga hjälmarna hemma, dvs inte sabelmasken utan de med svart galler (som de flesta av oss har idag). Någon leverans av sabelmask kan inte, från honom i alla fall, bli aktuell förrän framåt jul-tid. Om du önskar en "vanlig" mask, vilken storlek?


// Conny som helt klart rekomenderar Mr Pistol att skaffa mask efter sin uppstudsighet... ; - )

Utloggad Magnus Hagelberg

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 698
    • Visa profil
Re: fäktmasket för 438kr!
« Svar #26 skrivet: 2007-08-25, 20:58:42 »
ni som tänker på att köpa mask, se till att ta en storlek större. det är väldigt behagligt med extra vaddering innuti masken.
det är ändå ert huvud, så ni bestämmer, men lite liggunderlag kostar inte mycket, och kan kanske rädda lite hjärnceller =)

givetvis ska ni ju ta den storlek ni tror kommer passa er med vaddering i =).. men... tänk på att det är något som behövs.

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Re: fäktmasket för 438kr!
« Svar #27 skrivet: 2007-08-25, 21:19:57 »
Björn K's mask från samma återförsäljare som jag provade hade rejält med vaddering i sig utan att man behövde lägga i extra.
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."