Författare Ämne: Andreas:  (läst 14404 gånger)

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Re: Andreas:
« Svar #15 skrivet: 2008-10-01, 10:43:49 »
Jämrans, min var lite för stor.. :-( Måste nog returnera och få en mindre storlek. för stor skillnad för att kunna fixa till. Ärmarna är åtminstone fem cm för långa och omkretsen runt kroppen minst 10-15cm för mycket.. "bröstplattan" fastnar mellan armarna, etc..

Axel, var inte din också lite stor? Du kanske vill prova min innan vi skickar tillbaka, min kanske passar dig bättre?

-Andreas
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Re: Andreas:
« Svar #16 skrivet: 2008-10-01, 13:13:56 »
Min satt bra över axlarna och bröstet, men måste sys in en bit runt magen.

Bröstskyddsplattan på min måste klippas lite i runt högra axeln för att rörligheten ska bli bra, men det visste vi sen innan.

Om andra är intresserade, jag och Andreas köpte en version med dragkedjan på framsidan (vid vänstra skuldran), det verkar som att detta innebär att man inte får någon vaddering med på vänstra axeln eller sidan. det kommer väl ta mig kanske en halvtimme att ordna det på egen hand så ingen skada skedd, men orkar man inte mecka så får man köpa versionen med dragkedjan på ryggen, då får man vaddering på båda skuldrorna och båda sidorna från början men måste å andra sidan ha hjälp av någon som kan dra upp dragkedjan åt en varenda gång man ska ta på sig jackan.
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Re: Andreas:
« Svar #17 skrivet: 2008-10-01, 20:41:23 »
Innan jag skickar tillbaks min kan jag ju höra efter om någon annan är intresserad. Anders, du kanske vill prova den?

-Andreas
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)