Författare Ämne: Arn och medeltidens värld  (läst 12822 gånger)

Utloggad Scott Hellroth

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 360
    • Visa profil
Arn och medeltidens värld
« skrivet: 2009-04-09, 10:47:29 »
Hej alla!


I juni slåss portarna upp till Arn byn och medeltidens värld: http://www.medeltidensvarld.se/


Christian (efternamn?) som jobbar med evenemanget slog mig en pling några dagar sedan och undrade om GHFS ville delta, hålla i uppviningar och dylikt. Dom har mycket nytt i år sa han.


Vi deltog förra året, men jag minns inte vad vi gjorde.


Vad finns det för intresse i år?Vilka tänker åka dit?


Scott/ som inte lyckats hitta christian i Arn-filmerna
"Erschrickstu gern, kain fechten nimmer gelern"
Ringeck

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Re: Arn och medeltidens värld
« Svar #1 skrivet: 2009-04-09, 13:45:57 »
Förra året gjorde vi i princip vad vi gjorde på Kungahälla, uppvisningar och kurser. Personligen röstar jag för att slopa kursen om vi åker dit i år igen.


Vi fick middag två dagar samt hotellövernattning i ersättning, vill jag minnas.


Det tråkiga är att det inte är nåt röj alls (och över huvud taget ingen verksamhet på kvällarna, till skillnad från Kungahälla så stänger det här stället verkligen och även medverkande skall gå hem).


Det roligaste förra året var egentligen när vi tog en tur till Talludden och grillade och badade, samt när vi satt på hotellets takterrass och drack öl och pratade med missnöjda gycklare :-) Tja, och så är det ju rätt skoj att hålla uppvisning också. Men det var inget vidare med publik.


-Andreas
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)

Utloggad Robert Molin

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2151
  • Grundkurstränare långsvärd. Suppleant I styrelsen.
    • Visa profil
Re: Arn och medeltidens värld
« Svar #2 skrivet: 2009-04-10, 17:14:04 »
Jag var med förra året och kan instämma som allt Andreas säger, men jag åker gärna dit i år igen. Jag börjar min semester v29, då är det KMD och det går jag hellre på. Så någon gång mellan v30-v32 skulle funka för mig.
Se upp! Hoppas snart på en utvecklingskurva...UPPÅT!

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: Arn och medeltidens värld
« Svar #3 skrivet: 2009-04-10, 17:52:23 »
Vi var också med förra året. I år vet vi inte. Förra året blev vår semester ganska sönderyckt av bl.a. Götene och KMD. I år är vi garanterat med på KMD men Götene har längre prio. När vill de att vi kommer? Kör de temahelger i år igen? OM de kör tema lek och spel (där strid ingår) kommer de bjuda in andra föreningar?


//C&A

Utloggad Anders Linnard

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3434
  • Grundare, huvudinstruktör, tränare f-grupp långsv.
    • Visa profil
Re: Arn och medeltidens värld
« Svar #4 skrivet: 2009-04-10, 18:56:18 »
Jag kan nog rakt upp och ner säga att jag inte åker. Om det ändras så säger jag till.


/A
"He has all the virtues I dislike and none of the vices I admire." Churchill

Utloggad Samuel Spånberger

  • GHFS members
  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 214
    • Visa profil
jRe: Arn och medeltidens värld
« Svar #5 skrivet: 2009-04-11, 08:00:33 »
Jag är sugen, men kan inte vara helt säker på att jag kan, jag återkommer.


/Sam

Utloggad Scott Hellroth

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 360
    • Visa profil
Re: Arn och medeltidens värld
« Svar #6 skrivet: 2009-04-11, 11:25:05 »
Citera
Conny Corneliusson wrote


När vill de att vi kommer? Kör de temahelger i år igen? OM de kör tema lek och spel (där strid ingår) kommer de bjuda in andra föreningar?


