Håller med om att hockeyskyddet verkar bra och det är betydligt mer att föredra att beställa inom Sverige än från US. Om intresse finns så flagga i denna tråd så köper jag hem ett gäng av strolek L (borde räcka förmodar jag).
Jag vill dock flagga för en sak och det är att dessa skydd, liksom de från Revival är mjuka i skyddet kring adamsäpplet. Jag vet inte hur mycket detta skyddar egentligen ifall man får en hård stöt i den trakten av kroppen. Det känns som om att det enda som hjälper 100% mot det är det skydd som Andreas Engström köpte för c:a 2 år sedan och som har plåt runt om. Pris runt 1 000-lappen om jag inte minns fel. Även det som Dick ovan visar är av samma dignitet förmodar jag. Personligen är det ett sådant jag själv egentligen skulle vilja ha (men är för tillfället lite för snål för att lägga ut de pengarna).
Edit
Vi har testat lite granna hemma nu. Hockeyskyddet skyddar bra mot området strax under halsen där är det också hårdare. Skyddet mot själva adamsäpplet är dock sämre. Blir man träffad av en hård stöt där så går det igenom hockeyskyddet och mjukdelen på hjälmen. Det man skulle kunna göra är att sätta en liten plastbit på insidan av hjälmen, strax under där gallret börjar. Det är i alla fall där jag är oskyddad. Att sätta det på hockeyskyddet fungerar inte för mig då det sitter lite för långt ner för att skydda adamsäpplet. Förslag på plastbit är t ex de skydd du kan sätta på insidan av däcket till cykeln för att förhindra punkteringar. Finns i olika bredder. Pris c:a 100-lappe för runt 2 meter. Man behöver max 20 cm, kanske rent av bara 10 cm och då blir kostnaden under 10 kr.
// Conny