Författare Ämne: HEMA-mask från That Guys Products säljs på Swordfish  (läst 7930 gånger)

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
HEMA-mask från That Guys Products säljs på Swordfish
« skrivet: 2009-08-29, 13:07:41 »
fick det här mailet från Scott Brown:





I have a Terry Tindill Mask that I have never used that I think I will sell.

http://thatguysproducts.com/masks.html

Do you want to ask around the school to see if anyone is interested in buying it? I'm giving you guys first dibs. It's black with a square chin. I'll sell it for the same price I bought it, about 225 Euro. That's not a great deal but it's free shipping and they won't have to wait for a year like they would if they ordered from Terry.
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Roger Norling

  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 1851
    • Visa profil
    • HROARR
Re: HEMA-mask från That Guys Products säljs på Swordfish
« Svar #1 skrivet: 2009-08-29, 14:10:39 »
Halloj!


Jag kan vara intresserad, men det beror bl.a. litet på storleken. Jag har ju XL i min mask. Men det kanske går att justera i dessa? Skulle också gärna vilja se en bild. Hur är nackskyddet konstruerat?

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Re: HEMA-mask från That Guys Products säljs på Swordfish
« Svar #2 skrivet: 2009-08-29, 14:23:52 »
kolla länken Roger. Det verkar som att man kan justera storleken efter behov.
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Per Persson

  • GHFS members
  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 521
    • Visa profil
Re: HEMA-mask från That Guys Products säljs på Swordfish
« Svar #3 skrivet: 2009-08-30, 07:55:00 »
Det var en finne på fightcamp som hade en sån mask. Den verkar vettig. Bättre ventilation t ex. Dock är den tyngre än våra vanliga masker. Upphängningen består av en massa ställbara läderremmar så det borde vara ganska justerbart. Å andra sidan vill tillverkaren ha ett antal mått på huvudet när man beställer en, så den är nog lite skräddarsmidd också.


Hemetallvarianten på nackskydd hänger med ett delbart gångjärn högt upp i bakkant. Neränden spänns fast med en rem i nederkant framåt runt hjälmen/halsen.


Jag är också intesserad av den här, devis för att använda själv och delvis för att titta närmare hur den är gjord. Jag och Janne har redan haft funderingar om att "en sån där kan inte vara så svår att bygga". Jag har några foton från finnens mask någonstans, men ett äkta exemplar är ju mycket lättare att se hur det är gjort.

Utloggad Roger Norling

  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 1851
    • Visa profil
    • HROARR
Re: HEMA-mask från That Guys Products säljs på Swordfish
« Svar #4 skrivet: 2009-08-30, 09:21:14 »
Jo jag känner rätt väl till dessa, så det är därför jag gärna vill se en bild, eller så får det räcka med att prova vid Swordfish och bestämma då.


Priset är möjligen något högt, eftersom nya verkar ligga nästan 400kr billigare. Kan ha att göra med valutakurs, eller så räknar Scott in sina egna fraktkostnader. Samtidigt slipper man ju den årslånga kön.


Jag är dock intresserad, men måste naturligtvis se om den passar mig.


edit: Funderade litet och är det så att det är nackskydd i stål på masken så stämmer priset rätt exakt. Så jag gissar att det är med.

Utloggad Roger Norling

  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 1851
    • Visa profil
    • HROARR
Re: HEMA-mask från That Guys Products säljs på Swordfish
« Svar #5 skrivet: 2009-09-28, 21:03:18 »
Jag har precis tackat nej tillScott när det gäller denna mask, om någon annan är intresserad.Kontakta honom direkt isåfall, eftersom han inte tar med den tillSwordfish om han inte vet att någon vill köpa den.

Utloggad Per Persson

  • GHFS members
  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 521
    • Visa profil
Re: HEMA-mask från That Guys Products säljs på Swordfish
« Svar #6 skrivet: 2009-09-29, 00:12:24 »
Har du en mailadress eller nåt?

Utloggad Roger Norling

  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 1851
    • Visa profil
    • HROARR
Re: HEMA-mask från That Guys Products säljs på Swordfish
« Svar #7 skrivet: 2009-09-29, 00:35:13 »
Du har fått den i ett PM.


Jag vill inte lägga upp hans på forumet, eftersom det kan ge honom ökad risk för spam mail.