Författare Ämne: Vapen till swordfish 08  (läst 11858 gånger)

Utloggad Dick oskarsson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 88
    • Visa profil
Vapen till swordfish 08
« skrivet: 2008-09-08, 20:20:01 »
Hej!


Jag kommer ju upp i år igen för jag vill ju inte missa kvällarnas öl och snickers med jordnötter, som jag är allergisk mot..:).


Jag tar med Pavel moc svär och en del nya messer och Falchiones, samt testikeldolkar.


Om en vecka reser jag till några ställen i europa och köper hem lite vapen.


Jag tar med några fäktmästarmasker i stl medium, large och xl.


Om det finns övriga önskemål från min sida så ring eller maila mig om detta för jag får inte med mig all, även om jag skulle vilja det.


Ska sören in i "mitt" rum så vill han nog inte snubbla på en massa hjälmar och annat skoj.:).


Mvh Nidingbane


 



Utloggad Robert Molin

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2151
  • Grundkurstränare långsvärd. Suppleant I styrelsen.
    • Visa profil
Re: Vapen till swordfish 08
« Svar #1 skrivet: 2008-09-08, 20:42:14 »
Tjena Dick!
Kommer du möjligen ha några av Pavel Moc's nya svärd med dig upp? Eller kan du vara vänlig och berätta för oss om skillnaderna i utförande med dessa nya svärd. Jag har skrivit till honom vid några tillfällen men jag kan inte få ur honom den information som jag är ute efter.
Tack på förhand
/Robert
Se upp! Hoppas snart på en utvecklingskurva...UPPÅT!

Utloggad Dick oskarsson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 88
    • Visa profil
Re: Vapen till swordfish 08
« Svar #2 skrivet: 2008-09-10, 16:51:20 »
Hej!


När du skriver till Pavel så är det inte han som svarar det är någon annan..:).


Såvitt jag vet så finns det ingen skillnad på dem förutom en blodskåra, det ser då mer ut som ett "svärd" än vad de andra modellerna gör.


Det är samma material och egentligen ingen skillnad, mer än att det låter som att det är bättre.


Den stora skillnaden var mellan de gamla med kortare hjalt och de som kom senare, med längre hjalt.


Den med längre hjalt är grymt bra, och skulle du testa dessa två utan att se vad du håller i så kan du inte känna någon skillnad för den är marginell.


Vill du vänta många månader på en blodskåra så kan du göra det, men väntetiden ÄR kanske 8 månader...


Jag köper ju för ca: 60000:- åt gången men får vänta kanske 6 -8 månader och det kan vara ganska jobbigt om man vill fäktas...NU...:).


Mvh Nidingbane

Utloggad Robert Molin

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2151
  • Grundkurstränare långsvärd. Suppleant I styrelsen.
    • Visa profil
Re: Vapen till swordfish 08
« Svar #3 skrivet: 2008-09-10, 20:26:15 »
Då är det kanske inte så konstigt att svaret var lite flummigt från Moc Studios, eller vad vi skall kalla det. Jag diggar ju Dürrern stenhårt och eftersom jag är ganska lång och har stora händer så är ju ett större hjalt det jag vill ha, men jag vill inte vänta 6-8 månader på något som jag inte känner någon skillnad på.
De säger även att de skall vara något lättare och om jag inte är helt har helt fel så borde en blodskåra göra att det blir lite mer flex i just Dürrern, som tidigare hade en ås? Det kan det däremot vara värt att vänta på. Helst hade jag velat inhandla något av Howe Deluxe svärden, men det jag kände på på Kungahälla hade ju löjligt kort hjalt. Jag behöver närmare 30cm och då helst med en droppformad knapp.
Har du siktat in dig på några nya modeller från något annat företag som du skall ta med när du kommer?
Tack för tipsen
/Robert
Se upp! Hoppas snart på en utvecklingskurva...UPPÅT!

Utloggad Dick oskarsson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 88
    • Visa profil
Re: Vapen till swordfish 08
« Svar #4 skrivet: 2008-09-21, 09:49:56 »
Han kommer att ha tra i hantaget istellet for snore (har bara engelskt tangentbord har..:).


Sen kan det vara blodskaran, men efter att ha fektats snart 2 ar sa tycker jag inte att hans sverd pa nagot satt skulle vara for stumma(?).


Jag har haft tournament svarden och de var snarare for flexibla enligt de flesta som anvant dem.


De nya modellerna med trakarna och skara kommer ej att kunna kopas forren nagon gang 2009 enligt pavels mail.


Enligt Pavel sa vill kunder i ko hos honom ha de gamla modellerna med, och en del vill ha de nya.


En smaksak och inte forren man haller dem bada i handen kan man se om det ar nagon skillnad po dem.


Jag tar inte hem nagra nya forran de andra ar slut.


Jag tar med olika modeller av falchione, testikeldolkar, katzbalger, scramasaxar, rapirer som nya vapen til swordfish i ar.


Jag ska specialbestella cutlass snart och kan fa tag po olika modeller efter bilder om sa onskas.


Mvh Nidingbane

Utloggad Dick oskarsson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 88
    • Visa profil
Re: Vapen till swordfish 08
« Svar #5 skrivet: 2008-09-25, 21:54:22 »
Hej!


Nu är jag hemma från landsexilen.


Jag har med mig bl.a dessa saker, fast det finns mer:



Utloggad Robin Hedlund

  • GHFS members
  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 1589
  • Tränare Långsvärdsgrundkursen Gruppledare Rapier
    • Visa profil
Re: Vapen till swordfish 08
« Svar #6 skrivet: 2008-10-17, 17:54:59 »
hej


finns det mjighet fr dig att ta med gambesoner och skinnhandskar i några oika storekar??


mvh Robin

Utloggad Alexander Lundqvist

  • GHFS members
  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 391
    • Visa profil
Re: Vapen till swordfish 08
« Svar #7 skrivet: 2008-10-23, 10:04:00 »
Hej Nidingbane!

Jag är lite sugen på att köpa ett par dojjor av dig. De kallas "medeltida skor 22" på din sida. Storlek 43. Bruna/svarta vore bra.
Har för mig att du hade en del fina bälten också, "läderbälte 3" 2cm bredd. Orkar du släpa med lite sånt också?

Mvh Alexander
"-Allt kött är hö i tiden."

Utloggad Dick oskarsson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 88
    • Visa profil
Re: Vapen till swordfish 08
« Svar #8 skrivet: 2008-10-24, 22:40:15 »
Hej!


Jag tar med skor,stövlar och olika läder artiklar, jag kan även göra skidor/slidor på kvällarna.


Jag har en ny väldigt bra gambeson modell som jag tar med men det blir bara kanske 5 st av denna som jag hinner få hem.


Jag kommer sälja en del modeller billigare däruppe för er som vill ha en till lägre pris.


Maila gärna om annat som ni vill se, för rummet blir tyvärr begränsat och därmed utbudet.


Mvh Nidingbane som snart har en ny bra webshop..:).

Utloggad Robert Molin

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2151
  • Grundkurstränare långsvärd. Suppleant I styrelsen.
    • Visa profil
Re: Vapen till swordfish 08
« Svar #9 skrivet: 2008-12-10, 16:25:01 »
Tjena Dick!


Jag tänkte bara höra med dig om du kommer ta in Hanwei Tinker svärden och ifall du gör det vad de kommer kosta.


Tack på förhand


Robert
Se upp! Hoppas snart på en utvecklingskurva...UPPÅT!