Författare Ämne: Floda Gruppen  (läst 9389 gånger)

Utloggad Samuel Spånberger

  • GHFS members
  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 214
    • Visa profil
Floda Gruppen
« skrivet: 2015-01-30, 22:42:13 »
Hej!
Av uppdrag från styrelsen härmed beskrivs Floda-gruppen.

Jag heter Samuel Spånberger. Jag tränat med GHFS sedan 2003. Det är jag som är ensam tränare för Floda-gruppen. Floda ligger 3 mil från Drottningtorget.

Bakgrund
2005 köpte jag en hus i Floda. Med gravid fru och en planerad totalrenovering så insåg jag att mina träningstillfällen i stan skulle minska drastiskt. Men eftersom jag älskar HEMA så frågade jag dåvarande styrelsen (undrar om det inte var det året som jag var ordförande) om det var ok att starta en filial ute i Floda. Det var ok. På så sätt fick jag träna åtminstone en dag i veckan. Efter något år så var vi 10 st som tränade. (Jag minns Scott H kom och sa till mig att vi var den andra största HEMA-samlingen i Sverige. Mycket har ju tack och lov hänt sedan dess :)).

De första 5-6 åren betalade jag själv kostnaden för att ha lokalen.
När det blev känt att jag själv betalade lokalen så ville dåvarande styrelse betala lokalen istället, vilket ligger i på ca 1500kr/år.

Några av mina gamla elever är Jonatan W samt Lena F som bla vann en tredjeplats på Swordfish för tre år sedan. Vi har haft kändisar såsom Nathan G (USA) och Axel P ute på besök. Även Mattias M och Mattias R dyker upp ibland. Jag har varit med Lerumstidning två gånger och promotat HEMA samt GHFS.

2015
De senaste åren har antalet deltagare ur fortsättningsgruppen minskat av olika anledningar. Men idag är vi 5 nybörjare och en som ska upp i fortsättningsgruppen samt mig själv. Ibland kommer några gamla rävar från förr.

Jag täcker ett område, har haft elever från Lerum, Alingsås till Vara. Jag har ungdomar som går på gymnasiet i Lerum vilka inte passerar Göteborg. Totalt har jag tränat >60-tal personer och spridit HEMA-traditioner på ställen och på ett sätt som GHFS annars inte hade kunnat göra. Jag har stöd för mitt engagemang från vår ärade instruktörsledare Anders L.

Vi tränar mest Långsvärd men det händer att vi kör lite S&B, dolk samt Dussack. Vi tränar Söndagar 18-20. Det finns bastu :D. Alla från GHFS är välkomna.

Om ni har några frågor så är det bara att ställa dem här.

/Sam

Utloggad Mattias Moberg

  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 1832
  • "Med folket, mot etablissemanget, för monarkin"
    • Visa profil
Re: Floda Gruppen
« Svar #1 skrivet: 2015-02-04, 18:37:23 »
Tack för ett uttömmande svar Samuel. Hoppas att ni kommer allihop till årsmötet.

Utloggad Linus Eklund

  • Avtal & SpecOps // Ex Presidente
  • GHFS Revisorer
  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 1126
    • Visa profil
Re: Floda Gruppen
« Svar #2 skrivet: 2015-02-04, 20:26:29 »
Vad är det för adress?  :)

Utloggad Mattias Moberg

  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 1832
  • "Med folket, mot etablissemanget, för monarkin"
    • Visa profil
Re: Floda Gruppen
« Svar #3 skrivet: 2015-02-07, 16:20:57 »
Södra Vägen 7 Floda

https://www.google.se/maps/place/S%C3%B6dra+V%C3%A4gen+7,+448+32+Floda/@57.7986983,12.3668513,17z/data=!3m1!4b1!4m2!3m1!1s0x4645566931731c15:0xaba98436e4af8d52

Utloggad Samuel Spånberger

  • GHFS members
  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 214
    • Visa profil
Re: Floda Gruppen
« Svar #4 skrivet: 2015-02-07, 20:00:31 »
Precis:
Berghultsskolan
Södra Vägen 7 Floda