Författare Ämne: Escrimahandskar  (läst 10789 gånger)

Utloggad Roger Norling

  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 1851
    • Visa profil
    • HROARR
Escrimahandskar
« skrivet: 2008-10-13, 15:50:06 »
Hej!


Jag har sett att andra i klubben tittar på att testa dessa. Jag tänkte själv eventuellt prova ett par att använda vid träning och lättare sparring, så att man inte är så försiktig och håller igen i vissa rörelser. De borde fungera hyfsat mot trä och nylon.




Handskarna kostar ca 250kr.


Frakt för ett par är 148kr och för två par 161kr, alltså 70 spänn billigare per par.


Så, är det några fler som är intresserade av att testa dessa?

Utloggad Roger Norling

  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 1851
    • Visa profil
    • HROARR
Re: Escrimahandskar
« Svar #1 skrivet: 2008-10-13, 16:15:21 »
Kanske ska tillägga att klubben redan har beställt in ett gäng fullkontakts-handskar som ska finnas till försäljning lagom till Swordfish, om jag förstått det rätt.

Utloggad Per Persson

  • GHFS members
  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 521
    • Visa profil
Re: Escrimahandskar
« Svar #2 skrivet: 2008-10-16, 21:25:44 »
Som jag sa på träningen i kväll. Ett par till mig.

Per

Utloggad joel adolfsson

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
Re: Escrimahandskar
« Svar #3 skrivet: 2008-10-16, 22:19:45 »
jag skriver upp mig på ett par jag med och här har du mailen också: Joel_Adolfsson@hotmail.com

Utloggad Roger Norling

  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 1851
    • Visa profil
    • HROARR
Re: Escrimahandskar
« Svar #4 skrivet: 2008-10-16, 22:36:32 »
Med Robert Kartlers är vi då uppe i fyra par. Om inga andra beställningar kommer innan, så beställer jag dessa imorgon.


Jag återkommer med exakta kostnaden imorgon, så kan ni sätta in pengar på SEB-konto: 5011 10 114 93


Gör gärna insättningen så snart det går, eftersom jag har det litet tight för tillfället. :)

Utloggad Mikael Ögren

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 78
    • Visa profil
Re: Escrimahandskar
« Svar #5 skrivet: 2008-10-17, 13:31:31 »
Jag hugger ett par också om tåget inte redan har avgått, mr.ogren@gmail.com

Utloggad Roger Norling

  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 1851
    • Visa profil
    • HROARR
Re: Escrimahandskar
« Svar #6 skrivet: 2008-10-17, 18:14:53 »
Noterat. 5 par just nu alltså... Jag har bett om ett pris och en Paypal Payment Request. Skulle tro att priset hamnar på ca 305kr/par, inkl frakt.

Utloggad Roger Norling

  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 1851
    • Visa profil
    • HROARR
Re: Escrimahandskar
« Svar #7 skrivet: 2008-10-21, 20:55:36 »
Liten uppdatering bara: Väntar fortfarande på en Paypal Money Request från leverantören. Under tiden har jag också kontaktat en annan engelsk leverantör av "Blitz Kali handskar" som är samma handske med ett annat märkesnamn. Vi får se vilket pris vi kan få där...

Utloggad Roger Norling

  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 1851
    • Visa profil
    • HROARR
Re: Escrimahandskar
« Svar #8 skrivet: 2008-10-23, 16:53:25 »
Nu har jag äntligen fått ett pris: Det blir 318 SEK per par, inkl. frakt. Enda kruxet är att de får in dem i lager först nästa vecka, så vi får vänta sisådär tio dagar innan de kommer. Om det inte är OK så får ni säga till snarast.


Vi ses på träningen!

Utloggad Mikael Ögren

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 78
    • Visa profil
Re: Escrimahandskar
« Svar #9 skrivet: 2008-10-23, 23:23:37 »
Härligt! Skall vi börja sätta in stålar eller skall vi avvakta tills de anlänt?

Mikael

Utloggad Roger Norling

  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 1851
    • Visa profil
    • HROARR
Re: Escrimahandskar
« Svar #10 skrivet: 2008-11-09, 11:41:18 »
Hej på er!


Kort uppdatering angående handskarna. Leverantören bad i torsdags hemskt mycket om ursäkt för förseningen.


"I am just checking to see if the gloves arrived in stock (they should have arrived last week) and if they have then I will re-send a payment link to you. Once again apologies for the delay.. this isn't usual I can assure you !"


Samtidigt har ju klubben nya, fina lacrosse-handskar till försäljning. Om någon istället vill köpa sådana, så säg bara till.


Till er som redan har satt in pengar på mitt konto, så har jag tyvärr redan bränt alla pengar på vin, kvinnor och karaoke...


Eller så för jag tillbaka pengarna till era konton. ;)


Ha en bra söndag!

Utloggad Roger Norling

  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 1851
    • Visa profil
    • HROARR
Re: Escrimahandskar
« Svar #11 skrivet: 2008-12-03, 13:30:08 »
Hej!


Som jag sa sist, så verkar leverantören väldigt trög och eftersom klubben nu har andra handskar, så tycker jag att vi lägger ner denna order. Jag kommer att föra tillbaka era pengar snarast, men eftersom jag inte har kontoutdragen tillgängliga just nu, så får ni som redan har överfört pengar gärna maila mig, så att ni kan få tillbaka era pengar.


Hemskt ledsen för strulet!