Författare Ämne: Sommarträning 2009  (läst 44401 gånger)

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Sommarträning 2009
« skrivet: 2009-06-20, 12:59:41 »
Hej alla!


I denna tråd kommer alla postningar om huruvida det blir träning eller inte under sommaren att ske. Postar någon här att det blir av, så blir det det. Står det inget här om att det blir träning en viss dag, så blir det inte det. Enkelt, va?:-)


Gäller altså från och med 29/6.


-Andreas
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)

Utloggad Magnus Hagelberg

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 698
    • Visa profil
Re: Sommarträning 2009
« Svar #1 skrivet: 2009-06-20, 13:41:19 »
svärd och bucklare kommer köra som vanligt nu på söndag. så, behöver ett par nycklar, om det går att ordna vore jag tacksam.


Det blir sista ordinarie träning innan avslutningen den 28e, så det kommer bli mycket focus på striden.

Utloggad Roger Norling

  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 1851
    • Visa profil
    • HROARR
Re: Sommarträning 2009
« Svar #2 skrivet: 2009-06-21, 11:01:27 »
Såg detta litet sent... Om du inte lyckas få tag i några andra nycklar så har jag ett par. Jag ska precis kila iväg till Härlanda Fängelse eftersom vi ska träna vid grönområdet där (se interna forumet). Kom förbi där isåfall, så kan du få dessa nycklar. Robert bör ha ett par också.De andra två paren vet jag inte var de är.

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: Sommarträning 2009
« Svar #3 skrivet: 2009-06-28, 08:30:43 »
Ett förtydligade om idag 28 juni. Det är träning idag. Den sista ordinarie innan sommaren. Utgår från att någon med nycklar kommer dit eller att de med nycklar lägger in i sedvanlig tråd att de inte kommer.


//Conny

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Re: Sommarträning 2009
« Svar #4 skrivet: 2009-06-28, 11:10:05 »
jag har nycklar men hinner inte, kommer dit till två för en svensexa dock.
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Anders Nilsson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 30
    • Visa profil
Re: Sommarträning 2009
« Svar #5 skrivet: 2009-06-29, 10:45:28 »
Hur ser det ut med träning den 30 Juni?


Jag sitter för närvarande i lerum och är sugen på lite träning.


Jag kommer även att vara i Lerum den 6-12 Juli så även den veckan är intressant för träning.


Om ni vill kan jag instruera ett pass. Jag har trots allt tränat hos er ett antal gånger och tänkte att jag kunde bjuda igen.

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: Sommarträning 2009
« Svar #6 skrivet: 2009-06-29, 13:31:57 »
Hej Anders


Det blir träning som vanligt i morgon tisdag 30 juni i Göteborg, kl 18-20.


//Conny

Utloggad Robert Molin

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2151
  • Grundkurstränare långsvärd. Suppleant I styrelsen.
    • Visa profil
Re: Sommarträning 2009
« Svar #7 skrivet: 2009-06-29, 18:53:16 »
Citera
Anders Nilsson wrote


Om ni vill kan jag instruera ett pass.
Det hade varit jätteroligt om du gör det. Kör gärna något som ni har som specialitet i MnHFS. Nu finns det inget som kan stoppa mig från att komma på träningen imorgon. Inte ens om familjen blir tagna som gisslan.
Se upp! Hoppas snart på en utvecklingskurva...UPPÅT!

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Re: Sommarträning 2009
« Svar #8 skrivet: 2009-06-30, 23:35:12 »
grymt kul träning idag Nelle, tack för att du kom förbi och höll i ett pass. Jag fick massa inspiration. uppvärmningsövningen var kul och sparringträningen där man innan man började tog varsin lapp med hemliga uppgifter/målsättningar att jobba på under sparringen var kanon för att träna saker man annars inte gör i sparring och för att ta sig ur sin egen comfort zone (jag skulle t.ex i en omgång jobba på att gå in till grappling/ringen am schwert mot Rickard, något jag aldrig skulle vara dum nog att komma på på egen hand), det ska vi skamlöst stjäla med oss till vår egen träning.


