Författare Ämne: Shinaier och handskar på g  (läst 12495 gånger)

Utloggad Niklas Mårdby

  • GHFS tränare
  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 1013
  • Tränare brottningsgruppen, Revisor
    • Visa profil
Shinaier och handskar på g
« skrivet: 2007-09-01, 10:28:45 »
Ohoj alla GHFSare!

Shinaier och handskar är på väg från England respektive USA. Jag får se vad för avgifter som hamnar på paketen när de kommer fram, men gissningsvis så kommer de kosta i storleksordning 250 resp 500. Shinaierna är sådana som vi brukar köpa in och handskarna är lacrosse. Vill man kika på handskarna så finns de här.
//Niklas Mårdby
"And know that all grace and skill comes from wrestling and all fencing comes basically from the wrestling" - 86R, Codex Döbringer (MS 3227a)

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Re: Shinaier och handskar på g
« Svar #1 skrivet: 2007-09-01, 11:48:24 »
Skall bli intressant att se vad det är för skillnader på dessa målvaktshandskar och de "utespelarmodeller" vi haft tidigare. Personligen tror jag målvaktshandskarna kan vara bättre, de har ju extraskydd för tummen.. ett utsatt ställe. :-)

-Engström
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)

Utloggad Anders Linnard

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3434
  • Grundare, huvudinstruktör, tränare f-grupp långsv.
    • Visa profil
Re: Shinaier och handskar på g
« Svar #2 skrivet: 2007-09-01, 16:44:48 »
Så hur många av varje?
/Anders
"He has all the virtues I dislike and none of the vices I admire." Churchill

Utloggad Niklas Mårdby

  • GHFS tränare
  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 1013
  • Tränare brottningsgruppen, Revisor
    • Visa profil
Re: Shinaier och handskar på g
« Svar #3 skrivet: 2007-09-01, 21:22:36 »
Citera
Anders Linnard wrote
Så hur många av varje?
/Anders


19 par handskar och 20 shinaier. Vi rustar upp för Swordfish!!

Och som Engström säger hoppas jag dessa handskar e bättre. De två saker jag såg och gillade direkt var att det är ingen snörning i handen vilket är så irriterande på de handskar vi har, och att det är bättre skydd på tummen. Sen att jag har fixat så vi får najsprajs för att vi köper stor mängd e en bonus. Både shinaierna och handskarna skall komma till ok pris. Får som sagt se vad tullen hittar på bara innan jag berättar vad folk får pröjsa.
//Niklas Mårdby
"And know that all grace and skill comes from wrestling and all fencing comes basically from the wrestling" - 86R, Codex Döbringer (MS 3227a)

Utloggad mattias jonsson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 44
    • Visa profil
Re: Shinaier och handskar på g
« Svar #4 skrivet: 2007-09-02, 15:04:04 »
Är det shinaierna eller handskarna som kostar 250?


/Mattias

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: Shinaier och handskar på g
« Svar #5 skrivet: 2007-09-02, 17:36:29 »
Citera
urgblurg wrote

Är det shinaierna eller handskarna som kostar 250?


/Mattias




Det är shinaierna som kommer att kosta c:a 250 kr + kostnad för kors. Totalt bör du räkna med 280-300 kr för en shinai med kors. Handskarna kommer nog ligga runt 500 kr, kanske mer. Beror lite på vad tull och frakt blir.


// Conny

Utloggad Elin carlsson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 67
    • Visa profil
Re: Shinaier och handskar på g
« Svar #6 skrivet: 2007-09-05, 15:21:15 »
har vi ett litet humm om när handskarna dyker upp? Är i vilket fall som helst en  köpare!


see ya
it's good Scottish weather we´r having. The rain is fallin' straight down, well slightly to the side like.

Utloggad Niklas Mårdby

  • GHFS tränare
  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 1013
  • Tränare brottningsgruppen, Revisor
    • Visa profil
Re: Shinaier och handskar på g
« Svar #7 skrivet: 2007-09-05, 19:09:00 »
Citera
Floda wrote

har vi ett litet humm om när handskarna dyker upp? Är i vilket fall som helst en  köpare!


see ya



ne jag har nog inget riktigt hum... men jag gissar att de kommer i nästa vecka.
//Niklas Mårdby
"And know that all grace and skill comes from wrestling and all fencing comes basically from the wrestling" - 86R, Codex Döbringer (MS 3227a)

Utloggad Jacob Sandström

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 208
    • Visa profil
Re: Shinaier och handskar på g
« Svar #8 skrivet: 2007-09-05, 21:20:57 »
Ska bli spännande att se dem när de kommer.Jag köper gärna!

