Författare Ämne: Pavel Moc-svärdet är sålt!  (läst 10233 gånger)

Utloggad Robert Gunstad

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
Pavel Moc-svärdet är sålt!
« skrivet: 2009-06-15, 13:53:20 »
---OBS!Svärdet har blivit sålt OBS!---


Hej!


Jag har ett Pavel Moc-svärd till salu. Modellen är Dürer, det är smitt nu i vintras och har endast hängt väl inoljat i ett skåp sedan dess. Blunt, svärdsskida av Pavel Moc medföljer. Jag skulle vilja ha 4000 kr. Jag slänger då med en waster från Purpleheart också. Denna har brukats en del (under en termins träning)men är ännu i gott skick.


Om någon är intresserad tar jag bilder och skickar - jag förväntar mig absolut inte att man tvunget ska köpa grejerna då, det är bara det att jag just nu inte har en digitalkamera hemma så jag lugnar med bilderna tills någon visar eventuellt intresse...


Jag har också böcker till salu om det kan vara av intresse. John Clements Medieval Swordsmanship, Guy Windsors Swordsman's Companion och Lindholm och Svärds båda böcker. Samtliga i bra skick (ffa Lindholm och Svärd), har mest bläddrats igenom lite grann. Vid köp av samtliga kan man få allt för en 600 kr, vill man bara köpa någon enstaka bok får vi väl diskutera pris.


Hör av er vid intresse av något slag!


Mvh,


Robert

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Re: Pavel Moc-svärd till salu!
« Svar #1 skrivet: 2009-06-15, 14:08:18 »
Hej Robert


Vill inte på något sätt vara elak, men Nidingbane.se tar 3800 för ett nytt Dürer.. visserligen inte med någon Purpleheart-waster inkluderat, men vem är så jätteintresserad av en sådan i dessa nylontider?


Lite tveksam om du kan få sålt något till det priset.. vore nog bättre för dig att gå ner till ett pris som är åtminstone lite lägre än nypris i butik, både på svärdet och wastern, och sälja dem separat.


Men vad vet jag, någon kanske drömmer om en purpleheart och ett Dürer.. om man verkligen vill ha båda är ju ditt pris OK.


-Andreas
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)

Utloggad Robert Gunstad

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
Re: Pavel Moc-svärd till salu!
« Svar #2 skrivet: 2009-06-15, 14:33:08 »
Mitt svärd kostade 280 Euro + skida för 130 Euro (direktbeställt från tillverkaren), så att Nidingbane tar ut 3800 för enbart svärdet låter väl rimligt. Det verkar dock som att de bara säljer svärdet, jag vill sälja svärd + skida i ett svep. Om någon vill köpa svärdet men inte skidan får vi väl förhandla, självklart kommer jag att lägga mig under Nidingbanes pris men jag vill som sagt helst sälja skidan också. Då tycker jag inte alls att 4000 är ett orimligt pris. Jag lade totalt ut 440 Euro i införskaffande (inklusive frakt från Tjeckien) och grejerna är i princip helt oanvända (har svingat inomhus i lägenheten ett par gånger).

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Re: Pavel Moc-svärd till salu!
« Svar #3 skrivet: 2009-06-15, 21:09:32 »
Jaha du, OK. Hade inte sett att Nidingbane börjat ange pris utan skida, tidigare har han angett priser inklusive skida på Pavel Moc-svärden. Ja i så fall så är det väl rimligt. :-)


-Andreas
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Re: Pavel Moc-svärd till salu!
« Svar #4 skrivet: 2009-06-18, 09:54:06 »
Kan tillägga att Dürern är ett väldigt trevligt svärd som rekommenderas varmt, och Pavel Mocs skidor är också bra. Detta är ett fint tillfälle för de stackare som ännu inte har ett Dürer (jag har ett :-)


-Andreas
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)

Utloggad Fredrik Svensson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 63
    • Visa profil
Re: Pavel Moc-svärd till salu!
« Svar #5 skrivet: 2009-06-19, 20:25:25 »
Kan bara hålla med Andreas, Dürern är ett grymt bra svärd, snabbt och väl balanserat. Äger ett själv :) 4000 är ett bra pris.
Exercitatio artem paravit - "Övning ger färdighet"

Utloggad Simon Torell

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 235
    • Visa profil
Re: Pavel Moc-svärd till salu!
« Svar #6 skrivet: 2009-07-01, 12:19:49 »
Hej hej! jag råkar vara intresserad! Tel: 0762230371


mail: simon_torell@hotmail.com. Ser gärna på bilderna innan köpet förståss. Jag hade tänkt mig både svärd och skida och 4000 låter väl inte så dumt även om det är en herrans massa pengar,,,

Utloggad Robert Gunstad

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
Re: Pavel Moc-svärd till salu!
« Svar #7 skrivet: 2009-07-01, 14:48:08 »
Hej Simon!


Tyvärr har jag redan hunnit sälja svärdet till Anders Korsberg i GHFS...

Utloggad Simon Torell

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 235
    • Visa profil
Re: Pavel Moc-svärd till salu!
« Svar #8 skrivet: 2009-07-01, 23:10:55 »
jaha, ja. sådant händer...

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: Pavel Moc-svärd till salu!
« Svar #9 skrivet: 2009-07-02, 10:09:36 »
Citera
Simon T wrote



jaha, ja. sådant händer...






Såg att Nidingbane hade ett begagnat Durrer för 3 000 kr. Vet dock inte något om statusen på svärdet men det går säkert att fråga. Leta i "Begagnat".


//Conny