Författare Ämne: Attention GHFS medlemmar, ny fäktjacka , reducerat pris och frakt för GHFS t.om 22a september  (läst 25200 gånger)

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Fäktjackan jag tagit fram tillsammans med polackerna i histfenc.com finns nu till försäljning, den kostar 159 euro, GHFS'are får 10%rabatt (gäller öven efter 22a september) och slipper dessutom frakten fram till 22a september om man beställer över 300 euro, så gå ihop några stycken och sambeställ (skriv att ni är GHFS-medlemmar när ni beställer för att få rabatten).


För er övriga stackare som inte bär GHFS-loggan på bröstet så är 159 euro fortfarande billigare än i princip alla fäktmästarjackor .


tanken med jackan var att få fram en jacka till lägre pris än fäktmästarjackorna och som dessutom hade bättre rörlighet i armarna. Jackan är den jag använder för all typ av träning och sparring och den har testats i fullkontakt med stålvapen. Det man bör ha till är ordinarie halsskydd och armbågsskydd (får plats under jackan för bättre skydd och sexigare look), under- och överarmar är ordentligt vadderade så koppar för armbågsleden räcker.


För er som såg första versionen har den här jackan följande förändringar:


-kragen överlappar mer
-mer vaddering på underarmar, mage och bröst
-längre på framsidan för att inte magen ska exponeras när man lyfter armarna
- ett coolt namn, "Axel Pettersson Historical Fencing jacket"
- modifierad vaddering på överarmarna för ännu bättre rörlighet



Man beställer via emailadressen info@histfenc.com (hemsidan är inte uppe än) jackan finns i M,L och XL. Jag har mailat för att fråga vilken storlek min skulle klassificeras som (den var skräddarsydd) så vi har nåt att jämföra med. Vill man ha sin egen skräddarsydd ska nog det funka med, förmodligen för en lite extra kostnad.





Vill man se jackan så finns den i lokalen, fråga mig så visar jag vilken det är. Kan man inte ta sig till lokalen så ska jag göar en videorescension på söndag. Tills vidare finns några bilder i företagets katalog här: www.ghfs.se/histfenc_catalog_2011.pdf





/Axel
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Mattias Ryrlén

  • Webmaster
  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 838
    • Visa profil
Vilka "koppar" för leder rekomenderas? var köper man detta?
War does not determine who is right - only who is left.  ~Bertrand Russell

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
armbågskoppar= skydd som bara täcker armbågen, inte armbågen + underarmen, som många har. Dom går aåklart också bra att ha, men är inte nödvändiga på den här jackan vilket dom är på t.ex LeonPauljackan som inte har lika vadderade underarmar. Kan köpas i skateboardbutiker, sportbutiker etc.
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Mattias Ryrlén

  • Webmaster
  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 838
    • Visa profil
armbågskoppar= skydd som bara täcker armbågen, inte armbågen + underarmen, som många har. Dom går aåklart också bra att ha, men är inte nödvändiga på den här jackan vilket dom är på t.ex LeonPauljackan som inte har lika vadderade underarmar. Kan köpas i skateboardbutiker, sportbutiker etc.



Jo frågan är ju vilken butik, då jag varit i flera utan att hitta en bra version.
War does not determine who is right - only who is left.  ~Bertrand Russell

Utloggad Erik Sternå

  • GHFS members
  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 177
    • Visa profil
Hmm, en fäktmästarjacka borde man ju verkligen skaffa sig. Om någon annan också vill handla en jacka så är jag på att handla en. Sen vore det ju inte helt fel att ha en "Axel Pettersson Historical Fencing jacket" :)
"Du ska få håret klippt med ett svärd, och du vill borsta det först?"

Utloggad Jose San Pedro

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 96
    • Visa profil
Jag vill också ha en jacka så jag får vara med och leka med stålet.

Utloggad Robin Hedlund

  • GHFS members
  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 1589
  • Tränare Långsvärdsgrundkursen Gruppledare Rapier
    • Visa profil
jag är också med.

Utloggad Nina Trollvige

  • GHFS members
  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 283
    • Visa profil
Jag vill också ha en. Såg att även Fredrik Eiman skirvit på FB. Börjar bli hög tid att bestämma storlekar om vi skall beställa före 22 sep. Satsar på en M även om jag kanske borde måttbeställa mindre. Hinner inte nu, får väl sälja vidare i så fall...

Utloggad Ronny Johansson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 43
    • Visa profil
Verkar som ett mycket bra kap. Utprovad, modifieradoch med överkomligt pris. Om det inte är försent för sambeställning med ovanstående intressenter, vill jag också vara med. Jag tror att storlek L kan passa mig. / Ronny

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Jag vill gärna vara med och beställa men har ingen aning om man ska ha medium eller large.. :-( Har någon kollat med företaget vad storlekarna egentligen innebär?


-Andreas
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)

Utloggad Nina Trollvige

  • GHFS members
  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 283
    • Visa profil
Tyvärr har nog ingen koll på storlek och jag kör i nuläget bara på minsta eftersom jag inte har tid att greja med måttbeställning just nu. Axel hade ju mailat ang vilken storlek hans motsvarar, men jag har inte sett något svar.

Utloggad Nina Trollvige

  • GHFS members
  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 283
    • Visa profil
Är det någon som har lite mer tid att ta tag i detta? Folk måste ju bekräfta sin beställning, storlekar bestämmas osv. Senast imorgon enligt erbjudandet.

Utloggad Nina Trollvige

  • GHFS members
  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 283
    • Visa profil

Utloggad Robin Hedlund

  • GHFS members
  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 1589
  • Tränare Långsvärdsgrundkursen Gruppledare Rapier
    • Visa profil
jag är på som sagt skulle tro medium. men vi får väl se vad dom säger

Utloggad Ronny Johansson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 43
    • Visa profil
Robin, tror du inte att L vore rätt för dig? Du är ju längre än vad jag är och jag brukar behöva storlek L nästan jämt. / Ronny