Filmer från dagens träning finns här: http://www.youtube.com/user/GothenburgHFS
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: Sommarträning 2009
« Svar #9 skrivet: 2009-07-01, 06:54:27 »
Torsdag 2 juli


Jag har nycklar och kommer. Kan tillägga att det i igår (tisdag 30 juni) var 14 personer på träningen.


//Conny

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Re: Sommarträning 2009
« Svar #10 skrivet: 2009-07-03, 21:16:21 »
Oj, har glömt att säga att det blir sabelträning imorgon. Hugo kommer också och har nycklar. Jag har fixat stötstoppar till de nya sablarna. :-)


-Andreas
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)

Utloggad Roger Norling

  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 1851
    • Visa profil
    • HROARR
Re: Sommarträning 2009
« Svar #11 skrivet: 2009-07-04, 09:47:48 »
En liten fråga bara, eftersomde två styckenaom sommarträning är litet motsägelsefulla...Det sista stycket säger ju egentligen att all träning är inställd, men om någon nyckelinnehavare skriver att de kommer så blir det ändå träning.


Kan vi inte ordna ett system som ser till att det verkligen är garanterat att någon låser upp någon av dagarna i veckan iaf? Det borde väl ändå gå att ordna?


Ett förslag är att de som har nycklar kommunicerar med varandra, och/eller har en lista över vem som ansvarar för att låsa upp. Kan man sedan inte komma får man se till att någon annan gör det, eller lämna över nyckeln till någon som kan komma istället. Eller nåt annat förslag...


Jag själv är i Gbg i stort sett hela sommaren och kan gärna hjälpa till och låsa upp två av dagarna, typ torsdag och söndag.


Jag vill helst inte bryta träningen och med tanke på att det var 14 pers häromdagen, så verkar det gälla fler. :)

Utloggad Robert Molin

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2151
  • Grundkurstränare långsvärd. Suppleant I styrelsen.
    • Visa profil
Re: Sommarträning 2009
« Svar #12 skrivet: 2009-07-04, 12:51:23 »
Tyvärr är det inte ett så lätt projekt som man kan tro med tanke på det problem som ibland har uppstått under hösten och våren. Vid många tillfällen har vi inte vetat var nycklarna är och/eller om någon av de personerna kommer dyka upp. Skapa en ny tråd om detta om vi behöver fortsätta att diskutera det, så inte denna tråden blir svår att hitta i. Se första inlägger i tråden.


Vi har valt att ha systemet där vi skriver om det blir träning. Helst en dag innan.


Jag kommer iaf att komma och öppna imorgon. Skall på 35-års fest så jag vet inte hur jag kommer må fysiskt imorgon, men öppet kommer det vara.
Se upp! Hoppas snart på en utvecklingskurva...UPPÅT!

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: Sommarträning 2009
« Svar #13 skrivet: 2009-07-04, 16:01:12 »
Tanken är god Roger men som Robert säger inte helt lätt. Det finns 4 par nycklar men så länge disciplinen är dålig kommer systemet inte att fungera (se mitt inlägg på GHFS internt). Att få folk att kommunicera är inte helt lätt...


Jag tror därför att det uppläggetsom vi enats omär det bästa, åtminstone för i år. Om disciplinen ändras så kanske vi kan fundera ut andra sätt. Dock, om du tänker vara här nästan hela sommaren och träna minst två dar är det kanon om du har ett av de fyra paren nycklar. Dock, det går inte bara att låsa upp och åka hem. Man har då även ett ansvar att se till att allt låses igen.


Jag och Annika kommer i morgon söndag, så gör även Rickard. Robert ,som han skrev, har nycklar och kommer.


Det blir alltså träning i morgon söndag 5:e juli.


//Conny

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Re: Sommarträning 2009
« Svar #14 skrivet: 2009-07-06, 22:49:36 »
Tisdagen 7 juli


kommer jag och öppnar. Jag får ta Felix med mig och försöker träna ändå, skulle det visa sig att det inte funkar överlämnar jag väl nycklarna till någon annan ansvarsfull person som får stänga.


-Andreas
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)