Nu har sagan om Flagellum Dei svärden nästan nått sitt slut. Vi kommer få pengarna tillbaka (väntar på svar på honom hur detta skall gå till). Det verkar inte som om de finns något av de svärd dom de har i sitt sortiment som passar oss nordbor. Spanjorerna har ett mjukare sett att sparras (inte mycket, enligt min mening och de videos jag har sett). De hade en klinga som de kallade Ridgid som skulle vara som ett Pavel Moc, men då ändrades balansen och då är iaf inte jag intresserad (de väger 150g mer). Det var det som gjorde klingan så skön. Den typen skulle vara gjord för reenactment så den borde tål en helvetes massa stryk.
Så jag och David kommer bli tvugna att krypa till korset och beställa från MONOPOL företaget Albion. De gör jävligt bra grejer iofs. Hade varit härligt om de fick lite konkurrans där uppe på toppen. Jag vet ju att jag kommer bli sjukt nöjd med mitt Albion svärd.
Däremot kan jag säga att Rufino som är den jag haft kontakt med på The Time Seller, som är företaget som gör dessa svärd, är en jättetrevlig och väldigt reko snubbe. Så skall ni beställa något annat ur deras sortiment så kan jag verkligen rekommendera The Time Seller.