Jag beställde ett par samtidigt som Niklas handskar, fick dem idag.
Jag har inte hunnit sparras något med dem etc såklart, återkommer när jag gjort det, men några tankar hittils:
De är något klumpigare än "medium sparring gloves". Detta då lädret på insidan av handsken är tjockare och saknar de stora ventilationshål som medium-handskarna har. Detta tror jag till viss del också beror på att de är tagna direkt ur förpackningen så lädret är förmodligen rätt stelt, blir nog bättre med lite användning och insmorning med läderfett.
Mellan tummen och pekfingret saknas skydd, en rejäl träff där kan göra skada. Detta kan korrigeras med lite läder och superlim på ca 30 sekunder, men irriterande ändå.
På samma sätt saknas skydd längst ut på fingerspetsarna, det är lite mer akut, det är svårare att fixa det själv och man får träffar där med jämna mellanrum.
Handskarna går långt upp på underarmen, det är kanon, rätt bra skydd där också.
Skyddet för knogarna och ovansidan av handen är skitbra. inga spruckna knogar med de här handskarna inte, om man inte får en riktigt hård direkt träff från ett stålblunt. det är väl handskarnas starka sida, men önskar att de kunda lägga lite av det där hårda skyddet på fingrarna med, som har någon sorts isprutad skum som skydd, vilket är ok men inget spektakulärt, och bara på ovansidan av fingrarna (det ständiga problemet).
överlag är det nog bra handskar, jag hade önskat slippa modifiera dem på en gång, nu blir det en del tjockt läder på valda ställen.
För tillfället, när jag jämför dem med medium-handskarna, är det de sistnämnda jag ändå skulle föredra, detta pga den störra rörligheten och något hundring lägre pris (jag förstår verkligen inte varför Revival inte bara tog det tunna lädret från mediumhandskarnas undersida och satte dem på de här nya handskarna). Jag får se om några veckor igen om jag ändrat uppfattning.