Utloggad Niklas Mårdby

  • GHFS tränare
  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 1013
  • Tränare brottningsgruppen, Revisor
    • Visa profil
Re: Shinaier och handskar på g
« Svar #9 skrivet: 2007-09-07, 23:27:44 »
Idag kom ett stoort paket med måånga handskar. De känns bättre än de vi köpte sist. Bättre skydd på tummen och ingen jobbig snörning. Jag har 19 par (har inte kontrollräknat än). 2 par kommer vigas till möhippor/liknande. Jag skriver det på dem och utgår sedan från att INGEN lånar dem till sparring eller annat.

Vill du köpa handskar så är du så välkommen så. Priset blir fina 350 kr!

Shinaier kommer på måndag. Kan inte lova än vad de kommer hamna på för pris. Antagligen runt 300 kr inkl kors.


Jo justja. Vill ngn köpa handskar så hojta gärna till. Jag hade tänkt träna på tisdag (jippi!) och kan ta med några par handskar iaf. Ifall du har cash, dvs.
//Niklas Mårdby
"And know that all grace and skill comes from wrestling and all fencing comes basically from the wrestling" - 86R, Codex Döbringer (MS 3227a)

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: Shinaier och handskar på g
« Svar #10 skrivet: 2007-09-08, 10:05:18 »
Hej Niklas


Om du får shinaierna på måndag kan jag komma förbi dig och hämta både handskar och shinaier (har du kors med?) så slipper du släpa på det till träningen. Jag kan sedan förvara detta i vårt garage och sälja av löpande. Vad gäller priset på handskar så låter priset ruskigt billigt. Du måste fått ett kanonpris. Bra jobbat : - )


// Conny

Utloggad Niklas Mårdby

  • GHFS tränare
  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 1013
  • Tränare brottningsgruppen, Revisor
    • Visa profil
Re: Shinaier och handskar på g
« Svar #11 skrivet: 2007-09-08, 10:35:43 »
Du får gärna svänga förbi med bil och hämta grejer. Vore superschysst! Det blir två STORA paket...

Jag har 10 nyinköpta kors från Pentti. Har inte kollat ifall vi har några kors kvar i skåpet från gamla omgångar. Du får gärna nämna för Pentti att han gärna får göra 10 kors till.
Sen påminn alla som köper grejer att märka dem med namn. Det skall finnas en svart spritpenna i skåpet för detta.

Föresten. I förra veckan när jag var förbi lokalen för att fixa ABF-papper så såg jag att det stod en oöppnad shinai långt in i skåpet.... Hitta ett kors till den (borde finnas i skåpet) och sälj den kvickt.
//Niklas Mårdby
"And know that all grace and skill comes from wrestling and all fencing comes basically from the wrestling" - 86R, Codex Döbringer (MS 3227a)

Utloggad Jacob Sandström

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 208
    • Visa profil
Re: Shinaier och handskar på g
« Svar #12 skrivet: 2007-09-08, 10:58:54 »
Citera
Jo justja. Vill ngn köpa handskar så hojta gärna till. Jag hade tänkt träna på tisdag (jippi!) och kan ta med några par handskar iaf. Ifall du har cash, dvs.
HOJT HOJT!Jag kommer på tisdag om inget oväntat dyker upp (vilket det har en egenhet att göra ibland) och tar med pengar.

Utloggad Elin carlsson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 67
    • Visa profil
Re: Shinaier och handskar på g
« Svar #13 skrivet: 2007-09-08, 18:03:10 »
kommer jag på tisdag (ev torsdag) så då har jag pengar å allt redo, annars tjingar jag ett par tills på söndag den 16 då jag tänker träna hos er i stan,se vad ni pysslar med när jag annars inte är närvarande


Tills nästa gång! See ya
it's good Scottish weather we´r having. The rain is fallin' straight down, well slightly to the side like.

Utloggad Niklas Mårdby

  • GHFS tränare
  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 1013
  • Tränare brottningsgruppen, Revisor
    • Visa profil
Re: Shinaier och handskar på g
« Svar #14 skrivet: 2007-09-10, 19:36:53 »
Conny har med handskar och shinaier till salu imorgon. Medtag kontanter om ni vill handla ngt. 350 för handskar och 280 för shinai+kors.
//Niklas Mårdby
"And know that all grace and skill comes from wrestling and all fencing comes basically from the wrestling" - 86R, Codex Döbringer (MS 3227a)