Författare Ämne: Nylonwasterinköp - Floda eller fler...  (läst 79099 gånger)

Utloggad Christian Bergsten Karlsson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 76
    • Visa profil
Re: Nylonwasterinköp - Floda eller fler...
« Svar #60 skrivet: 2008-01-11, 17:11:13 »
Hej hej!


Igår kom en första sändning nylonwasters och jag har redan börjat skicka ut dem till olika mottagare. De flesta berörda har dessutom blivit meddelade av mig eller någon jag redan pratat med.


Mer intressant är att ankomna wasters är de som Schenker tidigare slarvat bort. Det är således ytterligare en sändning på väg vilket gör livet intressant. Den nya sändningen hade dessutom 60 euro billigare frakt och det har Carlos returnerat till mig.


Har Carlos fått ersättning från sitt fraktbolag redan, så har vi i princip fått 12 wasters gratis, i annat fall så får vi antingen sälja dem eller skicka tillbaks dem till Carlos för en maximal kostnad om 60 euro (hehe). Tills dess att den andra sändningen anlänt agerar jag dock ej i någon riktning.


- Christian

Utloggad Jose San Pedro

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 96
    • Visa profil
Re: Nylonwasterinköp - Floda eller fler..
« Svar #61 skrivet: 2008-01-17, 00:39:46 »
Hej
Idag fick jag hem mina, skitbra jobbat Christian, tack för att du fixat och trixat med det här

Utloggad Christian Bergsten Karlsson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 76
    • Visa profil
Re: Nylonwasterinköp - Floda eller fler..
« Svar #62 skrivet: 2008-01-18, 15:20:13 »
Trevligt att du är nöjd Jose.


Idag fick jag ersättningsleveransen av tolv wasters. Jag skall kontrollera dem och sedan skicka ett mail till Carlos och säga att vi fått dem och försiktigt treva om han fått ersättning eller ej ännu...


- Christian

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Re: Nylonwasterinköp - Floda eller fler..
« Svar #63 skrivet: 2008-01-18, 16:24:17 »
Hej Christian,

om ni behåller extra wasters som kommit så köper jag gärna en.
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Christian Bergsten Karlsson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 76
    • Visa profil
Re: Nylonwasterinköp - Floda eller fler..
« Svar #64 skrivet: 2008-01-18, 16:50:07 »
Citera
Axel wrote
om ni behåller extra wasters som kommit så köper jag gärna en.


Jag har noterat det och det är självklart bättre att vi säljer wastrarna än betalar ytterligare för att returnera dem till Spanien om Carlos inte fått ersättning.


Eventuella ytterligare intressenter kan gärna anmäla sig. Men vi får se hur det utvecklar sig innan jag lovar något.


- Christian

Utloggad Anders Linnard

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3434
  • Grundare, huvudinstruktör, tränare f-grupp långsv.
    • Visa profil
Re: Nylonwasterinköp - Floda eller fler..
« Svar #65 skrivet: 2008-01-18, 20:39:31 »
Jag har inte följt tråden och orkar inte läsa igenom den heller för den delen. Men vad jag förstår har ni fått nylonwastrar över? Jag är i så fall intresserad.

/Anders
"He has all the virtues I dislike and none of the vices I admire." Churchill

Utloggad Robert Molin

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2151
  • Grundkurstränare långsvärd. Suppleant I styrelsen.
    • Visa profil
Re: Nylonwasterinköp - Floda eller fler..
« Svar #66 skrivet: 2008-01-19, 14:15:13 »
Än så länge har du tyvärr uppfattat fel, Anders. Vi har fått den leveransen som Schenker hade slarvat bort och med lite tur så kommer även den leveransen som Carlos skickade med ett annat fraktbolag vilket år som helst :-D


Då kommer vi stå inför ett moraliskt dilemma. Ta svärden själva eller skicka tillbaka dem till Carlos. Personligen vill jag behålla även detta svärd av anledningar som jag inte behöver förklara
Se upp! Hoppas snart på en utvecklingskurva...UPPÅT!

Utloggad Anders Linnard

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3434
  • Grundare, huvudinstruktör, tränare f-grupp långsv.
    • Visa profil
Re: Nylonwasterinköp - Floda eller fler..
« Svar #67 skrivet: 2008-01-19, 16:12:07 »
Citera
Robert wrote

Än så länge har du tyvärr uppfattat fel, Anders. Vi har fått den leveransen som Schenker hade slarvat bort och med lite tur så kommer även den leveransen som Carlos skickade med ett annat fraktbolag vilket år som helst :-D


Då kommer vi stå inför ett moraliskt dilemma. Ta svärden själva eller skicka tillbaka dem till Carlos. Personligen vill jag behålla även detta svärd av anledningar som jag inte behöver förklara



Om jag uppfattat det rätt så kanske Shenker gett Carlos ersättning för att de tappat bort svärden, men de kom fram i alla fall till slut? Jag tänker inte lägga mig i hur ni gör, men jag själv hade berättat för Carlos. Vad händer när Schenker säger till honom att svärden är levererade? Det skulle inte se särskilt snyggt ut.

