Författare Ämne: WWOC, Hannover, Tyskland 24-31 juli  (läst 19898 gånger)

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
WWOC, Hannover, Tyskland 24-31 juli
« skrivet: 2010-03-13, 13:22:46 »
www.artsofmars.com/index.php/championships.html





Ett av dom större eventen i europa GHFS inte har varit på än (förmodligen för att det bara hålls vartannat år och bara har varit en gång innan), så det är dags att sätta oss på kartan även där.


En bra sak med eventet är att man kan välja om man vill a) delta på workshops och klasser men inte tävla 24-28e juli), b) enbart åka dit för att tävla (29-31 juli) eller c) vara med på hela eventet. beroende på vad man väljer så ksotar det olika mycket. Hannover ligger inte heller så långt bort, så bussresa ner är enklare än t.ex till Dijon.


Tävlingarna i år är en långsvärdstävling (syntetwaster), en rapirturnering (stål) och en damturnering (såg inte vilket vapen, men långsvärd är ju vanligast).





Det vore kul att kunna åka ner manstarkt till det här eventet, en karavan med svenska HEMAfolk från flera olika klubbar vore guld!
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: WWOC, Hannover, Tyskland 24-31 juli
« Svar #1 skrivet: 2010-03-13, 14:27:34 »
Synd bara att ett stort svenskt deltagande skulle blåsa upp Collin Richards ego ännu mer men eventet är säkert bra ändå och de som vill och kan bör åka.


//Conny

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Re: WWOC, Hannover, Tyskland 24-31 juli
« Svar #2 skrivet: 2010-03-13, 18:20:46 »
Undrar om jag kommer undan med att åka på ytterligare ett event i år? Får fundera lite.


-Andreas
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)

Utloggad Dennis Ljungqvist

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 79
    • Visa profil
Re: WWOC, Hannover, Tyskland 24-31 juli
« Svar #3 skrivet: 2010-03-13, 18:25:59 »
Jag har redan bestämt att jag skall åka dit men hur vill ni göra. Alternativ A, B eller C. För min del så är det ju själva tävlingen som lockar men kan även tänka mig att ta workshopp dagarna med.
Morituri te Salutamus (Vi som snart skall dö saluterar er!)

Utloggad Per Persson

  • GHFS members
  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 521
    • Visa profil
Re: WWOC, Hannover, Tyskland 24-31 juli
« Svar #4 skrivet: 2010-03-14, 18:54:42 »
Ligger vid en vettig tid på året. Jag är intresserad.

Utloggad Andreas Caous

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 87
    • Visa profil
Re: WWOC, Hannover, Tyskland 24-31
« Svar #5 skrivet: 2010-04-07, 20:54:55 »

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Re: WWOC, Hannover, Tyskland 24-31
« Svar #6 skrivet: 2010-04-21, 20:41:46 »
Jag har bestämt mig för att åka nu, men kommer bara kunna vara med på tävlignsdelen (är på sicilien till den 25e, oooh yeah). Andra intresserade jag vet om:





Anders Linnard


Scott Hellroth


Per Persson


Dennis L(Kungshamn)


Mika K(Uppsala)


Hans J(Sthlm)





Innan vi kan kolla på gemensam resa ner så bör vi stämma av vilka som vill åka på hela eventet och vilka som bara ska åka på tävlingsdelen?


Eftersom det här eventet ligger rätt nära Göteborg rekommenderar jag verkligen fler GHFS:are att försöka hänga på, event är askul att åka på, man lär sig massa och har jättekul, det sociala är lika givande som själva träningen. Det finns inga erfarenhetskrav på de flesta kurser utan man kan delta även om man är ny, och det vore kul att åka på roadtrip med fler sköna fäktare!Ju fler som anmäler intresse (göteborgare och andra!)desto större chans att vi kan hyra en buss och åka ner tillsammans!





Det är också bra att få träna för andra instruktörer än era tjatiga gamla vanliga (t.ex mig), ta den chansen och accelerera er fäktning i raketfart!
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Re: WWOC, Hannover, Tyskland 24-31
« Svar #7 skrivet: 2010-04-22, 10:02:10 »
Jag är också intresserad. Eventuellt av hela eventet.


