Martin Wallgren wrote
Tack Björn och Magnus för underbar ihoproddning av eventet. Ni som missade det missade något askul. Härliga fighter idag med Belgiska regler. Inte minnst att utsättas för tjurrusningarna från José "The Bullshark" San Pedro!
Stämmer in i lovsången av Björn och Magnus. Vill även tacka Hans, Martin och Mika för intressant och jävligt lärorika workshops i dolk, långsvärd och rapier. Vi tacka alla andra för en skitkul helg med astrevliga människor, mkt HEMA-nostalgi och hysteriskt mkt skratt. Har inte haft så kul på länge. Ser redan framemot detta nästa år och att få träffa alla på Swordfish.
Om vi skall någon undrar hur det gick i tävlingarna/fighterna så började det med LSM (Last man standing) matchen där Martin Wallgren utklassade mig med vad jag tror var ett dubbelt geisslerhaw. I dagens fighter/tävlingar vann jag ena långsvärdstävlingen med giltliga träffområden på överarmar, bål och huvud. Mika vann långsvärdstävlingen där hela kroppen räknades och jag vann dussacktävlingen. Jag kom på i Karlstad efter en stadig lunch/middag på MAX att jag vann dessa två. Vilken jävla partypooper man är mot sig själv.
Gillade de Belgiska-reglerna skarpt.
Tack alla igen.
/Robert
PS. Vill även tacka Jose och Magnus Hagelberg för supertrevligt bilsällskap. DS.