/Anders
"He has all the virtues I dislike and none of the vices I admire." Churchill

Utloggad Robert Molin

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2151
  • Grundkurstränare långsvärd. Suppleant I styrelsen.
    • Visa profil
Re: Nylonwasterinköp - Floda eller fler..
« Svar #68 skrivet: 2008-01-20, 14:50:27 »
Du har rätt i det du säger Anders. Då ligger alla kort på bordet och Carlos får bestämma om han vill efterskänka detta LSW:er till oss eller inte. Jag håller tummarna för att han är på ett väldigt gott humör den dagen som han får detta meddelande från oss. Framtiden och Carlos får avgöra detta öde.


/Robert
Se upp! Hoppas snart på en utvecklingskurva...UPPÅT!

Utloggad Magnus Hagelberg

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 698
    • Visa profil
Re: Nylonwasterinköp - Floda eller fler..
« Svar #69 skrivet: 2008-01-21, 15:25:58 »
ar det inte battre ur din synvinkel att medela carlos att sandning nr 1 har kommit fram. namna att det finns eventuella intresenter pa delar av sandning nr 2, och fraga hur han vill gora?
jag menar, han behandlade dig ju valdigt sjyst fran borjan och skickade en andra sandning. eller?

Utloggad Christian Bergsten Karlsson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 76
    • Visa profil
Re: Nylonwasterinköp - Floda eller fler..
« Svar #70 skrivet: 2008-01-21, 17:10:44 »
Nu vet jag inte vad ni håller på med här egentligen...


Båda sändningarna har kommit, den andra i fredags. Jag har sagt att jag inte ville agera innan jag fått båda sändningar. Jag sa att jag tänkte kolla om Carlos fått ersättning för den bortkomna leveransen och hur det ekonomiska med fraktbolaget ser ut. Har Carlos fått ersättning och fraktbolaget inte önskar någon återbetalning så har vi en extra uppsättning wastrar som vi kan distribuera eller sälja (hur/var är ingen idé att diskutera utan ett eventuellt när klart.). I det fallet som Carlos inte fått ersättning så får vi antingen returnera eller sälja wastrarna eller en kombination. Allt detta har jag redan meddelat på forumet så jag vet inte varför ni håller på och diskuterar...


-Christian

Utloggad Robert Molin

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2151
  • Grundkurstränare långsvärd. Suppleant I styrelsen.
    • Visa profil
Re: Nylonwasterinköp - Floda eller fler..
« Svar #71 skrivet: 2008-01-21, 17:52:43 »
Sorry Christian! My bad. Jag har väl skummat eller helt glömt bort vad jag läst, vilket sker emellanåt. Då inväntar jag ditt nästa inlägg
Se upp! Hoppas snart på en utvecklingskurva...UPPÅT!

Utloggad Christian Bergsten Karlsson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 76
    • Visa profil
Re: Nylonwasterinköp - Floda eller fler..
« Svar #72 skrivet: 2008-01-29, 15:31:09 »
Ok. tyvärr har Carlos inte fått någon ersättning och kommer med all sannolikhet att inte få någon heller.


12 Nylonwasters finns nu i sverige hos mig för försäljning under två veckors tid från imorgon. De som inte sålts då kommer jag returnera till Carlos. Sprid detta vitt och brett och anmäl er med namn och telefon på denna tråd.


Priset är samma som tidigare angivet 766:- st. (Det är egentligen lite strul med det ekonomiska och fraktkostnader osv men jag behåller priset fast för enkelhetens och rättvisans skull). Betalas in på konto angivet tidigare i denna tråd eller kontant till mig.

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Re: Nylonwasterinköp - Floda eller fler..
« Svar #73 skrivet: 2008-01-29, 16:21:12 »
jag tar en,

Axel, 073 930 3884


Jag vill också ge som förslag att föreningen köper in några/alla av de som blir över.
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Re: Nylonwasterinköp - Floda eller fler..
« Svar #74 skrivet: 2008-01-29, 21:07:49 »
Hm, jag tycker nog också det kunde vara en bra idé..  kanske en sex stycken i alla fall? Till föreningen alltså? Våra lånewasters är ju lite sisådär i skick, och räcker inte alltid..

-Andreas
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)