Mm, teknikerna är riktigt kul att titta på.
Sen kan jag emellanåt tycka att de lider litet av samma sjuka som många tävlingskampsporter, att det är första träffen som räknas, vilket gör att fokus hamnar på att vara snabbast och inte nog på att skydda sig. Det verkar inte vara någon prioritering i var man träffar, dvs att träffa ett lår ger mer än att bråkdelen av en sekund senare få en stav i huvudet. I verkligheten kan man ju fundera över vem som hade "vunnit".
Ett steg i rätt riktning dock, om man får vara så dryg och säga så.
Sen använder de i stort sett inte stötar alls, vilket påverkar hela utseendet på fighterna.Jag tror att det skulle se rätt annorlunda om de hade full frihet.
Att stavarna är av rotting gör att de är extremt snabba, men inte rätt "traditionellt" sett, för många stav/spjutkampkonster.Det kan göra att man helt plötsligt kan göra saker som är extremt svåra med en tyngre stav med ett spjuthuvud på. Jag har haft en del sådana aha-upplevelser när jag växlat från våra ekstavar till spjut med stålspets... Kung Fu mm ska naturligtvis använda rotting, och modern kampsport står ju egentligen på egna ben, en liten bit ifrån kampkonsten.
Oavsett mina funderingar, så finns det mycket att lära av i såna här klipp.