Författare Ämne: Fäktmask - Beställning  (läst 44932 gånger)

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Fäktmask - Beställning
« skrivet: 2007-08-25, 17:13:53 »
Föreningen kommer att köpa in ett gäng masker av den sort som flera i fortsättningsgruppen idag har. Dvs masker med svart nät. Det verkar finnas önskemål om att föreningen även ska köpa i sabelmasker med ljust nät. Dessa är dock svåra att få tag på. Den leverantör vi kommer köpa ifrån bedömmer sig kunna levera sabelmasker tidigast framåt jul.


De masker vi kommer att beställa (de med svart nät alltså) kommer att kosta mellan 500 och 550 kr beroende på vad fraktkostnaden blir. Vill du ha en sådan mask, anmäl dig i denna tråd. Glöm inte att skriva vilken storlek Large, Medium eller Small du vill ha. Är du osäker vilken storlek som passar dig. Kom till träningen och prova de som finns där. Målet är att beställning kommer att ske senast onsdagen den 5:e september. M.a.o. vill du ha en mask, anmäl dig genast.


                                 

// Conny

Utloggad Scott Hellroth

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 360
    • Visa profil
Re: Fäktmask - Beställning
« Svar #1 skrivet: 2007-08-26, 10:26:09 »
jag vill ha en. har dock inte den blekaste vilken storlek jag har...aterkommer med den infon. Pistol/ Salahudins worst nightmare
"Erschrickstu gern, kain fechten nimmer gelern"
Ringeck

Utloggad Elin carlsson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 67
    • Visa profil
Re: Fäktmask - Beställning
« Svar #2 skrivet: 2007-08-26, 11:15:35 »
mmm vad svårt...hade gärna haft en vit cool hjälm...men men, jag behöver en så snart som möjligt så vi kör på den svarta. Då skall vi se...Jag provade Annikas hjälm för längesen å så mycket kan mitt huvud inte ha växt, även om jag e betydligt smartare nu  
 Hjälm: svart
Storlek: small

så då var det kirrat å klart!  Gött mos    
 see Ya!
it's good Scottish weather we´r having. The rain is fallin' straight down, well slightly to the side like.

Utloggad Gunnar Rytterås

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
Re: Fäktmask - Beställning
« Svar #3 skrivet: 2007-08-29, 16:45:56 »
visst! jag vill ha en mask. ge mej en mask, en fin mask...min mask.


 


får kolla storlek, förmodligen medium... jag är ganska vanlig, vill ha en vanlig mask

Utloggad Jacob Sandström

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 208
    • Visa profil
Re: Fäktmask - Beställning
« Svar #4 skrivet: 2007-08-30, 17:15:59 »
Hej hopp!Nu är jag tillbaka till vardagen efter en låååång och sköööön semester!Jag är givet på och beställer en hjälm! Antar att medium är lagom men skulle behöva prova först.Kommer tyvärr inte kunna komma på träningen idag men om det beställs först den 5:e finns ju ytterligare chanser att prova.

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: Fäktmask - Beställning
« Svar #5 skrivet: 2007-08-31, 07:22:34 »
Hej


Jag har haft kontakt med Peter från Touche och han kommer att skicka tre hjälmar till mig. En XL, en L och en M. Han hade dessvärre inga Small. Jag hoppas jag får dessa hjälmar i slutet av nästa vecka eller i början av vecka 37 (10:e sept). Därefter kan folk prova ut sin favoritstorlek. Detta innebär samtidigt att beställningen kommer att göras lite senare än den 5:e sept.


// Conny

Utloggad Anders Linnard

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3434
  • Grundare, huvudinstruktör, tränare f-grupp långsv.
    • Visa profil
Re: Fäktmask - Beställning
« Svar #6 skrivet: 2007-08-31, 10:59:08 »
Ett tips är att inte beställa för liten mask. Man slipper grillmärken om man petar in lite extra vaddering i masken. Och dessutom är maskerna alltid lite formbara.


