On ni läst förordet till min "fullversion" som finns tillgänglig här på sajten hade ni vetat att "in two hands" bara betyder att det var två olika skrivare, inte författare.
Jag citerar mig själv:
Skrivare A skrev fram till sidan 26V. Sedan blev han avlöst fram till sidan 38V, men verkar ha stått för att skriva dit rubriker i efterhand på skrivare B:s sidor. Skrivare B skrev sidorna 27R-38V, bortsett som sagt från de flesta av rubrikerna och sidan 37R, som skrivare A skrev. Från och med sidan 39R återtog skrivare A sedan jobbet och skrev resten.
De oskrivna bladen är som Robert gissade insprängda lite här och där och betyder inte att något är "inkomplett". Däremot slutar den allra sista skrivna sidan i boken tämligen abrupt mitt i en mening, vilket kanske indikerar att det funnits åtminstone några sidor till. Det är i avsnittet om rustad halvsvärdsstrid, som jag inte har kollat så mycket på; det kan också vara en felinbindning/omkastning av sektioner. Hela boken har bundits om (för länge sedan) och det gjordes ganska slarvigt. Det är därför några av sidorna i den orustade långsvärdsdelen (som ju egentligen ligger i början av boken) hamnat nära slutet.
Här kan ni titta på hela verket i högupplöst färg:
http://digital.slub-dresden.de/sammlungen/werkansicht/280775717/0/-Andreas