Ja i s&b har du ju lite mindre följa john än i långsvärd. Utmanande och illa kul. Och det känns som att steget från s&b inte är så stort till s&d jämfört med från långsvärd till s&d.
Mer tid? Ja fru, 4 barn och eget företag tar ju lite tid. För min del skulle heldagar hjälpa. Exvis, vi planerar in en heldag lördag då vi träffas i lokalen och HEMAr loss. En gång varje månad kanske? Skulle vara ett ngt att marknadsföra mot gamla medlemmar man vill locka tillbaks.
De flesta som har hållt på med HEMA ett tag har nog en lika lång önskelista som du Robert :)Min önskelista har inte stavvapen, mest för att det inte går sparras i det, men den har annat kul: svärd+dolk, dolk, messer och svärd&bucklare.
För att återgå till topic: svärd+dolk då. Det känns som att det måste vara väldigt olika fäktsystem beroende på vilket svärd+dolk man kör. Har du svärd och dolk med korg eller inte? Är det mer broadsword eller rapir? osv. Jag är nyfiken på att titta påt men har som sagt bara hittat manuskript med rapir+dolk. Alla tips mottages tacksamt