Författare Ämne: Köpes: Messer och långsvärd  (läst 8867 gånger)

Utloggad Tom Johannesson

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
Köpes: Messer och långsvärd
« skrivet: 2008-07-11, 21:48:21 »
Letar efter bluntad messer och långsvärd (stål såklart) för att kunna få mer känn för egg. Gör inget om de är begagnade sålänge det är oskadat.

Meddela gärna på msn eller mejl (mecha@spray.se) om ni har en som ni vill bli av med.

Mvh
Tom

Utloggad Robert Molin

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2151
  • Grundkurstränare långsvärd. Suppleant I styrelsen.
    • Visa profil
Re: Köpes: Messer
« Svar #1 skrivet: 2008-07-12, 01:11:48 »
Tjena Tom!


Har personligen varken messer eller långsvärd som är bluntat men jag vet att Axel har ett prima bluntat långsvärd från Lutel som du borde kolla upp. Han är i USA för tillfället, men han brukar titta in här på forumet emellanåt. Skriv i hans tråd om du är intresserad av detta svärd. www.ghfs.se/Forum/tabid/83/forumid/6/threadid/5422/scope/posts/Default.aspx


Se till att ändra titeln i din tråd oxå så att det står att du är intresserad av att köpa både messer och långsvärd.


Tror ingen i Göteborg har något stål-messer, men jag kan ha fel. Däremot har Pentti gjort aluminium messrar. Fråga honom i denna tråd om du är intresserad. www.ghfs.se/Forum/tabid/83/forumid/6/threadid/328/scope/posts/Default.aspx


Hoppas att informationen gett dig någon hjälp. /Robert
Se upp! Hoppas snart på en utvecklingskurva...UPPÅT!

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Re: Köpes: Messer
« Svar #2 skrivet: 2008-07-16, 19:49:47 »
Hej Tom,

som Robert sager sa saljer jag mitt Lutel, det ar ett riktigt bra svard och jag saljer det enbart for at jag ar sugen pa nagot nytt, inte for att jag inte ar nojd med det.

Pris 2500 inklusive balte och skida, men vi kan diskutera det, och om du vill kan du fa en avbetalningsplan typ 500kr/manad eller nat sant.
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad mattias jonsson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 44
    • Visa profil
Re: Köpes: Messer
« Svar #3 skrivet: 2008-07-19, 10:37:02 »
Jag har ett långsvärd från Polen som jag tänkte sälja. Det är ganska tungt, väger ca 2 kg, men är väldigt välbalanserat. Det är också snyggt att se på vilket är ett plus i kanten. Jag har tänkt mig 1800 kr för det. Ge mig din mejladress om du är intresserad så kan jag skicka en bild på det.


/Mattias

Utloggad mattias jonsson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 44
    • Visa profil
Re: Köpes: Messer
« Svar #4 skrivet: 2008-07-19, 10:38:58 »
Såg att du hade med mejladressen så jag skickar bilden direkt. Huvudet är inte alltid på skaft.

Utloggad Tom Johannesson

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
Re: Köpes: Messer
« Svar #5 skrivet: 2008-07-23, 21:30:47 »
Hej och tack för alla svar. Dock fick jag träff på annat håll och är nu ägare av en ordentlig klinga. Tacksam för svaren dock.
Om någon dock vet med sig att denne har en testikeldolk till salu kontakta mig gärna.

Mvh
Tom