Författare Ämne: Aborrfish.. 10-12 SEPTEMBER OBS Nytt datum:)  (läst 21451 gånger)

Utloggad Robert Molin

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2151
  • Grundkurstränare långsvärd. Suppleant I styrelsen.
    • Visa profil
Re: Aborrfish.. 10-12 SEPTEMBER OBS Nytt datum:)
« Svar #15 skrivet: 2010-08-29, 22:19:34 »
Jag har körkort och kan lätt tänka mig att hjälpa dig med körningen. Så länge du tänkt sanna över tävlingen?
Se upp! Hoppas snart på en utvecklingskurva...UPPÅT!

Utloggad Jose San Pedro

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 96
    • Visa profil
Re: Aborrfish.. 10-12 SEPTEMBER OBS Nytt datum:)
« Svar #16 skrivet: 2010-08-29, 22:30:02 »
Jag måste vara hemma så jag hinner sova till på måndag morgon, senast 19:00 bör vi åka om det tar 6 timmar att köra (vilket jag betvivlar >:-D )

Utloggad Magnus Hagelberg

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 698
    • Visa profil
Re: Aborrfish.. 10-12 SEPTEMBER OBS Nytt datum:)
« Svar #17 skrivet: 2010-08-29, 23:24:53 »
har kollat Eniro. De säger att resvägen tar 6h och 13 minuter, om man kör lagligt.


Då kör man över mariestad, vilket nog är att föredra om de inte kan få E45'an att fungera innan dess. (delar av vägen bortspolad.)





Avslut var sagt till kl 15 på söndag.. så deadline kl 18 kanske kan fungera?





Jag har tyvär inte körkort. Men är gärna med och pitchar bensinpengar.

Utloggad Jose San Pedro

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 96
    • Visa profil
Re: Aborrfish.. 10-12 SEPTEMBER OBS Nytt datum:)
« Svar #18 skrivet: 2010-08-30, 19:30:51 »
Avslut 15:00, det funkar ju.


Vi är 2 chaufförer, 3 som delar soppa (eller fler?). Det borde funka. Vi får snacka imorgon på träningen, jag ämnar att dyka upp och få stryk iaf.

Utloggad Jose San Pedro

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 96
    • Visa profil
Re: Aborrfish.. 10-12 SEPTEMBER OBS Nytt datum:)
« Svar #19 skrivet: 2010-09-09, 08:55:56 »
Ehmm det vore bra om vi kunde snacka ihop oss nu...


tror att Per inte kunde åka förrän 16-snåret iaf, Jag måste veta om var jag ska plocka upp er, eller om vi ska bestämma en mötesplats osv.


Jag nås på 073-3499503.

Utloggad Björn Kallur

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 125
    • Visa profil
Re: Aborrfish.. 10-12 SEPTEMBER OBS Nytt datum:)
« Svar #20 skrivet: 2010-09-09, 20:01:44 »
Ändrade planer lördag kväll... Peter kunde inte komma så jag och Magnus funderar på grillning med vildsvinskött... Pris 50 kr för köttet och alla andra tillbehör tas med själv ... Hör av er om ni är intresserade så Magnus kan förbereda köttet





/B
What is the sword without the hand that wields it? ( Doom - Conan Barbaren)

Utloggad Per Persson

  • GHFS members
  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 521
    • Visa profil
Re: Aborrfish.. 10-12 SEPTEMBER OBS Nytt datum:)
« Svar #21 skrivet: 2010-09-09, 21:54:17 »
Jag är ledsen, men jag fegar ur. Det är för mycket annan skit just nu. Hoppas ni får en bra tripp.

Utloggad Magnus Hagelberg

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 698
    • Visa profil
Re: Aborrfish.. 10-12 SEPTEMBER OBS Nytt datum:)
« Svar #22 skrivet: 2010-09-09, 22:06:16 »
um.. har nog redan använt allt mig vildsvin.. men är gärna på om någon annan har mer!


har nog mest bara vad jag kallar Vilt roulette i frysen.. you newer know what youre gona get.. is it a rabit.. moose or deer?

Utloggad Martin Wallgren

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 118
    • Visa profil
Re: Aborrfish.. 10-12 SEPTEMBER OBS Nytt datum:)
« Svar #23 skrivet: 2010-09-12, 21:21:19 »
Tack Björn och Magnus för underbar ihoproddning av eventet. Ni som missade det missade något askul. Härliga fighter idag med Belgiska regler. Inte minnst att utsättas för tjurrusningarna från José "The Bullshark" San Pedro!

Utloggad Robert Molin

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2151
  • Grundkurstränare långsvärd. Suppleant I styrelsen.
    • Visa profil
Re: Aborrfish.. 10-12 SEPTEMBER OBS Nytt datum:)
« Svar #24 skrivet: 2010-09-12, 22:54:14 »
Citera
Martin Wallgren wrote


Tack Björn och Magnus för underbar ihoproddning av eventet. Ni som missade det missade något askul. Härliga fighter idag med Belgiska regler. Inte minnst att utsättas för tjurrusningarna från José "The Bullshark" San Pedro!


Stämmer in i lovsången av Björn och Magnus. Vill även tacka Hans, Martin och Mika för intressant och jävligt lärorika workshops i dolk, långsvärd och rapier. Vi tacka alla andra för en skitkul helg med astrevliga människor, mkt HEMA-nostalgi och hysteriskt mkt skratt. Har inte haft så kul på länge. Ser redan framemot detta nästa år och att få träffa alla på Swordfish.


Om vi skall någon undrar hur det gick i tävlingarna/fighterna så började det med LSM (Last man standing) matchen där Martin Wallgren utklassade mig med vad jag tror var ett dubbelt geisslerhaw. I dagens fighter/tävlingar vann jag ena långsvärdstävlingen med giltliga träffområden på överarmar, bål och huvud. Mika vann långsvärdstävlingen där hela kroppen räknades och jag vann dussacktävlingen. Jag kom på i Karlstad efter en stadig lunch/middag på MAX att jag vann dessa två. Vilken jävla partypooper man är mot sig själv.


Gillade de Belgiska-reglerna skarpt.


Tack alla igen.
/Robert


PS. Vill även tacka Jose och Magnus Hagelberg för supertrevligt bilsällskap. DS.
Se upp! Hoppas snart på en utvecklingskurva...UPPÅT!

Utloggad Hans Jörnlind

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 11
    • Visa profil
Re: Aborrfish.. 10-12 SEPTEMBER OBS Nytt datum:)
« Svar #25 skrivet: 2010-09-12, 23:33:39 »
Tack Björn o Magnus!


Det här var ett väldigt givande träningsläger, intensivt som tusan och man fick enormt bra saker med sig hem förutom smärta o blåmärken. Det märks att Sverige håller väldigt hög klass inom HEMA, inte bara när det gäller turneringar utan även teknisk och teoretisk kvalitet. Det här sa jag flera gånger till de som var med men jag säger det igen till alla som missade det: Martin Wallgren och Robert höll varsitt jättebra pass med helt olika inriktning men som gav massor av inspiration och idéer för vår träning.


Turneringarna vi hade idag var oxå riktigt bra. Jag gillar dom belgiska reglerna för dom premierar verkligen bra manualfäktning. Grymt att se så många prestera så bra i fighterna! Robert och Mika som vann men även José och Björn vill jag plocka fram.


Vi ses på Swordfish!


Hans