Författare Ämne: SCA Nordmark har sökt och fått tillstånd att anordna matcher  (läst 10771 gånger)

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Enligt den nya lagen:

Tillstånd

Tänkte det kunde vara lite intressant även för vår del..

-Engström
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)

Utloggad Jacob Sandström

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 208
    • Visa profil
Re: SCA Nordmark har sökt och fått tillstånd att anordna matcher
« Svar #1 skrivet: 2007-03-21, 13:40:01 »
Är det så att vi som förening har möjlighet att ansluta oss till SKA Nordmark och därigenom omfattas av samma tillstånd utan att behöva söka eget? Såg att de redan hade 15 svenska föreningar anslutna.

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Re: SCA Nordmark har sökt och fått tillstånd att anordna matcher
« Svar #2 skrivet: 2007-03-21, 15:08:30 »
Nej, det tror jag inte vi vare sig kan eller vill. Vi håller ju på med ganska väsensskilda saker. Däremot är ju säkerhetsaspekterna av våra respektive kampformer ganska lika, så vi bör kunna referera till deras tillstånd om vi känner ett behov av att söka ett eget..

Vi har ju vår egen ansats till förbund, SHFS.. med åtta (eller är det nio nu?) medlemsföreningar för tillfället och fler på väg. Söker vi ett tillstånd gör vi det väl lämpligen i form av ett gemensamt för hela "förbundet". Vi har ju även diskussioner på gång om SHFS skall försöka bli en sektion under Svenska budo- och kampsportsförbundet.

-Engström
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)

Utloggad Niklas Mårdby

  • GHFS tränare
  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 1013
  • Tränare brottningsgruppen, Revisor
    • Visa profil
Re: SCA Nordmark har sökt och fått tillstånd att anordna matcher
« Svar #3 skrivet: 2007-03-21, 19:06:16 »
Ang SHFS så måste vår förundersökning bli klar ngn gång... Conny gjorde ett kanonarbete och skrev en kort rapport över det han tagit fram. Sen satte jag mig med den rapporten för att lägga till min efterforskning och när jag satt och skrev så väcktes bara fler tankar och frågor och jag fortsatte ställa frågor och läsa vidare... sen rann det hela ut i sanden pga tidsbrist.
Vore kanon att kunna presentera en rapport i god tid innan Swordfish så kan man då ta en diskussion eller rent av starta upp SHFS i den form som är lämpligast.
//Niklas Mårdby
"And know that all grace and skill comes from wrestling and all fencing comes basically from the wrestling" - 86R, Codex Döbringer (MS 3227a)