Författare Ämne: Intresseförfrågan angående seminarium med Paul Wagner  (läst 8045 gånger)

Utloggad Andreas Ståhlberg

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 29
    • Visa profil
Intresseförfrågan angående seminarium med Paul Wagner
« skrivet: 2009-03-10, 14:13:54 »
Hej allihopa


Eftersom det är första gången jag är inloggad här vill jag presentera mig innan jag kommer till mitt ärende. Mitt namn är Andreas (alla föreningar för historisk fäktning måste ha en - det är obligatoriskt!) och jag tillhör ÖFHF. Det var det.


Nu till det viktiga: jag har varit i kontakt med Paul Wagner, en fäktfantast från Australien som gett ut ett par böcker i ämnet. Han har meddelat att, om fäktsverige är intresserat, så kan han ha vägarna förbi omkring den 28-29 augusti i år och hålla ett seminarium om Thomas Page's broadsword. (Han ska till USA på en fäkttillställning där och kan tänka sig att ta vägen "via" Sverige.)


Än så länge är inget spikat eller lovat. Det hela är helt beroende på intresse. Därför undrar jag om det finns sådant intresse och om det är läge att gå vidare med Paul? Den som anmäler intresse i den här tråden har på inget sätt förbundit sig till något! Jag önskar dock att ni kollar era kalendrar så att jag går till Paul med en så bra gissning som möjligt.


Med vänliga hälsningar


Andreas ÖFHF

Utloggad Anders Linnard

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3434
  • Grundare, huvudinstruktör, tränare f-grupp långsv.
    • Visa profil
Re: Intresseförfrågan angående seminarium med Paul Wagner
« Svar #1 skrivet: 2009-03-12, 17:12:45 »
Det här är ju främst en fråga för sabel-folket. Finns det intresse? Jag vet att Wagner har kritiserats, men det kan ju kanske ändå vara intressant om han ändå kommer. Eller lägger ni hellre kosingen på något annat?

/Anders
"He has all the virtues I dislike and none of the vices I admire." Churchill

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Re: Intresseförfrågan angående seminarium med Paul Wagner
« Svar #2 skrivet: 2009-03-12, 17:17:23 »
Hm, det beror väl väldigt mycket på i vilket härad kostnaden ligger. Jag är inte helt ointresserad, men om det blir dyrt (och dessutom innebär dyr resa nånstans) så vete fåglarna..

-Andreas
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)

Utloggad Andreas Ståhlberg

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 29
    • Visa profil
Re: Intresseförfrågan angående seminarium med Paul Wagner
« Svar #3 skrivet: 2009-03-13, 13:22:19 »
Hej igen


Allt är på planeringsstadiet, så vi har inte diskuterat priser än. Vad jag vet är dock att Paul inte har tagit så ofantligt mycket betalt tidigare. Det säger väl inget om nuläget förstås...


Min tanke är att vi här i Sverige kollar upp intresse och sedan meddelar Paul hur det ser ut (vad vi kan tänka oss att betala, etc.). Då får han en chans att fundera på om han vill köra under de förutsättningar vi vill ha. Blir det då ja, så är ju det bra för alla. Det är därför som all input från de som eventuellt är intresserade är så värdefull.


När det gäller plats har jag väl tänkt mig att vara här i Örebro (hyfsat mitt i smeten), när det är vi som organiserar. Det blir ju lite "meckigt" att fixa till något på annan ort. För Pauls del är det naturligtvis inget måste att det sker i Örebro eller att det är vi som organiserar - det råkade bara vara vi som hade kontakt med honom just nu. Finns det andra förslag så lyssnar jag gärna.


Paul har också frågat om vi är intresserade av att få lite qurterstaff vid samma tillfälle. Det skulle ju förstås innebära att  det blir lite mindre broadsword. Vad är era tankar om det? Finns det intresse för stav, eller vill vi hellre köra bara broadsword?


Med vänliga hälsningar


Andreas ÖFHF