Författare Ämne: Dijon 6-9 maj (SKYNDA ER ATT ANMÄLA)  (läst 26941 gånger)

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Dijon 6-9 maj (SKYNDA ER ATT ANMÄLA)
« skrivet: 2010-02-16, 14:07:30 »
Europas äldsta HEMA-event (tror jag) i Dijon, Frankrike: www.hemac-dijon.com/ , Dijon är som Swordfish men lite mer franskt (läs kaotiskt, och med god mat).


Förra året ordnade vi en gruppresa ner med minibuss. Eventet var hysteriskt roligt och GHFS kammade hem segern i individuella tävlingen och kom på 2a plats (tillsammans med Dennis från KuHFS) i gruptävlingen.


Är folk intresserade av att åka i år igen? Här är länken till förra årets reseplanering: www.ghfs.se/Forum/tabid/83/forumid/1/threadid/9150/scope/posts/language/sv-SE/Default.aspx





Jag åker gärna men pga andra saker (USA-resan, skola, familjeengelägenheter) kommer jag få svårt att hålla i resan.


Förra året åkte folk från Kungshamn med ner, det vore kul om folk från fler föreningar ville åka med oss den här gången!





Intresserade:


Axel


Andreas


Magnus


Anders K
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Re: Dijon 6-9 maj
« Svar #1 skrivet: 2010-02-16, 15:21:36 »
Jag har redan lovat rätt många människor att komma, så jag har nog inget annat val. Inte för att jag vill ha det heller. Förra året var kul till och med trots att jag åkte ner med högerarmen i gips. Iår tänkte jag ha händerna fria att ha ännu roligare.


-Andreas
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)

Utloggad Anders Korsberg

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 58
    • Visa profil
Re: Dijon 6-9 maj
« Svar #2 skrivet: 2010-02-16, 21:29:29 »
Jag är också sugen på att åka ner igen.

Utloggad Magnus Hagelberg

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 698
    • Visa profil
Re: Dijon 6-9 maj
« Svar #3 skrivet: 2010-02-16, 23:09:43 »
Väldigt Sugen på att åka med.


Men viss risk att jag måste passa, då jag har sluttenta i de krokarna. sedan är det ju det vanliga med ekonomin.

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Re: Dijon 6-9 maj
« Svar #4 skrivet: 2010-02-19, 09:34:49 »
Vi får udnersöka möjligheterna för att göra samma sponsordeal som förra året, men det här är väl nåt att ta hand om för den som blir eventansvarig efter årsmötet imorgon.
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Re: Dijon 6-9 maj
« Svar #5 skrivet: 2010-03-02, 12:44:43 »
En månad kvar att registrera sig, så det börjar bli dags att bestämma sig för om man vill åka med eller inte. Styrelsen sak besluta om bidrag på styrelsemötet på söndag, men det blir det nog.





Förra året åkte folk från Kungshamn med ner, det vore kul om folk från fler föreningar ville åka med oss den här gången!
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Re: Dijon 6-9 maj
« Svar #6 skrivet: 2010-03-08, 12:48:15 »
Föreningens nye eventansvarige Roger har plockat fram lite resealterantiv till oss, kolla här:





"Flyg till Paris är ganska dyrt. Lågpris ligger på ca 1400 och uppåt. Sen tillkommer en 90 minuters tågresa med TGV, mellan Paris och Dijon (ca 40? T/R) samt resa till Landvetter eller GBG City Airport.

http://www.bokasmart.se/flights.php?from_mday=05&from_month_year=05_2010&to_mday=09&to_month_year=05_2010&adults_number=1&childs_number=0&to_city=PAR%2C+Paris&from_city=GOT%2C+Goteborg&trip_type=round_trip

http://www.tgv-europe.com/en/train-ticket/results\?hid=14S1


Sen kan man ju åka tåg från London till Dijon för ca 1300kr. Flyg T/R från Gbg till London Stanstead, med RyanAir kostar minst 350kr:

http://www.tgv-europe.com/en/train-ticket/results\?hid=2XM

http://www.lastminute.com/site/travel/flights/transport-results.html\?skin=engb.lastminute.com&mondial_auto=true&DPSRT=FA&DPNOC=0&DPNOA=1&DPNOI=0&DPLOC=en_GB&DPNOS=0&DPHSI=0&date_in_month=5&DPXCP=T&DPFSI=0&DPCID=0&DPXAL=F&DPTRT=&DPSFT=&DPXTR=F&DPTTT=R&DPBFT=False&DPXCH=T&DPXMG=F&DPHEI=9&failureURL=http%3A%2F%2Fwww.lastminute.com%2Fsite%2Ftravel%2Fflights%2Fflights-search-error.html&DPDAP=LON&DPBFE=False&DPXIN=T&DPCLS=X&DPPID=0&date_out_month=5&DPFEI=9&TRANS=ViewTransportationSearchBox%2CdoSearchForTransportation&DPSAC=LMZ&date_out_day=5&DPDCC=GBP&DPIDT=0001&DP1WF=0&DPFIT=&DPODT=0001&DPAAP=dijon&DPAIR=NONE&date_in_day=9

Tågresa verkar vara för dyrt, men jag kan kolla litet mer.

Ett annat alternativ, och nog det enklaste och billigaste, är hyrbil eller egen bil som förra året.

