Författare Ämne: Sökmotoroptimering och länkuppdateringar för sajten  (läst 8196 gånger)

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Sökmotoroptimering och länkuppdateringar för sajten
« skrivet: 2007-03-23, 12:35:11 »
Hej!

Tänkte bara meddela att jag satt några timmar igår och gjorde en massa mer eller mindre osynliga ändringar för att förhoppningsvis öka vår tillgänglighet via sökmotorer och annat.

Jag har också anmält och laddat upp sitemap till Google och Yahoo, och anmält oss till Open Directory. Jag har också skickat mail till ett tiotal olika människor som antingen skall uppdatera länkning till oss (flera länkar fortfarande till slipad.se) eller förhoppningsvis lägga till oss i sina länklistor.

Sammantaget borde detta förhoppningsvis få upp vår pagerank och placering ganska väsentligt inom de närmaste veckorna (ändringar av den här typen tar alltid tid innan de slår igenom).

Hittar någon en länksida någonstans där de tycker att vi borde finnas med, posta i tråden eller maila mig så kan jag försöka anmäla oss. Anmäl oss helst inte på egen hand, då riskerar vi att "tjata" och göra oss impopulära. Bättre att en person sköter allt sånt.

-Engström
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)