Punkt 7c:
Swordfish 2019 verksamhetsberättelse
Efter en sen start då beslutets togs att Swordfish skulle hållas satte arbetet igång. Kommunikation och PR satte igång tidigt och möten hölls för att diskutera hur Swordfish 2019 skulle se ut. Ett tema valdes; "Living traditions" som sedan fick begränsat inslag. Det beslutades även att gruppspelsmatcher skulle hållas på så kallade "pister" och att vi skulle hålla damtävlingar i alla grenar.
Efter att anmälan öppnats visade det sig att trycket från tävlande var lägre än vad vi hade hoppats på och diverse insatser gjordes för att få in fler folk. Tyvärr är marknaden, om man får kalla den så, mer konkurransutsatt när det kommer till bra fäktningsevent idag.
När sensommaren kom och hösten närmade sig visade det sig även att det breda intresset som fanns för att arrangera och jobba var mer begränsat än vad som hade hoppats. Tyvärr fick även jag, som Swordfishgeneral, av personliga skäl inte möjlighet att lägga den tid som hade behövts.
Swordfish hade därmed inte kunnat genomföras utan en stor insats av få individer, med klubbens bästa i åtanke, som valde att lägga ner sin tid, passion och energi för att få det att hända. Klubben har mycket att tacka denna grupp för där jag väljer att inte nämna namn, men ni vet vilka ni är. Jag kan inte säga att jag fullföljde mitt uppdrag, men är evigt tacksam till er som gjorde det.
Swordfish 2019 blev trots ovanstående motgångar ett mycket bra event. Jag rekommenderar nästa års general att starta förberedelserna och arbetet tidigare samt att skapa en engagemang hos en större grupp så att arbete inom klubben fördelas jämnare. Därtill behöver Swordfish en tydlig profil för att separera det från den mängd fäktevent som finns idag, om det är det som önskas.
Vid tangentbrädan,
Avgående SF-general 2019 - Linus Eklund