Eric Hejdström wrote
Conny, vi är intresserade av 11 par handskar om det går att ordna! 4 par i medium och resten i large. Vill ju gärna he nya själv också och för det priset är det ju inget att orda om...
/Eric
Hej EricDe finns i storlekarna 12 o 13 ". där 12 ärmedium och 13 large. Dock vet jag efter vår senaste beställning att i US där allt som är stort är "gigantiskt" med svenska mått mätt inte är det i detta fall. T.o.m. 13" var små för vissa av oss i den senaste beställningen. Nu vet jag inte hur det är i detta fall men det kan vara en god sak att överväga stolekarna. Jag tänker bara beställa stora till GHFS då större handskar är ofta bättre än små : -)
Vad gäller priset så tillkommer säkert lika mycket i fraktkostnad vilket gör att priset blir runt 375 kr (med en dollarkurs på 7,5 kr, lite högt räknat, jag vet). Sedan tillkommer även införselavgift och den kan variera. Vid ett tillfälle betalade vi 50% av inköpspriset men de vi köpte senast betalade vi endast 10-12% för. Jag har ingen aning om varför eller hur införelsemomsen beräknas men i worst case så kan priset blir runt 500 kr.
Sedan ska vi skicka dem till er på Gotland och då tillkommer ytterligare fraktkostnad såvida ni inte vill vänta till SF eller om vi kan lösa frakten på annat sätt.
Lägger gärna era 11tillsammans med vår beställning men vill att ni ska veta förutsättningarna :-)
Hör av dig om du har frågor : -)
//Conny