Författare Ämne: Fäktare sökes  (läst 8853 gånger)

Utloggad Dick oskarsson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 88
    • Visa profil
Fäktare sökes
« skrivet: 2007-10-05, 20:24:19 »
Kanske lite ovanligt men...Jag vet en kille som VÄLDIGT gärna vill lära sig fäktas och han finns i borlänge-falun-hedemora trakten.Är det någon här som känner till någon förening eller medlem som rör sig i dessa trakter?Jag lovade att se om jag kunde hjälpa honom med att söka efter detta.Allt är välkommet även om det skulle röra sig om 1 timme i veckan.Mvh nidingbane

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Re: Fäktare sökes
« Svar #1 skrivet: 2007-10-05, 22:19:07 »
Tja, du har ju vår systerförening Mora Historiska Fäktskola..

http://www.mohfs.shfs.se/

Mycket närmare än så kommer man nog inte är jag rädd. Det är ju visserligen 8 mil eller så från Falun. Men det kanske kan funka, i alla fall om han är väldigt angelägen?

Det kan hända att Axel Pettersson i GHFS känner till någon enskild individ där uppe som bor närmare, han är ju mas (i förskingringen) själv..

-Engström
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)

Utloggad Martin Wallgren

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 118
    • Visa profil
Re: Fäktare sökes
« Svar #2 skrivet: 2007-10-05, 23:25:52 »
Jodå! Hans Jörlind finns i trakten av Falun men jag vet inte hur aktiv han är just nu! Kan ordna fram han E-mail i fall man är intresserad. Hysta iväg ett mail till mig så ska jag se vad jag kan göra i saken. wallgrenmartin (at) hotmail.com

Utloggad Björn Kallur

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 125
    • Visa profil
Re: Fäktare sökes
« Svar #3 skrivet: 2007-10-06, 10:46:58 »
Nidingbane...  


killen får ju väldigt gärna kontakta mig så löser vi alltid något..    kontaktinfon på hemsidan är ju korrekt..  Nu sticker jag dock på älgjakt en vecka:):) men kommer hem nästa helg


Björn


MoraHFs
What is the sword without the hand that wields it? ( Doom - Conan Barbaren)

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Re: Fäktare sökes
« Svar #4 skrivet: 2007-10-06, 13:44:48 »
Hans Jörnlind och Per- Erik kör bara rapir från Fabris numere, även om de också kört mkt långsvärd, dolk och brottning förut, så är din kompis intresserad av rapir är det ju värt att höra av sig! Hans kommer till swordfish så kommer din kompis dit kan det vara värt att passa på att fråga då.
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."