-Andreas
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)

Utloggad Dennis Ljungqvist

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 79
    • Visa profil
Re: WWOC, Hannover, Tyskland 24-31
« Svar #8 skrivet: 2010-04-22, 22:16:43 »
Jag är väll mest sugen på själva tävlingen men om folk hellre vill vara med på allt och det blir lättare med hela eventet så kan jag tänka mig det med. Kungahälla medeltids dagar är ju desutom samma helg som Workshop perioden börjar..
Morituri te Salutamus (Vi som snart skall dö saluterar er!)

Utloggad Hans Jörnlind

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 11
    • Visa profil
Re: WWOC, Hannover, Tyskland 24-31
« Svar #9 skrivet: 2010-05-29, 11:07:43 »
Jag tänker åka. Hur många ska dit och vilka vill åka på hela eventet?


Om ni tänker ordna någon gemensam transport så är jag gärna med på det.

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Re: WWOC, Hannover, Tyskland 24-31
« Svar #10 skrivet: 2010-05-30, 21:51:17 »
Vi är fyra stycken, jag, anders och scott från göteborg och dennis från kungshamn. jag, scott och dennis har nog bara siktat in oss på tävlingsbiljetten, vet inte hur anders tänker.


Billigaste flyget går på 1610kr tur o retur (www.flygresor.se/showresult.php) , vill man åka buss från göteborg istället kostar det 1300+ och tar över 13 timmar. enklast och billigast blir nog att ta bilen, hittar vi en bil får du och Mika gärna åka med där om det finns plats. Någon som har bil?
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Dennis Ljungqvist

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 79
    • Visa profil
Re: WWOC, Hannover, Tyskland 24-31
« Svar #11 skrivet: 2010-05-30, 22:27:50 »
Jag har en bil. Det är en 320 BMW så den rymmer inte jätte mycket packning skulle tro att tre personer fyller den rätt snabbt. Absolut max på 4 men vet inte om det funkar. Den har dock en skidsäck som man kan ha svärden i tror jag.


Hur ser det ut har folk börjat köpa biljetter och sånt?
Morituri te Salutamus (Vi som snart skall dö saluterar er!)

Utloggad Per Persson

  • GHFS members
  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 521
    • Visa profil
Re: WWOC, Hannover, Tyskland 24-31
« Svar #12 skrivet: 2010-05-30, 23:49:26 »
Jag tänker definitivt ta bilen, fast jag har inte bestämt mig för när jag åker ner och hem. Funderar på att ta en liten extra semestersväng i t ex Tyskland före eller efter. Om jag har fattat rätt så höjs priset om man anmäler sig efter 1 juni, så jag måste väl bestämma mig snart. Om någon har samma ideer om resetider som jag så finns det nog plats för en eller två passagerare. Jag skriver här när jag har anmält mig så att åtminstone dom tiderna är låsta.

Utloggad Per Persson

  • GHFS members
  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 521
    • Visa profil
Re: WWOC, Hannover, Tyskland 24-31
« Svar #13 skrivet: 2010-06-02, 17:15:20 »
Undrar var jag fick 1 juni ifrån?Glöm det.


Nästa undring. Är någon intresserad av workshopparna?
Jag är intresserad men de är kanske lite öken att vara ensam svensk i fyra dagar. Eventuellt funderar jag på att åka mer eller mindre direkt från Kongahälla till Hannover och skippa en dag på varje ställe eller nåt. Däremot stannar jag gärna och titta på turneringarna, även om jag inte tänker turnera själv.

Utloggad Dennis Ljungqvist

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 79
    • Visa profil
Re: WWOC, Hannover, Tyskland 24-31
« Svar #14 skrivet: 2010-06-07, 18:02:57 »
Hej


Nu har jag bokat biljett B alltså biljetten för turneringen tors29 jul - sönd 1 aug. Jag tog också maten och resturang grejen på lördag.


Min bil passerar Göteborg riktigt tidigt på onsdagen den 28 jul. och jag tror att det blir helsingborg - helsingör och rödby - puttgarden som gäller.


Axel har bokat en plats i bilen och jag tror att det är svårt att få in mer än yttligare en person så passa på att boka :)
Morituri te Salutamus (Vi som snart skall dö saluterar er!)