Jag har planerat att relativt snart beställa lite saker från en amerikansk leverantör,
Police Supply Online\(PSO\), som (till skillnad från de flesta liknande företag) faktiskt levererar till Europa.
Framför allt handlar det om handskarna
Hatch CRT100, som har fått väldigt bra recensioner i HEMA-kretsar men som är svindyra att beställa från leverantörer i Europa (de få som alls har dem).
TimeSeller har dem till exempel, och tar 90 euro exklusive frakt, dvs 830 kr.
PSO, däremot, tar 56$ exklusive frakt. Med den nuvarande låga dollarkursen blir det 370 kr, dvs under halva priset jämfört med TimeSeller. Problemet är att de tar 40$ i total fraktkostnad oavsett om jag beställer ett eller fyra par. Det skulle med andra ord vara trevligt att sambeställa några stycken. Är någon mer intresserad?
Jag kommer förmodligen också att beställa knä- och smalbensskydden
Hatch TS70, främst för att använda till sabelsparring där knät är ett vanligt mål. De kostar 42$ på PSO.
Jag funderade även lite löst på kropps- axel- och överarmsskyddet
Hatch CPX2000 för 67$ men får se om jag bryr mig om det.
I vilket fall, folk som är intresserade av att sambeställa saker från denna leverantör inom en snar framtid får gärna posta på tråden eller höra av sig till mig.
Handskstorlek var det någon som frågade om.. de har en sida för det på
http://www.dtdistributors.com/howtomeyogls1.html.Själv är jag precis i lägre segmentet av Large-storleken, så det lär bli det jag tar.
-Engström
PS. Jag vill poängtera att det absolut inte är något fel på de lacrossehandskar föreningen säljer. De är jättebra. Jag bara hoppas att dessa skall vara ännu ett strå vassare (lite mer slitstarka, lite smidigare, skydd för sidan av lill- och pekfingret), men det är alltid ett risktagande att vara först med att beställa en ny grej.. och priset är ju något högre.
Caveat emptor.