Författare Ämne: Ny nylonwasterbeställning på G  (läst 15600 gånger)

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Ny nylonwasterbeställning på G
« skrivet: 2007-09-04, 21:44:08 »
Edit: De från Falun har redan beställt, så antalet som vill ha nylonwaster från ghfs är nu 3st; Robert, Johan och en till tror jag.

Eftersom jag inte ska ha någon själv och inte längre behöver koordinera något med de norrut så släpper jag det här och låter de som ska beställa göra det som de finner bäst (alternativt att ni är lata och tjatar på någon materialansvarig i föreningen som köper in åt er, men det är nog onödigt med bestyr bara).

 (http://www.ferruza.com/nylon/en/index.html)
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Björn Kallur

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 125
    • Visa profil
Re: Ny nylonwasterbeställning på G
« Svar #1 skrivet: 2007-09-05, 06:40:02 »
Axel..


Falufäktarna??????????


 


Björn
What is the sword without the hand that wields it? ( Doom - Conan Barbaren)

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Re: Ny nylonwasterbeställning på G
« Svar #2 skrivet: 2007-09-05, 08:19:31 »
Hasse och P-E, vem som ska ha den tredje wastern vet jag inte. (och hur aktiva de är vet jag itne heller, men de är nog lika prylgalna som vi andra).
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Re: Ny nylonwasterbeställning på G
« Svar #3 skrivet: 2007-09-05, 09:01:06 »
Jag fick en sorts inre bild av två snubbar i folkdräkt med knätofs som står och daskar varandra i skallen med stora falukorvar.. :-)

-Engström
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)

Utloggad Björn Kallur

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 125
    • Visa profil
Re: Ny nylonwasterbeställning på G
« Svar #4 skrivet: 2007-09-05, 12:54:26 »
hehe det är ju så vi alla uppe i dalarna ser ut... och vi använder ju våra berömda och fruktade röda korv-langenswert med falubucklare till.  

Axel..  om du har mycket kontakt med falugänget så kanske vi ska försöka få till en träff någon gång :)

/Björn
What is the sword without the hand that wields it? ( Doom - Conan Barbaren)

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Re: Ny nylonwasterbeställning på G
« Svar #5 skrivet: 2007-09-05, 16:30:27 »
Citera
Andreas Engström wrote
Jag fick en sorts inre bild av två snubbar i folkdräkt med knätofs som står och daskar varandra i skallen med stora falukorvar.. :-)

-Engström


Tja, även om det var så det skulle se ut så har de startat arma sverige och hållt på sedan millennieskiftet, så de gör det ganska bra... ;).
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Re: Ny nylonwasterbeställning på G
« Svar #6 skrivet: 2007-09-05, 16:31:27 »
Citera
Björn K wrote
hehe det är ju så vi alla uppe i dalarna ser ut... och vi använder ju våra berömda och fruktade röda korv-langenswert med falubucklare till.  

Axel..  om du har mycket kontakt med falugänget så kanske vi ska försöka få till en träff någon gång :)

/Björn


Jag är inte där så ofta, och har mest sporadisk mailkontakt med hasse, så det är nog enklast att du kontaktar dem själv. Jag är gärna med på en träff, men jag kommer förmodlgein bara vara i falun någon enstaka gång innan jullovet. Ett bra tillfälle skulle ju vara om det eventuellt blir en fäktträff hos er i Mora!
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Björn Kallur

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 125
    • Visa profil
Re: Ny nylonwasterbeställning på G
« Svar #7 skrivet: 2007-09-05, 18:39:12 »
jadu axel   det börjar spira en fundering på någon helg i Februari om ett litet miniSwordfish :) typ "abborren"  så planerna börjar spira..  Ö-viksgänget är sugna också på ett litet event så vem vet.. finns det några intresserade hos er där nere tror du att komma upp?


/Björn
What is the sword without the hand that wields it? ( Doom - Conan Barbaren)

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Re: Ny nylonwasterbeställning på G
« Svar #8 skrivet: 2007-09-05, 19:09:27 »
Det är bara att fråga dem här:) Men starta en ny tråd för det.
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Re: Ny nylonwasterbeställning på G
« Svar #9 skrivet: 2007-09-05, 19:19:14 »
Citera
Axel wrote

   
       
           
       
   
Andreas Engström wrote
            Jag fick en sorts inre bild av två snubbar i folkdräkt med knätofs som står och daskar varandra i skallen med stora falukorvar.. :-)
           
            -Engström



Tja, även om det var så det skulle se ut så har de startat arma sverige och hållt på sedan millennieskiftet, så de gör det ganska bra... ;).

