Författare Ämne: Credit till vår kassör  (läst 10580 gånger)

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Credit till vår kassör
« skrivet: 2008-05-01, 14:01:05 »
I september 2006 (ja just det 2006) gjorde GHFS en beställning från ett företag i Karlskrona. Vi fick inga varor trots att allt var betalt. I början av denna vecka kom grejerna efter påtryckningar från vår kassör Mattias Moberg. Stor credit till honom för denna insats. Kanonbra jobbat Mattias.


// Conny

Utloggad Mattias Moberg

  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 1832
  • "Med folket, mot etablissemanget, för monarkin"
    • Visa profil
Re: Credit till vår kassör
« Svar #1 skrivet: 2008-05-01, 15:27:31 »
Jag tror det mesta arbetet stod Niklas för - han är nog den som ringt och bråkat mest. Efter att samlat mig - satt mig in i bakgrunden och laddat för att leverera en riktig avhyvling till nämnda företag, så efter att jag presenterat mig, svarar vår kontaktman med :- Vilket sammanträffande! Här står jag och packar upp era grejer.Han berättade att de haft väldiga problem med tillverkaren i Kina. Han hade skällt och gråtit via telefon och mail och hade nu pga av den bristande tilliten gentemot Kinaföretaget kommit fram till att han skulle avveckla sin firma och börja pyssla med något annat. Jag har liknande erfarenhet av just Kinesföretag och vi var rörande överens i vår samsyn och vi skildes som vänner. Han lovade att skicka någon present som plåster på såren - Jag hoppas vi fått den.Men tack ändå för crediten

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: Credit till vår kassör
« Svar #2 skrivet: 2008-05-01, 19:03:55 »
Då ska även Niklas ta del i min credit. Mycket bra jobbat


Ang present så vet jag inte vad han menade så jag ej heller vet exakt vad vi beställde. Det jag fick i leveransen var 5 st sabelhjälmar, 2 st bröstskydd, (1 herr och 1 dam) samt två st hjälmskydd. Det är kanske dessa två hjälmskydd han menade?


// Conny

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Re: Credit till vår kassör
« Svar #3 skrivet: 2008-05-04, 13:03:35 »
Ett av hjälmskydden är i alla fall mitt, så mycket vet jag. Men jag hade totalt gett upp hoppet om att någonsin få se det. :-)

-Andreas
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: Credit till vår kassör
« Svar #4 skrivet: 2008-05-05, 07:38:52 »
Jag förmodar att ingen av de beställningar som gjordes för 1½ år sedan kan sägas vara "tvingande" idag. Däremot anser jag att de som beställde varorna har förtur till att köpa dem om de så önskar. Vill man inte ha det man beställde går grejerna in till föreningens lager och är öppet för alla att köpa.


Ni som således beställde grejer, - säg till omgående - annars säljer jag till någon annan.


// Conny

Utloggad Robert Molin

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2151
  • Grundkurstränare långsvärd. Suppleant I styrelsen.
    • Visa profil
Re: Credit till vår kassör
« Svar #5 skrivet: 2008-05-05, 13:11:53 »
Du är en hård affärsman Conny Vad skulle ett hjälmskydd kosta?
Se upp! Hoppas snart på en utvecklingskurva...UPPÅT!

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: Credit till vår kassör
« Svar #6 skrivet: 2008-05-06, 09:54:44 »
Citera
Robert wrote
Du är en hård affärsman Conny Vad skulle ett hjälmskydd kosta?


Bra fråga. Jag vet faktiskt inte riktigt... Jag hoppas Niklas vet vad han betalade för dem eller om Engström som beställde ett av dem kommer ihåg vad han skulle ha betalat. Jag vill dock betona att det är inte de tunna skydd som finns att köpa hos t ex Nidingsbane utan detta är en tjockare variant. Jag tar med mig ett ex till träningen idag så kan folk titta, klämma och känna .


// Conny

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Re: Credit till vår kassör
« Svar #7 skrivet: 2008-05-06, 11:16:07 »
Skall se om jag kan hitta vad jag skall betala. Sälj inte mitt till någon annan, tack. :-)

-Andreas
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)

Utloggad Niklas Mårdby

  • GHFS tränare
  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 1013
  • Tränare brottningsgruppen, Revisor
    • Visa profil
Re: Credit till vår kassör
« Svar #8 skrivet: 2008-05-06, 22:08:03 »
Enligt mina anteckningar och beräkningar så skall grejerna från Beau kosta:

mask 450
bröst man 250
bröst kvinna 200
läder 290

Moberg har fakturan och får gärna dubbelkolla men detta är vad jag fick fram för att sprida ut frakten på grejerna.

Minns jag rätt så var det jag och Engström som beställde läderhuvorna. Moberg skulle ha en hjälm och har redan betalt den. Mer minns jag inte :P
//Niklas Mårdby
"And know that all grace and skill comes from wrestling and all fencing comes basically from the wrestling" - 86R, Codex Döbringer (MS 3227a)

Utloggad Andreas Caous

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 87
    • Visa profil
Re: Credit till vår kassör
« Svar #9 skrivet: 2008-07-03, 14:34:57 »
Jag kan tænka mig att køpa en mask + ett læderskydd om det finns øver. Jag behøver 2 shinaier + kors också!

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: Credit till vår kassör
« Svar #10 skrivet: 2008-07-04, 07:28:18 »
Citera
Caous wrote
Jag kan tænka mig att køpa en mask + ett læderskydd om det finns øver. Jag behøver 2 shinaier + kors också!


Hej Caous


Allt finns i lager utom hjälmstorlek XL. Du skriver lädersskydd... menar du till hjälmen? Om, det vi har till hjälmen är inget läderskydd utan ett tjockare vadderat överdrag.  


// Conny