Jag som har mitt nylon och är grymt nöjd med det skulle egentligen bara förstärka vad Jacob skriver innan. Ni i grundkursen, hör upp, jag säger bara detta en gång! Köp ett nylon istället för trä-waster. För det första tjänar du in den mellanskillnad som är mellan trä och nylon otroligt snabbt. Jag köpte en trä-waster när jag började grundkursen i augusti och innan jag visste att det fanns nylon. T-W:ern var ganska smulig när jag fick mitt nylon i början av januari vilket innebär att trät skulle kanske överlevt en månad till. Det innebär 6 månader och detta inkluderar inte några sparringar överhuvudtaget. Nu har jag haft mitt nylon i snart 5 månader och det har inte gått mer än lite skrap mot hjälmnäten på motståndarna. Det har använts flitigt under sparring och träningen som har blivit mycket intensivare i fortsättningsgruppen, alltså slitage nivån har ökat markant. Sedan skulle jag även vilja slå ett slag för att nylonet är viktat och därmed ett mer realistiskt redskap för inlärning. Jag gissar på att jag inte kommer slita ut mitt nylon än på ett par år vilket skulle resultera i 5 T-W:ar till á 400kr, det blir ju flera nylonwastrar.
Vill även nämna vad som nämts tidigare i andra trådar, att vi borde se till att Pentti får upp produktionen på sina nylon för att han skall kunna bli en fena på detta och för att om allt fungerar som det skall och Pentti vill så kan klubben producera nylon till försäljning utanför klubben and so on and so on. Vilket nylon handlar bara om personlig smak.