Årets FightCamp är 31 juli - 2 augusti på the Grange, nära Birmingham. Med tanke på min eländiga handskada blev jag plötsligt ännu mer angelägen att komma iväg på åtminstone ett event där jag är i stånd att slåss i år :-)
Så jag funderade på att boka flyg redan nu. Just nu kan man få flyg 10:20 den 30/7, tillbaka 2/8 16:05 mellan Säve och Stansted för bara 820 spänn inklusive flygskatter och skit. Tar man tillägg för sportbagage (vilket jag nog gärna gör för att undvika strul) blir det 30? i varje riktning. Är vi flera som åker kan vi ju dela upp det så att inte alla betalar sporttillägg, vi kan packa flera personers svärd i en persons sportbagage och låta den personen ha andra prylar i de andras bagage för att inte få överviktstillägg.
Från Stansted kan man åka tåg eller (enklare, troligen) hyra bil - det är ca två timmars körning. Hertz erbjuder t.ex. en Ford Focus för 1257kr (endast bensin tillkommer) som funkar fint för fyra pers plus bagage (lite trångt blir det nog, men det är bara två timmar). Delat på fyra är det ju en struntsumma. Detta är inklusive 40% rabatt för att man flyger Ryanair, och det finns begränsat med rabatterade hyrtilfällen, så den vill man boka så snart som möjligt.
Tänkte höra mig för om intresse för detta. Jag lär åka i vilket fall, Magnus H har också uttryckt att han nästan säkert tänker åka.
Vill gärna boka ganska snart, så att inte de billiga biljetterna och hyrbilarna tar slut..
Edit: glömde säga att själva eventet i år kostar 20 pund.
-Andreas