Rent-a-Wreck verkar, trots namnet ha rätt schyssta bilar och priser: http://www.rent-a-wreck.se/\?hyrbil=goteborg&vis-hyrbil-priser=ja

Så, det hänger ju litet på hur många ni blir, hur mycket ni vill lägga på resan och vilket ni är bekvämast med."
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Roger Norling

  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 1851
    • Visa profil
    • HROARR
Re: Dijon 6-9 maj
« Svar #7 skrivet: 2010-03-08, 13:22:48 »
Kan också tillägga att anmäningsavgiften är 160?, dvs drygt 1600kr och då ingår husrum ons-sön, på hotell med delad säng, en middag samt ett välkomstpaket med bl.a. en t-shirt.


Husrum är dock beroende av hur snabbt man anmäler sig och sen anmälning kan leda till enklare inkvartering. Man kan även betala extra för en natt till (natt sön-mån).


Alla detaljer ser ni här:

Låter kul! :D

Utloggad Anders Linnard

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3434
  • Grundare, huvudinstruktör, tränare f-grupp långsv.
    • Visa profil
Re: Dijon 6-9 maj
« Svar #8 skrivet: 2010-03-08, 16:55:27 »
Finns det siffror kvar från förra året vad bilen och bensinen kostade?


/A
"He has all the virtues I dislike and none of the vices I admire." Churchill

Utloggad Mattias Moberg

  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 1832
  • "Med folket, mot etablissemanget, för monarkin"
    • Visa profil
Re: Dijon 6-9 maj
« Svar #9 skrivet: 2010-03-08, 19:50:33 »
Bilhyra = 3.260 kr


Bensin = c:a 6.500 kr


Färja = 1880


Parkerng vägtull mm = c:a 600 kr


Mat = 2.000kr


Summa c:a 14.000.


GHFS medlemmar betalade 1000 kr för resan och ickemedlemmar betalade 1400 kr förutom inträdet på 1.600 kr.


Det var 7 + 2 i bussen. = 9.800 GHFS sponsrade med c:a 3.200 kr


Q.E.D

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Re: Dijon 6-9 maj
« Svar #10 skrivet: 2010-03-09, 09:59:08 »
sista anmälnignsdagen är 5e april (anmäler du dig senare finns ingen garanti att dom ordnar boende för dig) så det är dags att bestämma sig. I första postningen radar jag upp de som anmält sig hittils, meddela om det fortfarande gäller. Som det ser ut nu är vi nog för få för bil (eller så hyr vi en, men jag tror det bara är Engström som har körkort av dom som anmält sig hittils), flyger vi får man beställa biljetten individuellt.





Och som sagt, GHFS har lovat att hjälpa till lite med det ekonomiska, exakt hur mkt beror på vad totalkostnaden blir för oss.
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Re: Dijon 6-9 maj
« Svar #11 skrivet: 2010-03-09, 10:46:32 »
Ja jag vill inte köra hela vägen ner och upp själv, tack :-)


-Andreas
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)

Utloggad Dennis Ljungqvist

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 79
    • Visa profil
Re: Dijon 6-9 maj
« Svar #12 skrivet: 2010-03-10, 21:43:50 »
Skriv upp mig som intresserad med! Jag kan inte hålla mig borta tror jag.


Om vi ska köra ner och bara är två som kör så föreslår jag att man åker väldigt tidigt på morgonen dagen innan så att man iaf får många ljusa timmars körande. Det var rätt hårt ifjol och då var det ändå många med körkort.
Morituri te Salutamus (Vi som snart skall dö saluterar er!)

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Re: Dijon 6-9 maj
« Svar #13 skrivet: 2010-03-12, 13:45:38 »
Vi behöver nog en till iaf som ahr körkort, två blir hårt för dig och Andreas.


Om vi inte hittar en till som kör (snart) så får det bli flyg, och då får folk beställa sin biljetter själva (vi kan ju fortfarande tispa varandra om bra förbindelser såklart).


Här är ett till flygalternativ 1449kr + kostande för tåg paris-dijon (restid 1:40), vi reser den 5e och är hemma igen runt två på eftermiddagen den 10e. eventet slutar den 9e, så vi får ta några timmar i paris elelr stanna ett tag hos någon snäll fransos i dijon, om vi tar det här flyget. Gå in på länken och sök resa göteborg-paris 5e maj, återresa 10e maj. det finns bara 8 stolar kvar på flyget med det här priset.





www.lufthansa.com/online/portal/lh/se/booking/
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Re: Dijon 6-9 maj
« Svar #14 skrivet: 2010-03-12, 15:29:09 »
OK, nu har jag bokat flyg för mig och Axel.


Ni andra som vill med, var snabba och gå in, annars får ni ordna egen transport. Det är bara sex platser kvar på detta flyget nu.


www.lufthansa.com


Onsdag 5 maj 12:15 Landvetter, framme Paris 15:35, med byte i Hamburg, flightnummer LH3069 och LH4262


Måndag 10 maj 08:10 Paris, framme Landvetter 14:05, med byte i Frankfurt, flightnummer LH4235 och LH3042


Gick på 1500 spänn per skalle. Tillkommer buss mellan Charles de Gaulle och Gare de Lyon i Paris, kostar 14 euro varje väg.


Sen tillkommer förstås tåget Paris-Dijon också, har inte kollat exakt vad det kostar. Vi bokar det snart, flyget var det mest akuta.


Går in och bokar själva eventet nu också.










-Andreas


PS. Just det, glömde säga.. sportbagage <140cm, <15kg (räcker till två personers svärd minst) kostar 70 euro tur och retur extra. Detta betalar man dock på plats på flygplatsen, inte när man bokar. Man ringer och bokar sportbagage minst ett par dagar i förväg. Jag och Axel delar på ett.
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)