/Anders
"He has all the virtues I dislike and none of the vices I admire." Churchill

Utloggad joel wuollet

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
Re: Fäktmask - Beställning
« Svar #7 skrivet: 2007-09-06, 09:30:23 »
Jag vill ha mask! Ge mig mask!

Såvida det inte är försent att beställa? Och angående storlekarna, är det försent att pröva olika på träningen? eller kommer beställningen ske innan träningen idag?

I vilket fall.. Ge mig mask! =p

//Wuollet

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: Fäktmask - Beställning
« Svar #8 skrivet: 2007-09-06, 10:50:43 »
Hej


Nej det är inte försent. Jag väntar på en leverans från vår leverantör på tre hjälmar, en XL, en L och en M. Dessa kan man sedan prova och därefter gör jag en beställning. Håll koll på denna tråd. Så fort jag fått hjälmarna kommer jag att meddela detta samt ta med dem till träningen.


// Conny

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: Fäktmask - Beställning
« Svar #9 skrivet: 2007-09-13, 12:02:24 »
Hej


Våra 3 provhjälmar har kommit idag. Jag tar med dem till dagens träning så vill du prova ut en hjälm kom förbi idag.


// Conny

Utloggad Elin carlsson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 67
    • Visa profil
Re: Fäktmask - Beställning
« Svar #10 skrivet: 2007-09-13, 15:57:02 »
kan tyvärr inte komma idagmen jag kommer till er på söndag å provar om det fortfarande är kvar!
Elin has spoken!
it's good Scottish weather we´r having. The rain is fallin' straight down, well slightly to the side like.

Utloggad Jacob Sandström

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 208
    • Visa profil
Re: Fäktmask - Beställning
« Svar #11 skrivet: 2007-09-13, 16:27:54 »
Kommer tyvärr inte hinna med träningen idag. Jobbet kräver extra tid tid inför morgondagens aktivitet och sen blir det till att packa inför bortresa i helgen.Jag får höra vad ni jämntjockskallade anser passar och gå på rekommendationer (såvida jag inte hinner svänga förbi lokalen en snabbis innan ni slutar)/Jacob

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: Fäktmask - Beställning
« Svar #12 skrivet: 2007-09-14, 18:40:28 »
Hej


Ni som missar en träning eller så, jag kommer att göra beställningen fredagen den 28:e sept. Det innebär att folk har kommande (vecka 38) och näst kommande (vecka 39) att titta och prova hjälmarna. Jag kommer ta med hjälmarna varje gång jag tränar vilket borde bli vid varje träningstillfälle såvida inte något väsentligt dyker upp. Efter vecka 39 kommer jag att sälja hjälmarna. Elin och Jacob, ni har första tjing då ni båda länge flaggat för en hjälm och dessutom ingår i fortsättningsgruppen där hjälm är "obligatorisk".


// Conny

Utloggad Scott Hellroth

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 360
    • Visa profil
Re: Fäktmask - Beställning
« Svar #13 skrivet: 2007-09-15, 23:07:41 »
Nu vill inte jag va den som är den.. men pistol hade första tjing.. ( se andra inlägget på denna tråd) 8-)Dock blev jag biten av min flickvän's, Cleoprata, spydiga ormar och har nu feber.Vid tistag är jag nog frisk.Pistol/ som skal sluta dejta hedningar.
"Erschrickstu gern, kain fechten nimmer gelern"
Ringeck

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: Fäktmask - Beställning
« Svar #14 skrivet: 2007-09-16, 16:34:53 »
Hej Pistol


Jag trodde inte lejon behövde hjälm... däremot lamm...


Skämt åsido, det kan nog stämma som du säger. Elin är dock först som jag ser det vad gäller någon av de tre prov-hjälmarna som bli tillgänglig om c:a två veckor. Därefter Scott får du välja alternativt inte välja om den Elin väljer är den storlek du själv vill ha. Då återstår det bara att vänta 1-2 veckor när den stora beställingen har inkommit.


Jacob, jag beklagar min felskrivning i det tidigare inlägget. Scott är lite före dig.


// Conny