MagnusH wrote
Andreas Engström wrote Det må så vara, men jag kan inte hjälpa vad min hjärna gör med ett uttryck som "falufäktarna". Föreningen Hammaborg i Hamburg är säkerligen också väldigt seriösa, men om någon kallar dem "hamburgerfäktarna" kommer jag att få visioner av killar i Ronald McDonald-kostym som använder hamburgerbröd som dubbla bucklare för att fånga motståndarens runda köttfärssvärd emellan.. vad som händer om en hamburgerfäktare möter en falufäktare vet jag inte. -Engström |
antingen är det vajsing med maten på sistone Andreas, eller så börjar jag bli fundersam på om du inte lyckats bli lite gubbsjuk -"motståndarens runda köttsvärd" - omfg.. tur att du inte är på scholas forum med det inlägget =)
abboren var f. ö kul namn. var det inte den fisken som kallas för tusenbröder?
Öh.. till att börja med skrev jag "köttFÄRSsvärd", och om du associerar det till något snuskigt får det då verkligen stå för dig. Brukar du ofta mala ner din? Nej, vänta, svara inte. Vill inte veta.
Tusenbröder är inte en generell term för abborre, bara för de enorma mängder med småabborre som kan uppstå i en näringsfattig sjö utan andra rovfiskar. Normalt håller ju gäddan efter abborren, men finns det bara abborre i en sjö blir de för många och kan aldrig växa till sig ordentligt pga brist på mat.. resultatet blir jättestim med halvväxta abborrar på under tio centimeter. Värdelöst fiske med andra ord.
-Engström