Det må så vara, men jag kan inte hjälpa vad min hjärna gör med ett uttryck som "falufäktarna". Föreningen Hammaborg i Hamburg är säkerligen också väldigt seriösa, men om någon kallar dem  "hamburgerfäktarna" kommer jag att få visioner av killar i Ronald McDonald-kostym som använder hamburgerbröd som dubbla bucklare för att fånga motståndarens runda köttfärssvärd emellan..  vad som händer om en hamburgerfäktare möter en falufäktare vet jag inte.  

-Engström
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Re: Ny nylonwasterbeställning på G
« Svar #10 skrivet: 2007-09-05, 19:45:02 »
Och förresten är det ganska troligt att i alla fall jag skulle vara intresserad av en fäktarträff i norr i februari.. med eller utan falukorv. Lite beroende förstås på vad temat/schemat är och vilka datum det blir..

-Engström
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Re: Ny nylonwasterbeställning på G
« Svar #11 skrivet: 2007-09-05, 19:53:39 »
hehe, fair point. Du kan undersöka saken själv btw, jag tror att de kommer till swordfish.
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Magnus Hagelberg

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 698
    • Visa profil
Re: Ny nylonwasterbeställning på G
« Svar #12 skrivet: 2007-09-06, 12:04:34 »
Citera
Andreas Engström wrote

   
       
           
       
   
Axel wrote
           
               
                   
                       
                   
               
           
Andreas Engström wrote
                        Jag fick en sorts inre bild av två snubbar i folkdräkt med knätofs som står och daskar varandra i skallen med stora falukorvar.. :-)
                       
                        -Engström

           
           
            Tja, även om det var så det skulle se ut så har de startat arma sverige och hållt på sedan millennieskiftet, så de gör det ganska bra... ;).


Det må så vara, men jag kan inte hjälpa vad min hjärna gör med ett uttryck som "falufäktarna". Föreningen Hammaborg i Hamburg är säkerligen också väldigt seriösa, men om någon kallar dem  "hamburgerfäktarna" kommer jag att få visioner av killar i Ronald McDonald-kostym som använder hamburgerbröd som dubbla bucklare för att fånga motståndarens runda köttfärssvärd emellan..  vad som händer om en hamburgerfäktare möter en falufäktare vet jag inte.  

-Engström



antingen är det vajsing med maten på sistone Andreas, eller så börjar jag bli fundersam på om du inte lyckats bli lite gubbsjuk  -"motståndarens runda köttsvärd" - omfg.. tur att du inte är på scholas forum med det inlägget =)

abboren var f. ö kul namn. var det inte den fisken som kallas för tusenbröder?

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Re: Ny nylonwasterbeställning på G
« Svar #13 skrivet: 2007-09-06, 12:22:18 »
Citera
MagnusH wrote

   
       
           
       
   
Andreas Engström wrote
           
            Det må så vara, men jag kan inte hjälpa vad min hjärna gör med ett uttryck som "falufäktarna". Föreningen Hammaborg i Hamburg är säkerligen också väldigt seriösa, men om någon kallar dem  "hamburgerfäktarna" kommer jag att få visioner av killar i Ronald McDonald-kostym som använder hamburgerbröd som dubbla bucklare för att fånga motståndarens runda köttfärssvärd emellan..  vad som händer om en hamburgerfäktare möter en falufäktare vet jag inte.  
           
            -Engström


antingen är det vajsing med maten på sistone Andreas, eller så börjar jag bli fundersam på om du inte lyckats bli lite gubbsjuk  -"motståndarens runda köttsvärd" - omfg.. tur att du inte är på scholas forum med det inlägget =)

abboren var f. ö kul namn. var det inte den fisken som kallas för tusenbröder?

Öh.. till att börja med skrev jag "köttFÄRSsvärd", och om du associerar det till något snuskigt får det då verkligen stå för dig. Brukar du ofta mala ner din? Nej, vänta, svara inte. Vill inte veta.

Tusenbröder är inte en generell term för abborre, bara för de enorma mängder med småabborre som kan uppstå i en näringsfattig sjö utan andra rovfiskar. Normalt håller ju gäddan efter abborren, men finns det bara abborre i en sjö blir de för många och kan aldrig växa till sig ordentligt pga brist på mat.. resultatet blir jättestim med halvväxta abborrar på under tio centimeter. Värdelöst fiske med andra ord.

-Engström
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)

Utloggad Magnus Hagelberg

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 698
    • Visa profil
Re: Ny nylonwasterbeställning på G
« Svar #14 skrivet: 2007-09-07, 07:11:09 »
*mega flin*