//C&A







Jag tror att christian skulle posta ett meddelande och berätta mer om årets evenemang innom de kommande dagarna.
"Erschrickstu gern, kain fechten nimmer gelern"
Ringeck

Utloggad Kristian Heinonen

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 40
    • Visa profil
Re: Arn och medeltidens värld
« Svar #7 skrivet: 2009-04-27, 13:20:34 »
Hejsan har haft massor att göra så jag råkade glömma av att tjuvkika på forumet tills Samuel av en slump ringde mig i förmiddags. Ska försöka hålla mig lite uppdaterad om vad ni kommer fram till här och svara på frågor i möjligaste mån.


Till Andreas vill jag dock säga att anledningen till att ni inte upplevde nåt drag på kvällen kan ha att göra med att ni inte var där :P det är lite olika hur länge restaurangen har öppet dock.


I år har vi hittills inte planerat in några specifika strids-tema-veckor. Dock kommer vi att ha härkamp, stagefight etc så ofta som möjligt fortlöpande.

Utloggad Anders Linnard

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3434
  • Grundare, huvudinstruktör, tränare f-grupp långsv.
    • Visa profil
Re: Arn och medeltidens värld
« Svar #8 skrivet: 2009-04-27, 17:27:52 »
Citera
Kristian Heinonen wrote


Till Andreas vill jag dock säga att anledningen till att ni inte upplevde nåt drag på kvällen kan ha att göra med att ni inte var där :P det är lite olika hur länge restaurangen har öppet dock.


Så om jag tolkar dig rätt finns det ett kausalt samband mellan att Ängström gick och att folk började festa. Det har hänt förr.


/A
"He has all the virtues I dislike and none of the vices I admire." Churchill

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Re: Arn och medeltidens värld
« Svar #9 skrivet: 2009-04-27, 19:15:34 »
Citera
Anders Linnard wrote


Så om jag tolkar dig rätt finns det ett kausalt samband mellan att Ängström gick och att folk började festa. Det har hänt förr.




Sist gnällde du över att jag var kvar på festen för länge, nu får du bestämma dig. :-) Jag brukar inte ge folk chansen att börja festa efter att jag gått, det undviks lättast genom att gå sist.


-Andreas
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)

Utloggad Anders Linnard

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3434
  • Grundare, huvudinstruktör, tränare f-grupp långsv.
    • Visa profil
Re: Arn och medeltidens värld
« Svar #10 skrivet: 2009-04-27, 21:32:24 »
Haha, det hade jag glömt. Det är sant, man är emellanåt tvungen att kasta ut dig, eller möjligtvis muta ut dig med fäktböcker. Men sen attans blir det festa av.


/A
"He has all the virtues I dislike and none of the vices I admire." Churchill

Utloggad Kristian Heinonen

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 40
    • Visa profil
Re: Arn och medeltidens värld
« Svar #11 skrivet: 2009-04-28, 18:46:52 »
Nä jag menar att anledningen till att Andreas inte upplevde något röj på medeltidens värld efter stängningsdags, delvis kan förklaras av det faktum att han inte befann sig där.


Det är iofs. alltid ett säkrare kort att pricka in en pubkväll om man vill ha röj efteråt. Värdshusets ale är nog en av de godaste drycker man kan komma över, fast man blir ruskigt packad, ruskigt snabbt.

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: Arn och medeltidens värld
« Svar #12 skrivet: 2009-04-29, 07:04:08 »
Du menar således att det kommer att vara lite mera röj än sist? Förra året tillbringade vi kvällen med Jauvet:arna på taket av ett hotell inhällandes oss en massa öl och lösandes av värlsproblemen. Tror vi kom rätt långt i vissa av diskussionerna. Problemet är att desto mer kreativ man är och desto bättre lösningar, desto svårare att komma ihåg dem dagen efter...


//Conny

Utloggad Kristian Heinonen

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 40
    • Visa profil
Re: Arn och medeltidens värld
« Svar #13 skrivet: 2009-05-06, 14:34:12 »
Tja... det beror som sagt på när man befinner sig där. Men om det finns intresse är det bara att höra av sig. Det börjar iofs. bli rätt fullbokat med aktiviteter men nån helg har vi säkert råd med.