Författare Ämne: Nätauktion för bålskydd  (läst 8703 gånger)

Utloggad Mattias Moberg

  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 1832
  • "Med folket, mot etablissemanget, för monarkin"
    • Visa profil
Nätauktion för bålskydd
« skrivet: 2009-03-15, 20:24:25 »
Är det någon som har någon erfarenhet av innebandyskydd? Jag misstänker att de kan bli snuskigt billiga eftersom de mestadels är xxl. 1500-2000 borde vara rimligt för 52 bålskydd.


Vad tror ni?

Utloggad Robert Molin

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2151
  • Grundkurstränare långsvärd. Suppleant I styrelsen.
    • Visa profil
Re: Nätauktion för bålskydd
« Svar #1 skrivet: 2009-03-16, 14:31:51 »
tyvärr har jag ingen erfarenhet av dessa. de ser fina ut och de skyddar axel och nyckelbenspartiet, vilket jag anser är något av de känsligaste ställena för just oss inom HEMA. Gjorde en jättesnabb uträkning och då fick jag det till 412,5 för varje skydd med moms.


gissar att det är föregångaren till detta skydd som kostar 500:-




frågan är om det är värt att köpa in 52 skydd för cirka 90:- lägre pris och inte veta om de är bra för oss?
Se upp! Hoppas snart på en utvecklingskurva...UPPÅT!

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: Nätauktion för bålskydd
« Svar #2 skrivet: 2009-03-16, 16:40:59 »
God tanke men jag håller med Roberts resonemang.


// Conny

Utloggad Roger Norling

  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 1851
    • Visa profil
    • HROARR
Re: Nätauktion för bålskydd
« Svar #3 skrivet: 2009-03-16, 16:46:11 »
Jag och Mikael har köpt samma säkerhetsväst för ridning som Scott visade i söndags. Vänder man dem bak-och-fram samt tar ut fyllningen i det som blir ryggen, så blir de riktigt bra. Man får nog kapa litet i vadderingen i brösthöjd och mot ljumskarna, så att rörligheten inte hindras... 399kr på Överskottsbolaget. Finns i blått och svart. På Backa finns dock inga Large i svart kvar.


Vadderingen är kraftig och ordentligt hård. Vi kommer att använda dem vid träning med pålvapen till att börja med.

Utloggad Mattias Moberg

  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 1832
  • "Med folket, mot etablissemanget, för monarkin"
    • Visa profil
Re: Nätauktion för bålskydd
« Svar #4 skrivet: 2009-03-16, 19:31:28 »
Just nu ligger de på 100 kr (+300 kr inropspris + moms = 500 kr Dvs mindre än 10 kr styck. Som gamma nät-auktionsräv tror jag inte någon bjuder över 1000 kr vilket i slutändan landar på cirka 30-40 kr styck., Men det är ingen ide att köpa in om ingen tror på dem. (isåfall blir de väldigt dyra styck).


Själv är jag tveksam till dem om de inte år tillräckligt hårda för att ta emot stötar.

Utloggad Robert Molin

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2151
  • Grundkurstränare långsvärd. Suppleant I styrelsen.
    • Visa profil
Re: Nätauktion för bålskydd
« Svar #5 skrivet: 2009-03-16, 21:15:52 »
Som en icke nätauktionsräv så såg jag inte mer än det priset de ville ha. 30-40 kr styck är ju en helt annan fråga. Då kan de flesta säkert tänka sig att köpa. Lägger man till en sådan där bröstplåt av plast som Conny har så är man förmodligen så säker man kan bli. Skulle du få dem för 1000-2000 kr så tycker jag att vi slår till. Kanske något för styrelsen att bita i, eller materialansvarig.
Se upp! Hoppas snart på en utvecklingskurva...UPPÅT!

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: Nätauktion för bålskydd
« Svar #6 skrivet: 2009-03-17, 07:01:34 »
Hmmm... jag tror vi ska ta det lite lungt. Dels för att vi inte vet vad reservationspriset är och dels för att någon måste dessutom förvara dessa 52 västar i väntan på att säljas. Spontant känns det som om att GHFS har tillräckligt med grejer. Vad gäller bröstskydd så finns idag den variant som jag har samt den ridväst som Scott nu har introducerat m.a.o. det finns alternativ - må vara att de inte skyddar axlarna men koppla även detta till diskussionen om att vi måste bli lite mer kontrollerade i vår sparring och inte fullfölja hela vägen ut så borde det inte behövas. För mycket skydd kan leda till "hack and slash" och det bör vi undvika.


// Conny

Utloggad Mattias Moberg

  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 1832
  • "Med folket, mot etablissemanget, för monarkin"
    • Visa profil
Re: Nätauktion för bålskydd
« Svar #7 skrivet: 2009-03-17, 17:01:11 »
Förvaringsmöjligheterna och osäkerheten till behovet och om de är lämpliga för oss gör att jag också är tveksam. Det var därför jag slängde ut frågan.


Reservationspriset däremot fungerar så att även om all budgivning börjar på noll så är inte säljaren tvingad att godta budet om det inte uppnår reservationspriset. Jag har dåremot aldrig varit med om att säljaren inte gjort det.. Allt är konkursutförsäljningar och konkursförvaltaren är i regel väldigt tacksam för alla likvida medel denne kan få in.


Så vi skulle mycket väl kunna få 52 bröstskydd för 20-40 kr st. Men vill vi verkligen ha det? Jag antar att vi passar för denna gång.

Utloggad Niklas Mårdby

  • GHFS tränare
  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 1013
  • Tränare brottningsgruppen, Revisor
    • Visa profil
Re: Nätauktion för bålskydd
« Svar #8 skrivet: 2009-03-17, 17:07:17 »
edit: Moberg svarade samtidigt ang reservationspris....
//Niklas Mårdby
"And know that all grace and skill comes from wrestling and all fencing comes basically from the wrestling" - 86R, Codex Döbringer (MS 3227a)